Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

opocot

with 39 comments

between teluk intan and kampar
it’s enjoyable until you see some leeches

Me tukar tajuk tanpa sebab.

Me memang lama teruja hendak ambil gambar jelapang dan sawah padi.

Masa dari teluk intan, me tengok banyak bendang-bendang padi yg menghijau. Me singgah masuk keperbatasan bendang. Me tangkap gambar.

Dan bila keluar dari bendang, me lihat sudah banyak pacat-pacat yg melentik-lentik melekat di kasut dan stokin me. Me panik. Me geli. Me tanggal kasut. Me buang kasut ke longkang. Pakai kaki ayam saja. Sampai di tesco kampar, me beli selipar jepun saja.

Alahai.

Written by en_me

Mon 23 Mar 09 at 12:03 am

Posted in photography

39 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alahai encik en_me.. apa yang nak digelinya dengan pacat tu sampai nak buang kasut tu… hehe

    eeeee.. kalo pacat masok suar dalammm.. geli ghitewww

    saffa

    Mon 23 Mar 09 at 12:13 am

  2. eh baguslah pacat hinggap.. maknanya pacat dapat kesan tubuh ada toksin.. kalau sempat dia habiskan darah kotor, tu lagi best.. menyihatkan badan..🙂 bekam semulajadi tuh.

    ammvoiii akak maryam tewww..

    Maryam

    Mon 23 Mar 09 at 12:24 am

  3. hehehe..
    gambar sapa iteww?
    =)

    gambar kerabat me.. naperr cek zara?

  4. omaigod!
    pacat2…jangan2 dekat…
    geli tol
    teringat kisah silam😀

    geli kannns.. ahaha

    loq

    Mon 23 Mar 09 at 12:59 am

  5. salam
    hehe kite pon geli ngan pacat… kalo g camping msti ada pacat naik kaki, ttmbh kalau lepas ujan2… tapi
    tak lah sampai buang kasut kat longkang huhu
    >> kite pon suke amik gmbr bendang🙂 saujana mata memandang <<

    sekang kaki me masih suci lagikks.. ihiks

    manje

    Mon 23 Mar 09 at 1:31 am

  6. sampai buang kasut?
    mahal tak kasut tu?

    kasut lamerr ghitewww.. memang dah patut kener upgrade.. ehehe

    addyaholix

    Mon 23 Mar 09 at 2:03 am

  7. tak pernah pg ke bendang.
    tapi rasanya kalau ke situ, situasi yang sama berlaku.
    buang kasut beli selipar jepun.

    ahaha.. samerr tapi tak seghuperrr..

    deennasour

    Mon 23 Mar 09 at 2:16 am

  8. Uhu, kerana pacat, kasut ke longkang… Ngahaha.

    ammvoiii cek ikhmar.. gelak gelak ones uooolsss

    iKHMAR

    Mon 23 Mar 09 at 3:06 am

  9. bagai marahkan nyamuk kelambu dibakar. hahaha…

    ahaha.. tau takperrr..

    qdetactive

    Mon 23 Mar 09 at 4:11 am

  10. cantiknya pemandangan!
    hohoho. sampai buat kasut ye en. me..
    bagila lintah2 tu peluang sikit. hehe.

    buat kasut? aper kesss abang itteww.. ehehe

    alone

    Mon 23 Mar 09 at 6:41 am

  11. teknik stobbing. walla. takutnya dengan lintah.

    bukannn lintahhhlarr abang yazid.. pacat jakkks.. uhuhu

    yazid husain

    Mon 23 Mar 09 at 7:53 am

  12. hehe…en me pun geli dengan pacat..tak macholah cam gitu hahaha..

    macho untuk yg spesel jakkks.. ahaha

    cintacukulet

    Mon 23 Mar 09 at 7:55 am

  13. pacat kalo gigit nanti gatal2 kan en me..tp kalo lintah tu skrg jadi ubatkan en me..btul x gitewww..hehehe

    iyolarr tewww..

    ez

    Mon 23 Mar 09 at 8:14 am

  14. lebih takut pacat dari lintah

    kalo panjat masok suar dalammmm ghitewww.. eeee koserr uu

    Pok Li

    Mon 23 Mar 09 at 8:15 am

  15. pacat kak tak kisah sngt, tapi lintah erkkk… yaks!

    kannn dari spesies yg samerr tewwww.. yakss jugerr

    zalisa maz

    Mon 23 Mar 09 at 8:18 am

  16. la… macam mana boleh geli dengan pacat ni.. baru panjat kasut belum isap darah lagi hehe..kesian kasut jadi mangsa..

    kasut memang nak kenerr buang ghitewww abg zino.. uhuhu

    zino

    Mon 23 Mar 09 at 8:22 am

  17. morning! lutut sapakah iteew?😀

    lutut kaum kerabat jugerrr.. ihihi

    sri intanrh

    Mon 23 Mar 09 at 8:43 am

  18. xsangka en me yg macho tu penggeli ghupenye..hehehe

    auwwww.. koserrr uuuu..

    fizah

    Mon 23 Mar 09 at 8:45 am

  19. Eleh en-me datanglah kat Sawah sempadan Tanjong Karang, dari zaman saya kecil sampai sekarang lintah tak ada. Cuma dulu masa kecil ada tungau je yang suka geget tempat *Tut* tu. Sekarang pun tungau dah pupus, boleh golek-golek kat sawah pun. Indah tau…di laman bonda.

    insyaAllah .. macam best jakkks..

    Azhan Kamal

    Mon 23 Mar 09 at 8:57 am

  20. dedulu kekecik asal balik kampung je musti meronda dan berkubang dalam sawah tu… tapi time takde padi le kan… hihihi… Mase tu, jangan kate pacat, cacing dan lintah pun tak geli… Tapi sekarang kalu kasi, harus ade yang lari lintang pukang gitu… kikikikikik😛😛

    geli kannns.. ikiki

    syah shah

    Mon 23 Mar 09 at 9:06 am

  21. hehehe.. lucu lak bab kastu ditinggalkan tu…
    pacat isap kejap je.. pastuh tanggal.. hehe.. tak rase pape pon..

    kalo isap kat kaki takperr one uoolsss.. tapi kalo panjat masok suar dalammmms – eee koser uuuu

    Jard

    Mon 23 Mar 09 at 9:32 am

  22. lain kali en_me, kalau nak tangkap gambo sawah nie, pergi ler ke Kampung Sri Lukut, Mukim Kahang, Kluang Johor…
    Di kampung kami itu, segala pacat dan lintah tak ada…
    Dan en_me boleh mandi manda lagi kat situ..
    Kalau nak bermalam, turut disediakan homestay. Boleh makan satay….
    wakakakaka

    me carikks gakkk sawah padi kat johor, tapi masih tak jumperrr one uoolsss.. thanx abang maza, nanti me terjah ke sanerrr.. tunggguuuu

    maza

    Mon 23 Mar 09 at 9:36 am

  23. salam me..
    emmm rumah saya tengah sawah dan saya di besarkan di kelinlingi sawah padi yang menghijau tapi mata tetap rabun…

    salammm jugerr abang faizal tewww.. rabun naperrr.. hmmm

    faizal

    Mon 23 Mar 09 at 9:43 am

  24. akak x pernah tengok sawah dn lps baca kisah me ni akak tak akan cari naya nak tengok sawah.hehehe

    ahaha.. akak ain takut pacat ghitewww.. kannns

    ain

    Mon 23 Mar 09 at 9:47 am

  25. wah~!
    en_me pOn amek gmbr lOmpat2..bagus2..

    lompat amoii lompattt.. lompattt.. ehehe

    intan.dayana

    Mon 23 Mar 09 at 10:15 am

  26. singgah di tanjng karang kah melihat sawah bendang???

    next time me gi larr tanjung karang k.. hmmm

    cikf=)

    Mon 23 Mar 09 at 11:02 am

  27. Lintah orang buat ubat..kosmetik..dll..ko patut amik bawak balik..letak dalam bekas kanvas..buat duit woooii…Selisih ko dari Pkn Nanas jam 4ptg,kat Jln.G Pulai..tak sempat nak nyala lampu..

    me citer pacat larr bro..
    jam 4ptg? hari aperr? me tak balik kampong last weekend..hmm, orang len kotts

    matahari

    Mon 23 Mar 09 at 11:10 am

  28. Oppps.op pacat…pocot!!! salah aje…..pukul berapa nih?..mimpi lah…ingat JFT 40* smlm ko punya…lupa lak no ko…

    ahaha abang zoolll iteww.. ko terlampau addicted to my blog ghitewww.. sampai mimpi ngigau segalaaa..

    matahari

    Mon 23 Mar 09 at 11:25 am

  29. sejak dari zaman bujang sampai ler ke anak 2 nih, hasrat nak bergambOr kat tepi sawah tak sampai2! padahal umah FIL kat sabak bernam yang memang kiri kanan bendang cam gambO en_me itewww..huhuhu =p

    bilerr lagikks.. takkannns nak tunggu bujang balikk kotss.. veryy derr

    bOnda

    Mon 23 Mar 09 at 12:39 pm

  30. hehe…lala =P
    lme tak menyinggah..salam geli2 en_me…

    ko gi manerr bahhh..

    ixora

    Mon 23 Mar 09 at 1:58 pm

  31. siape je yg melompat tu?

    kaum kerabat me ghitewww.. ehehe

    cahaya

    Mon 23 Mar 09 at 2:16 pm

  32. huhuhuhuhu…
    udang!!!!!!!!.. goreng pon sodap…

    sodappp kannns..

    azyan

    Mon 23 Mar 09 at 3:06 pm

  33. Alahai.. Pacat banyak ke. Takpe dia sedut yang kotor2 aje. Hehe~

    maner ko tahu bro.. very very derr one uolllsss

    Razali

    Mon 23 Mar 09 at 3:46 pm

  34. Lain kali, bila pacat/lintah gigit biarkan saja. Pacat/Lintah tak makan orang pun. Dah kenyang depa jatuh sendiri. Lagi pun pacat tu nak tolong buangkan darah kotor kamu.
    Kakau akak ada depan mata tengok me terloncat-loncat geli tentu akak ketawa besar. hahaha 100x

    ammvoiii akak zara tewww..

    zara aluwi

    Mon 23 Mar 09 at 4:25 pm

  35. Dah lama tak bergelumang dengan pacat ni..dulu masa rajin naik2 gunung memang sure kena gigit dek pacat ni..mula-mula geli..tapi bila lame2 dah lali dah…
    Me lawa gambar tu..tapi kalau nampak muka lagi cun…hehehe

    sib baik me tak tunjuk pacat kannns.. ehehe

    Shaffik

    Mon 23 Mar 09 at 5:41 pm

  36. cun arr gmbr tu!!

    naper.. nak teraiii jadikk model..

    farah

    Mon 23 Mar 09 at 7:13 pm

  37. mmg cun gambo tuh…jeles2…sgt suke la gmbo lompat2 neh…ngeh ngeh
    pacat? well, sgt gemok kalo dpt hisap darah manusia kenyang2… =)

    pacat yg gemok ghitewww.. kannns

    Mohd Hafizd

    Mon 23 Mar 09 at 9:36 pm

  38. weiii…….aku pengeli pacat..klu aku jadi ko..mau aku guling2 kegelian..

    auuuwww.. koserr uuuu

    INTAN

    Tue 24 Mar 09 at 7:41 am

  39. hehe kesian en_me kepacatan. hehe🙂

    siannn kat pacat kerr sian kat kasut me tewww.. uhuhu

    MakanMalaya

    Tue 24 Mar 09 at 8:32 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: