Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

Posts Tagged ‘baby

princess balqis [ بلقيس ]

with 11 comments

sabahan now becomes johorean [+ bigger baby pic ]

Me ziarah anak saudara yang baru bersalin. Me baru tahu nama bayi itu ‘Puteri Balqis’, macam nama [ aBo .]

(insert puteri balqis)Suaminya cakap,

“susah betul nak cari nama, nama anak tiri yang satu lagi ‘Nadirah Balqis’..”

Me bukannya pandai, tapi saja nak borak,

“nama Balqis memang tiada maksud dalam bahasa arab. Balqis ialah nama permaisuri kerajaan saba’ yg memerintah masa zaman nabi sulaiman dulu.”

Wallahualam.


Semalam [ aTi ] terima keputusan PMR. Seperti yg dijangkakan, keputusan yg memang mengecewakan.Alahai. Siapa yg tak sayang anak wehh.

Advertisements

Written by en_me

Fri 28 Dec 07 at 12:04 am

Posted in family

Tagged with , , , , ,

busy fingers

with 2 comments

little fingers

Aktiviti hari Sabtu semalam.

Selepas sarapan macam biasa, me singgah di pusat belajar kenderaan untuk mendapatkan lesen aDm. Lesen motor dan kereta aDm sempena cuti sekolah yang panjang ini.

Selepas itu, me hantar bibik ke klinik untuk pengesahan kesihatan Fomema. Bibik yang ini sudah hampir setahun bersama kami.

Vendor penggera keselamatan itu bilang hendak datang mengambil wang servis jam 3.30 petang ini. Sudah lebih sebulan wang itu terperap dalam laci. [+ previous link ]

Alahai.

Written by en_me

Sun 2 Dec 07 at 12:01 am

Posted in family

Tagged with , , ,

eight months

with 8 comments

tender suckling

Yaasir yang berumur 8 bulan memang suka mencapai barang-barang bila berada didalam ‘walker’ itu. Terutama tali-tali dan kabel-kabel yang bergayutan.

Kalau dibiarkan, yaasir boleh jatuh tangga itu.

Alahai.

Written by en_me

Sun 18 Nov 07 at 12:02 am

Posted in family

Tagged with , ,

bee

with 6 comments

the feet are getting stronger

Yaasir sudah berumur tujuh bulan.

Sejak minggu lepas mQ ajak me dan kaum kerabat pergi menonton wayang kartun bertajuk “Bee Movie”. Tapi me rasa tidak berminat.

Semalam me belikan vcd cap lanun itu untuk aBo dan aQi tonton di rumah. Budak cina vcd lanun haram*jadah tu suruh beli 3 cuma RM10 saja. Tapi me pun kurang tengok vcd atau dvd sebab gambar yang kurang jelas.

Alahai.

Written by en_me

Mon 12 Nov 07 at 12:04 am

Posted in family

Tagged with , ,

yaasir: 224 days

with 9 comments

Baby Don’t Cry is Amuro Namie’s 30th single [+ see yaasir’s video ]

Me telefon vendor cina yang perbetulkan alat penggera rumah me tengahari semalam. Sudah lima hari rumah me tanpa alat penggera keselamatan selepas disambar petir tempohari.

Vendor itu kata, beliau sedang perbetulkan kekunci alat penggera dirumah me ketika itu. Me dengar suara yaasir tengah meraung dari telefon vendor cina itu.

Alahai.

Written by en_me

Wed 24 Oct 07 at 12:03 pm

Posted in family, property

Tagged with , , , , ,

yaasir: 193 days

with 8 comments

Why do some people insist not placing baby in a walker? [+ Walker Danger ]

Hujung minggu yang lepas, me pun main-main dengan yaasir (193 hari atau 6 bulan) itu.

Me masukkan yaasir dalam [+ walker ]. Yaasir nampak suka ria. Yaasir lompat-lompat, sambil aQi acah-acah dia.

Cuaca di luar rumah masa tu panas terik, tapi me bosan sebab [+ astro ] pulak tiada siaran.

Alahai.

Written by en_me

Wed 26 Sep 07 at 12:06 am

Posted in family

Tagged with , ,

Nama Yaasir


Minggu lepas, kami balik kampong rumah ayahnda bawak sekali si Yaasir tuh.. Yaasir nampak ok, tak meragam..

Sume org tanye nama Yaasir, me ckp,

“Y-A-A-S-I-R, yaasir!”

“Yaasir je ke? Takde Muhammad? Takde Ahmad?”

Me ckp,

“Iye, Yaasir je, biar pendek, ada makna, senang sebut, senang diingat.”

Atuk saje je ckp,

“Aha, mcm Yasir Arafat, nanti jadi presiden!”

Written by en_me

Fri 23 Mar 07 at 9:03 am

Posted in family

Tagged with ,