Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

hikayat sang buaya

with 43 comments

an original leather not for sale
crocodile’s nest, tanjung langsat

Petang ahad kelmarin, me terjah ke sarang buaya pasir gudang di tanjung langsat itu.

Dulu me ada cerita me pergi ke tanjung langsat, pekena mee bandung. Dua kali.

Di sarang buaya, sebenarnya sebuah taman tema tempat pemeliharaan buaya. Satu kawasan yg agak luas, tapi banyak sangkar yg masih kosong. Sebab baru dibuka gitu.

Untuk ke sana memang mudah. Ikut papan tanda dari pasir gudang. Sebelum masuk ke pelabuhan tanjung langsat, sila ambil kad pas dari pengawal di pondok kecil. Cakap saja hendak ke sarang buaya.

ferris11.gif Gambar-gambar lain di aminus3 dan flickr.

Alahai.

Written by en_me

Tue 14 Apr 09 at 12:14 am

Posted in travel

43 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. sib baik gambar buaya.. huhu…

    – ekorr buaya jakks

    Maryam

    Tue 14 Apr 09 at 12:33 am

  2. dulu banginda Sultan Johor kesayangan rakyat itu ada membela banyak buaya.. terutama ia di tempatkan di zoo Johor yg terletak berhampiran dgn istana…
    Soalannya wahai en_me.
    1) Adakah buaya2 dari zoo itu yg pernah menjadi kekhuatiran rakyat jelata sbb takut terlepas bebas di selat Tebrau, sudah dipindahkan ke Tanjung Langsat ini?
    2) Adakah ekor buaya yg ditepekkan kat sini adalah ekor en_me yg sebenarnya?
    hehehehehh

    – abg maza teww, air tonang jangan dsangko tiado buayo.. ghiteww

    maza

    Tue 14 Apr 09 at 12:43 am

  3. berani nya en.me masuk ke sarang buaya.. hehe

    – apalarr abg zino teww.. janganlarr tegur one uoolsss

    zino

    Tue 14 Apr 09 at 12:51 am

  4. Ohoi~
    Jgn masuk sarang buaya darat sudeh..Hehehe.=p

    -don wori one uollsss, selagi takdok pisau cukuq ghiteww.. koser uu

    iKHMAR

    Tue 14 Apr 09 at 12:58 am

  5. Teringat kat pintu pagar masuk Muzium DiRaja Johor pun ada buaya. Seram mak nok.πŸ˜›

    – seram ghiteww..

    aTiQah

    Tue 14 Apr 09 at 1:09 am

  6. pakcik saya keje petrOnas pasir gudang..dulu la =p
    kenal Othman Hamzah? =p
    dan saya slalu lepak umah ayahman saya bila cuti sem dulu2 =p

    – ammvoiii, penyanyi teww

    bOnda

    Tue 14 Apr 09 at 1:37 am

  7. uish…
    itu kalau kene libas tu…huhu

    – libas baliklarr

    messyremo

    Tue 14 Apr 09 at 2:20 am

  8. tgok dlm gambo pn dh mengerikan…takut la boya ni..huhu…

    iteww me baghu tunjokkk ekor one uoolssss.. uhuhu

    intan

    Tue 14 Apr 09 at 8:05 am

  9. wah!!
    buaya..err..kat pasir gudang en me?
    napa ku tak tau? (segannya)

    iye, tempat menarik dilawati yg terbaru..

  10. en me setahu sy melaka aje ada tmn buaya..emm..johor pon ada ek..ehehhe…

    sarang buaya di pasir gudang johor baru dibuka.. ehehe

    ez

    Tue 14 Apr 09 at 8:20 am

  11. Erkkk…buaya darat lagi teruk huhuhu…

    ahaha.. macam derr pengalamannn jakkks..

    sri intanrh

    Tue 14 Apr 09 at 8:41 am

  12. boya darat ke tu me..
    besau gak eh..πŸ™‚

    ahaks..

    Rozita

    Tue 14 Apr 09 at 8:51 am

  13. akak x suka buaya..apatah lg buaya darat…hahahaha!

    ahaha.. tak dapek me nak nolong one uoolsss..

    ain

    Tue 14 Apr 09 at 9:05 am

  14. boya darat ke boya tembaga tuh en_me~!!

    vukann vujangg sonang tewww.. ehehe

    Mohd Hafizd

    Tue 14 Apr 09 at 9:53 am

  15. buaya nih, aku hanya ingat taman buaya kat melaka jer,.

    taman buaya melaka pun best ghitewww..

    nikotin

    Tue 14 Apr 09 at 10:01 am

  16. nanti mesti ada kaitkan en_me ngan buaya lak… hahaha

    takperr, esok me citerr pasal kambing larr fulakkks..

    Adry

    Tue 14 Apr 09 at 10:05 am

  17. eh….ekor buaya je~

    cikf yg jeliterr teww.. nak tengok yg lain, klik jakkk aminus3 dan flickr jewwww.. uhuhu

    cikf=)

    Tue 14 Apr 09 at 10:38 am

  18. clear wotar dont sangka no boya….

    tau takperr.. perghhh

    art

    Tue 14 Apr 09 at 11:04 am

  19. takut la tgk buaya. mase dolu2 g kat melaka tu pun ngeri je tgk. baik tgk arnab2 je. haha.

    nanti me buat entri kambing larr fulakks.. ekeke

    cik siti

    Tue 14 Apr 09 at 11:12 am

  20. buaya tak kiut ahaha

    kiut lagikks encik gajah kann kannns.. ahaha

    nadxoxo

    Tue 14 Apr 09 at 11:21 am

  21. xtakut ke nengOk buaya..??seram wOoo

    tengok jakkks aper nak heran.. ohoho

    intan.dayana

    Tue 14 Apr 09 at 12:22 pm

  22. dont sangka clear water no boya haa…

    perghhh.. macam aderr pengalaman jakkks.. kehh

    fizahbari

    Wed 15 Apr 09 at 9:10 am

  23. rindu la nak solat kat masjid pasir pelangi
    sebelah tuh ada tasik ada buaya kan. heheπŸ™‚

    me tak pernah solat masjid pasir pelangi fulakkks.. uhuhu

    KNizam

    Fri 17 Apr 09 at 10:17 pm

  24. Haiwan yang nama buaya tu lebih mulia dan penyabar dari manusia yang sepatutnya berjiwa seperti sang bedal tuu…..tapi jenis-jenis reptile memang best laa,amcm?

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 7:54 am

  25. sapa suka ularrrr………..

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 7:55 am

  26. Kalau ularr merayap kat badan best gak ekk?

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 7:57 am

  27. yg takut ngan buaya kat zoo tertua diasia tu cuma org yg pandai ckp je tp x tau apa tu buaya..ladang buaya tuanku lg besar dan byk lagi buaya yg gah-gah. uniknya ladang buaya yg tuanku punya tu siap kalau ptg boleh jd tpt burung tidur lg…mmg asyik laa…nk join jom la kita g intai-intai kat C2.

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:03 am

  28. ekor buaya digunakan utk berenang jer… x bahaya bai..rahang buaya power jgn nk main tapi bila katup jer la, reptile unik maaa…..

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:06 am

  29. ekor buaya guna tuk berenang jer laa…bende laaa…

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:07 am

  30. x silap tu hadiah dari sultan brunai tu…..ingat kecik anak ke?

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:08 am

  31. Kenapa teman x tau ada buaya darat ek??..tu istilah jer kann, kan, kan, kan.?

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:11 am

  32. jemaah sesama la yer????

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:20 am

  33. kat air tenang boya senang ckt nk berenang….senangnla dia nk wat terjahan….

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:22 am

  34. kulit boya mahal tapi jgn di belilah sbb pupus boya nanti, k?

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:23 am

  35. gajah asia ke gajah yg datang dari afrika?

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:24 am

  36. support laa taman boya jb ni k?..teman tiada kaitan langsung tp rasa syok plak bila ada geng boleh sembang pasal boya ni ah…

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:26 am

  37. apa kata kita reramai buka taman ular plak?…style yang kita nk wat kena la lain dari yang lain, amcm?

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:29 am

  38. sesama kita intai waktu petang nk x?

    Tommy

    Mon 4 May 09 at 8:41 am

  39. mcm la ada satu cerita dulu…. teman g la 1 tpt yg diilhamkan oleh org kite tp org lain yg majukan nii… sblm masuk kena minta k/p dan buat bayaran mcm biasa laa kan, kan ,kan. jd tempat yg teman masuk tu merupakan tempat untuk car park rupanya dan diubahsuaikan menjadi petak-petak khas untuk pameran…kebetulan berdiri kat tepi tpt teman nk tgk ular lidi tu seorang lelaki agak segak dan teman anggap dia tu tentu mahir tentang apa dijaganya, rupanya hampeh tobu jer bai…tanya ular tu beranak ke betelur, dia kata bertelur. tentang makanan pulak dikatanya ular tu mkn tikus…gf teman bdk u, tcengang dan serba slh gf teman tuu..teman mengangguk jer dan cepat-cepat blah..yg x bleh tahan asal ular dari negeri cina ..berbisa plak tuu….teman bkn nk kapuchin la plak tp agak-agak la bro..x tau g tanya jgn nga nga.

    Tommy

    Tue 5 May 09 at 1:03 am

  40. kalu tau tpt tu… berapa kali sehari boya tu tuanku kasi mamam?…ASIATIC GOLDEN CAT xdpt sampai skrg kan, kekwn?

    Tommy

    Tue 5 May 09 at 1:08 am

  41. u mcm biasa jer ngan ulau..? mcm tau jer ttg haiwan? penah duk kat Nepal x?HO chi ming ke, yang kuil ada sekolah ular tu. kuil budha yang kat Lang.

    toh

    Thu 7 May 09 at 12:10 am

  42. ni jenis kucing, asean jer ada kan? how big that kitty ah?

    toh

    Thu 7 May 09 at 12:14 am

  43. knp x muncul dah tengelam ke? jgn menyepi la, yg u kata ada truenya apa.Ada fakta tu…best la u ni.

    toh

    Thu 7 May 09 at 10:06 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: