Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

friday the 13th, again

with 65 comments

the number is no luck – some people say
eng hong collision motor workshop sdn bhd, jb perdana business park

Esok hari jumaat. Friday the 13th kembali lagi. [+ last month ]

Bulan lepas me memang malang. Cikcity yg merajuk kini sudah dibaiki. Insuran pun sudah diuruskan. Tapi ada saja yg tidak kena. Pagi-pagi bila me mulakan enjin, bunyi tali pinggang penghawa dingin pula yg bising. Mengilai macam hantu jembalang.

Minggu lepas cikcity asyik meragam. Susah untuk dimulakan enjin. Rupanya bateri sudah sampai di penghujung tempoh hayat. Kena gantilah juga.

Semalam, ternampak tayar belakang sebelah kiri cikcity sudah pancit. Bocor terkena pin penyidai baju. Kena tampallah juga.

Tapi ada satu masalah lagi yg me bengang. Sebelum dan selepas kemalangan. Tingkap berkuasa cikcity disebelah pemandu itu selalu tersangkut-sangkut.  Bukan tidak pernah diperbaiki. Memang malang dan basah kuyup sekali bila berlaku dalam hujan.

Dan semalam petang, ada pak guard tepi longkang terjerit-jerit. Tunjuk tuala wanita penutup enjin bawah cikcity sudah tanggal sebelah. Me lanyak buat tak tahu. Sampai rumah, me ikat dengan tali rapia saja.

Friday the 13th akan datang pada 13hb November 2009. Friday the 13th yg ketiga tahun ini.

Alahai.

Written by en_me

Thu 12 Mar 09 at 12:04 am

Posted in property

65 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Me testing first..

    En_me

    Thu 12 Mar 09 at 12:11 am

  2. huhu..testing2..1,2,3..

    alaahai en_me..knapa cikcity..asyik meragam saja,sabar ek en_me;)

    Princess Liyana

    Thu 12 Mar 09 at 12:18 am

  3. fuh, cikcity merajuk kot.. Ngehehe~

    iKHMAR

    Thu 12 Mar 09 at 12:37 am

  4. Dia suruh paai Merc’s kot

    haritz

    Thu 12 Mar 09 at 12:55 am

  5. alahaiii..sian cikcity

    Mohd Hafizd

    Thu 12 Mar 09 at 12:57 am

  6. jd mcm tu cikcity kamu eh..

    intan.dayana

    Thu 12 Mar 09 at 1:20 am

  7. tu dia suruh tukar yang baru tu…Kete baru..hehehe

    nadia

    Thu 12 Mar 09 at 1:47 am

  8. en me…

    alahai..sabar yer?

    jangan percaya benda2 tak best iteww~

  9. Alahai…siannya keta asyik meragam…

    Zatil

    Thu 12 Mar 09 at 7:19 am

  10. me…tukaq je le cik city tu ngan cik accord ke..???
    fri the 13th is a special day utk akak sbb bday hubby. hehe..

    ain

    Thu 12 Mar 09 at 7:25 am

  11. Tuan tanah ok, baguslah…

    KampungBoy

    Thu 12 Mar 09 at 7:42 am

  12. huhu..dugaan..same la kiter sbb tayar pancit mlm td..waaa…

    noli

    Thu 12 Mar 09 at 7:43 am

  13. pemandu ganas!!

    lydiarayyan

    Thu 12 Mar 09 at 7:49 am

  14. mesti en_me ade sebut psl nk cari cik yg baru
    sbb tu cikcity en_me merajuk
    takut en_me cari cikcity yg baru, muda lagi cantik yg baru je bape bulan ade kat pasaran
    ahaxx!

    y[o]n

    Thu 12 Mar 09 at 8:05 am

  15. OMG..teruk jugak cikcity kena. mesti byk duit abes.

    Hint Perihal

    Thu 12 Mar 09 at 8:08 am

  16. cikcity yg latest tu mengancam jugek, enme😉

    sri intanrh

    Thu 12 Mar 09 at 8:20 am

  17. salam me..

    kesian la kat cikcity, me ada wat tak kena kot dgn dia..

    emm sebenarnya kereta ni pun ada roh dia pun makhluk Allah so kena jaga dia sebaik-baiknya, klu kita pandai jaga dia, dia kan jaga kita dgn berkat Allah laa..

    faizal

    Thu 12 Mar 09 at 8:36 am

  18. cik city merajuk lagi. kesian kena belai selalu

    yazid husain

    Thu 12 Mar 09 at 8:38 am

  19. thn ni mmg byk kali friday the 13th ekk..hmm bejaga2la..hhehe..thn ni pon dh xde n3 sesi jumaat keww??😉

    fizah

    Thu 12 Mar 09 at 8:45 am

  20. en me

    cikcity mahukan make over.. make up kan dia cantik cantik sikit..

    zareda

    Thu 12 Mar 09 at 8:50 am

  21. OMG….cedera dgn parahnya…parah jugak duit yg bakal kuwar nti…bwk2 bsabo je….tenangkan diri…

    INTAN

    Thu 12 Mar 09 at 8:53 am

  22. Minta ditukar Cik City yang terbaharu rasanya:)

    anuar manshor

    Thu 12 Mar 09 at 9:05 am

  23. kesian cikcity….bawak la pi specialist:)

    shais

    Thu 12 Mar 09 at 9:07 am

  24. petanda nk cik city y baru laa..ape lg..terjah honda skg…

    pRicesS_N

    Thu 12 Mar 09 at 9:14 am

  25. salam kenal..uhuhuu..kayoolah pakai cik city hehe

    intan

    Thu 12 Mar 09 at 9:23 am

  26. wah… macam-macam ragam cikcity tu ye?? Hihihihih

    Mungkin dah sampai masa dia… Friday the 13th?? Tak bek percaya… Itu suma qada’ dan qadar Allah…😀😀

    syah shah

    Thu 12 Mar 09 at 9:31 am

  27. Cik CT meragam lagi en_me… alahai…

    atikah

    Thu 12 Mar 09 at 9:34 am

  28. fuh byk tul dugaan cikcity…

    yus

    Thu 12 Mar 09 at 9:45 am

  29. waduh… sabar ek bro..

    framestone

    Thu 12 Mar 09 at 10:12 am

  30. out of topic–> waduh bro..die lagi cerdik dari aku…

    framestone

    Thu 12 Mar 09 at 10:28 am

  31. bagi aku je la JJJ4 tu..F.O.C hahaha!

    benludin

    Thu 12 Mar 09 at 11:20 am

  32. nape le cikcity ko tu buat hal je…ko ada cita2 nak cari […] baru kut.

    p/s: brapa kena bayor kat jpj no flat tu…
    (masa no jjj kluar ramai org booking)

    zue

    Thu 12 Mar 09 at 11:42 am

  33. ~ cikcity meragam sebab en_me telah mendua dan mentigakan dia. dia pun nak perhatian lebih jugak. hehehe.. ~

    ~ mizzAmy ~

    Thu 12 Mar 09 at 1:59 pm

  34. waaaaaaaaaa…. kesian kereta itu!!

    Jard

    Thu 12 Mar 09 at 2:09 pm

  35. tukar keta lain baru dia tau!!.. asik majuk2 aje… tu bukannya nak bermanja2 ngan en.me.. tu namanya mengada2… hehee.. alahai..

    big mamma

    Thu 12 Mar 09 at 2:39 pm

  36. salam en_me, mungkin cikcity tu nak beralih tuan, kot.. dia suh en_me bagi kat saya tu.. ngee..

    nurdaniella

    Thu 12 Mar 09 at 4:11 pm

  37. jual…beli baru…warna pink mungkin?hehehehe

    Cinta Cukulet

    Thu 12 Mar 09 at 4:16 pm

  38. hhmmm, masalah beratk ni. cuba bagi itu cik adik mandi air bunga….

    Mak Su

    Thu 12 Mar 09 at 4:18 pm

  39. cikcity merajuk la ni. mesti en_me ada cakap2 nak beli kete baru ke apa ke. hmmm😛

    aishah

    Thu 12 Mar 09 at 4:52 pm

  40. kete akak pun guna no 4..4040. it is not the number yg no luck. If you think so, then no luck la.hehe

    ain

    Thu 12 Mar 09 at 4:55 pm

  41. weh bro!
    aku lahir tarikh 4 februari.
    tapi sampai hari ni, ok jerk.
    segalanya takdir kan.

    deennasour

    Thu 12 Mar 09 at 5:05 pm

  42. en-me dia mintak ditukar pada merz tu.. hehe..

    nono

    Thu 12 Mar 09 at 5:42 pm

  43. EMMMM…

    matahari

    Thu 12 Mar 09 at 5:47 pm

  44. sian cik city~

    nadxoxo

    Thu 12 Mar 09 at 6:14 pm

  45. dh lama x servis kot??

    sitie bum bum

    Thu 12 Mar 09 at 7:36 pm

  46. aiyak!
    manyak suweyy wooo…
    apa mau bikin??
    mau kasi tuka kaa…??

    chekguBH

    Thu 12 Mar 09 at 8:06 pm

  47. nie mesti kes nak beli keta lain nie, sbb tu cik city merajuk..hehehe,cian cik city,,plat num cantik arr..jual nk?..ahaksss..psttt orang johor ker en_me?

    zieha

    Thu 12 Mar 09 at 9:51 pm

  48. Cikcity.. kereta idamanku..
    Jeles sehhh en_me…. Hua3..

    muzem

    Thu 12 Mar 09 at 11:07 pm

  49. uh-hu.

    sabar ye encik me. setiap yg berlaku tu ada hikmahnya.

    alone

    Thu 12 Mar 09 at 11:56 pm

  50. kesian cik j.co
    eh silap cik jjj. hehe🙂

    KNizam

    Fri 13 Mar 09 at 12:01 am

  51. macam dah cukup alasan utk bersarakan cikcity hehe

    zino

    Fri 13 Mar 09 at 12:33 am

  52. wuuu…friday th 13th..sereemm

    ryann

    Fri 13 Mar 09 at 3:35 am

  53. redha sajalah en_me
    jangan dipercaya sangat akan nasib malang itu…

    qdetactive

    Fri 13 Mar 09 at 5:01 am

  54. sebenarnya tak ada istilah hari suey pada sesiapa. Nasib malang yg menimpa adalah ketentuanNya. Perbaiki aje CikCity tu, nanti lagi bertambah merajuk lagi dia…

    zara aluwi

    Fri 13 Mar 09 at 10:26 am

  55. agaknya nk minta update dgn versi terkini terbaru kot…

    kuina

    Fri 13 Mar 09 at 11:54 am

  56. euwww. manyak problem masuk woksop. ape kate amek JE* 2. bkn den punye. tp kerabat den nk jual.

    Sweet Thinker

    Fri 13 Mar 09 at 3:24 pm

  57. Sian die asyik meragam jer..biasa laa dah nama pun pakai kereta..tapi flaet tu memang JJJ ker…orang johor ye…

    Shaffik

    Fri 13 Mar 09 at 3:54 pm

  58. saya 13may😀

    13may

    Fri 13 Mar 09 at 4:17 pm

  59. teruk jugak kecelakaan friday the 13th yg ritu ek?

    en.me nih ada sesuwatu ke dgn friday the 13th? mebe sbb pk kan sgt kot…tu yg ‘dia’ ngikut….ngeee

    vivavogue

    Fri 13 Mar 09 at 4:45 pm

  60. god..lama gila xsinggah..sampai tak terbaca en me punya entri..

    huuuu~

    Izad

    Fri 13 Mar 09 at 7:25 pm

  61. sian en.me, sabor jerla..

    Amin Ahmad

    Fri 13 Mar 09 at 10:58 pm

  62. tu petanda tuh en_me..petanda soh beli keta baru..ehekss

    kokokrunch

    Sat 14 Mar 09 at 12:14 am

  63. […] lepas, lepas me cerita pasal cikcity yg nasib malang itu. Ramai kawan-kawan yg masih tidak tahu rupanya. Me jarang sekali cerita pasal […]

  64. […] minggu lepas, me ada cerita pasal cikcity me yg tamponnya terlondeh dibawah enjin itu. Kelmarin me sudah pergi bengkel kedai baiki […]

  65. Alahai… Bulan 3 memang banyak cabaran & dugaan. Mungkin petanda bulan ini akan lebih baik. Amin…

    Razali

    Thu 9 Apr 09 at 10:01 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: