Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

sudah terhantuk baru terngadah

with 23 comments

tot-a-long helps keep your child close by [+ safety1st.com ]

Hendak dijadikan cerita. Sehari selepas yaasir (2) menyambut harijadi. Me bawa ke pusat beli belah angsana tampoi itu.

Me yg ditugaskan menjaga yaasir telah cuai. Dlm sekelip mata, yaasir hilang dalam pusat beli belah yg ramai orang itu selama lima belas minit. Lima belas minit yg paling lama me rasa. Nasib baik terjumpa kembali. Terkinja-kinja dihujung sana.

Untuk mengelakkan kejadian serupa berulang, me sudah beli tali pengikat budak kecil yg nakal. Di toys r us, klcc. Moga-moga dapat dimanfaatkan.

Alahai.

Written by en_me

Sun 29 Mar 09 at 12:07 pm

Posted in family

23 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. waaaahh..smpi begitu sekali..
    mujur tak jadi apa2..
    kene ikat la lpas neh si yaasir~

    itewwlarr cabaran seterusnyerrr.. uhuhu

    Mohd Hafizd

    Sun 29 Mar 09 at 2:41 pm

  2. salam me..
    emmm klu org tua2 cukup pantang ikat tangan budak ntah la… tapi keadaan sekarang memaksa kita wat mcm tu so kena la wat klu tak emmm kita yang menderita

    kalo tak buat, nasib tak baik leh masuk tv3 ghitewww.. ohoho

    faizal

    Sun 29 Mar 09 at 3:50 pm

  3. sayang anak ikat-ikatkan…

    ammvoiii cekgu tewww..

    pinatbate

    Sun 29 Mar 09 at 4:22 pm

  4. erm…
    org yg tak biasa akan tgk bende ni mcm kejam..
    aku pon same gak..
    tp aku paham nape parent dorg buat gitu…
    buatlah ape yg terbaik…
    kalau dah ilang, mane nk carik ganti kannnss…

    janganlarr cakap ilang bro.. uhuhu, nauzubillah kannns

    ChekguBH

    Sun 29 Mar 09 at 4:31 pm

  5. naseb bek la yaasir xhilang..skang ni kne berjage2 kan..untuk Org besa bule x gune mende alah tu..??hehe

    orang beso kener pakey gps ghitewww.. ehehe

    intan.dayana

    Sun 29 Mar 09 at 5:05 pm

  6. alahai kesiannya kena ikat…takpe la utk kebaikan yassir gak kans en me…huhu

    kannns..

    cintacukulet

    Sun 29 Mar 09 at 5:16 pm

  7. mujo dah jumpe kan. syukur

    syukur alhamdulillah bro.. uhuhu

    KNizam

    Sun 29 Mar 09 at 6:55 pm

  8. Pandai pula si kenit ni bantu papa dier ya… bebudak pun dah faham tentang keselamatan diri… lebih baik kena ikat dari kehilangan…

    safety first.. ghitewww

    zara aluwi

    Sun 29 Mar 09 at 7:38 pm

  9. alahai…sian si yassir. Tapi mmg le penglaman hilang anak ni menakutkan. dulu akak hilang yg no 2 tu, kat angsana gak. gelabah giler..panikkkk. bapak dia relaxxx je. gerammmm!!!!!

    sib baik bapak dierr tak ilang .. kannnns, ekeke

    ain

    Sun 29 Mar 09 at 7:44 pm

  10. Ohoho..
    ikat-mengikat menjamin keselamatan. =)

    cabaran sebenornyer tewww.. ko maner tauuu .. hmmm

    iKHMAR

    Sun 29 Mar 09 at 8:32 pm

  11. mmg ikat kat tgn ke?
    yg ikat kat badan tu lain ek?
    slalu sy nmpak yg ikat kat badan tu kat sini
    comel je tgk
    hihihihih

    badan pong ader gakkks.. kat tangan senang sikittt

    Adila

    Sun 29 Mar 09 at 8:41 pm

  12. Alahai… kesian si yaasir itu kans… berusaha nak cabut ikatan d tangan itew…🙂

    nak pasang tali tewww pong mencabar one uoolsss.. uhuhu

    Atikah

    Sun 29 Mar 09 at 10:08 pm

  13. dedulu memang rase cam tak sesuai sunggoh ikat-ikat ni… tapikan, bile fikir-fikir, daripada anak lari pi main ntah kemana, ade baiknya laa kene ikat nih…
    hehe… pasnih senanglaa mak abah yaasir nak menyopping sakan gitu… kikikikik😛😛

    jangan sampai mak yaasir fulakkks yg hilang ghitewww.. ikiki

    syah shah

    Sun 29 Mar 09 at 10:29 pm

  14. saya bangkang cara ni! =p

    sumerr orang tak sukerr kannnns..

    bOnda

    Mon 30 Mar 09 at 12:48 am

  15. anak daku buazz juga bila g shoping cplx ni…tambah2 2 hero…dwang berlari udah mcm shoping cplx mama abah dwang punya…
    tapi daku x beli lagik tali ni..moga x perlu beli sampai bila2….amin….

    moga moga selamattt.. aminnn jugerr

    INTAN

    Mon 30 Mar 09 at 8:06 am

  16. sampai hati abah ‘tambat’ yaasir….x suka x suka !

    kannns..

    aida

    Mon 30 Mar 09 at 8:09 am

  17. ~ kesian pula kat yaasir tuh kena ikat. tak bahaya ke lilit kat tangan tuh en_me? takut boleh tersembam jatuh jer. ~

    kalo kena ikat, tersembam pong ader depan mater kanns..

    ~ mizzAmy ~

    Mon 30 Mar 09 at 10:43 am

  18. Pernah terhilang danial sekejap masa kat dataran bratislava dulu…sebab beli kentang panggang…dia pergi kejar burung merpati…terbeku sekejap kawasan tuh dengan jeritan bondanya.

    panik kannns joe..

    tojo

    Mon 30 Mar 09 at 4:36 pm

  19. mencegah lbh baik dr mengubati…
    aset tu..jaga baik2..hehe

    thanx ..

    SyazRea

    Tue 31 Mar 09 at 12:59 pm

  20. bukan takat kami je yang panik…tokeh kentang panggang pun terjun tingkap tolong cari dan panik sama….

    Syukur Alhamdulillah semua selamat.

    tojo

    Tue 31 Mar 09 at 9:06 pm

  21. fuhh..fuhhh…menakutkan….mesti muka en.me time tuh toreh pon x kuar darah dah….huhuhuhu

    okeh..blk nih kena tambat jugak c kecik kat rumah nih….dok cni xyah tambat pon…(sbb mak dia x cbuk2 nak p sopping…ngeee)

    vivavogue

    Tue 31 Mar 09 at 9:20 pm

  22. huh……….
    saya pun pernah berlaku mcm ni….
    huhuhuhu
    takot kan….
    apa pun idea yg baik beli tali tuh….

    Pengeranz Umar

    Thu 2 Apr 09 at 9:28 am

  23. err tali tu pon ade jual ke incik?
    alahaii comel je si yaasir tu :p
    dukung je lenkali hehe

    yonna

    Mon 6 Apr 09 at 8:45 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: