Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

siapalah tak sayang bini.. kannns

with 55 comments

an automatic orient watch (heavily sponsored by mQ)

Rakan-rakan me yg sudah berjaya dalam kerjaya masing-masing, ramai yg pakai jam tangan rolex. Tapi jam tangan idaman me pula seperti yg pemain golf tiger woods pakai – tag heur. Harga hibu-hibu hinggit. Berangan memang sedap kan.

Sebenarnya me sudah lama tidak pakai jam tangan. Sejak jam-jam tangan itu kehabisan tenaga bateri. Malas sudah me hendak tukar ganti bateri baru.

Dan seperti biasa, me sudah lama jenguk-jenguk, singgah-singgah kedai-kedai jam di segenap pelusuk tanahair.

Ada dua jenis jam yg me minat – casio dan seiko. Jenis yg sederhana murah, tidaklah semahal jam rolex atau tag heur itu.

Tapi kelmarin, bila me singgah di kedai jam waktu ampang park. Me terpesona dengan jam otomatik jenis orient pula. Tidak perlu pakai bateri dan tahan calar, amoi kedai jam bilang.

Dipendekkan cerita, me pun sudah menjadi pemilik jam orient itu. Jadi, macamana me yg tidak pernah dengar dan kenal akan kewujudan jam tangan orient tiba-tiba membelinya? Me akan cerita nanti.

ORIENT Automatic Sapphire Collection CEM6V001B
Movement: Orient in house movement, 21 jewels, Automatic
Continuous Operation Time: more than 40 hours
Metal: Stainless steel case and bracelet
Size:  45 mm with crown
Water Resistant: 50m
Glass: Sapphire Crystal
Dial: Black
One Year International Warranty

Nota: entri me ini tiada kena mengena dengan entri adek ikhmar yg baru juga membeli jam.

Alahai.

Written by en_me

Wed 25 Feb 09 at 12:03 am

Posted in property

55 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. hmm
    maza tidak memilih sangat bab2 jam nie.. selagi fungsi jam itu menunjukkan waktu, selagi itu lah maza tidak mengambil indah jenamanya….heheheh
    maza suka beli jam kat pasar malam jerk… (selain membantu penjaja2 bumiputra berdaya saing) – bila rosak aje, ke tong sampah… kendian boleh pilih yang lain pesyen lak….
    kekadang asyik pesyen sama jek.. boring gak kan?!
    heheheheeh
    (hmm maza memang tak pandai bergaya..Tapi kalau en me nak bagi, maza sapu ajerk…..hehehehhe)
    wakakakaka

    samalarr kiterr bro.. cumerr distime, ader orang yg nak sponsor teww yg nak beli mahal sikit.. ekeke

    maza

    Wed 25 Feb 09 at 12:22 am

  2. mesti mahal kn? tak mampu la sy nak beli..
    biasa nyer lelaki ni mmg gielrr ngn jam tgn,sggp abeh beribu sm cam pompuan gak,saggp abehkn duit beribu tuk beg tgn..hehehe

    tak sumerr lelaki one uoolsss.. distime ader orang sponsor teww yg nak beli mahal sikitts.. tp taklah sampai hibu hibu hinggit.. uhuhu

    nem0

    Wed 25 Feb 09 at 1:09 am

  3. Wah!!
    LAwanya en me..
    Mahal harganya tu…=)
    Udah di check sebentar tadi..
    Amboi…=) penghargaan kepada diri ya en me?

    ammvoiii.. taklah mahal manerrr.. orang nak sponsor ghitewww

    note: yg ko check tadi mungkin rege USD139 x 3.4 kanns..

  4. Hahaha..
    same lah kiter en_me!!
    iKHMAR plak, semenjak tali putus & calar-balar, mmng dah x bernafsu nk gantikan tali baru.. + jam trsebut mmng iKHMAR x bape minat.Hakhakhak.
    iKHMAR beli pon yg trmampu je…yg pnting kualiti, tahan lama & ala2 sporty…ikut kemampuan juge.Kalo x mampu, nk bayor gune ape? gune daun??? Hikhikhik.
    Lainlah en_me…
    brkemampuan…nyway,Nice watch! =)

    brkempampuan berhutanggg ghitewww.. ekeke

    iKHMAR

    Wed 25 Feb 09 at 1:30 am

  5. hihi..
    sayep pki jam tgn biasa2 je😀

    biaserrrlarr tewww.. ihihi

    izza

    Wed 25 Feb 09 at 2:12 am

  6. Dah kerja nanti ai berangan nak beli jam mahal. Tengah belajar ni, pakai jam yang asal boleh tengok waktu je. Ehehe.

    jangan papa asal bergaya.. ammvoiii

    aTiQah

    Wed 25 Feb 09 at 3:38 am

  7. errr… berapa harga jam tangan tu??

    lima hatus hinggit plus plus ghitewww.. hmmm

    Adry

    Wed 25 Feb 09 at 7:07 am

  8. cantik jam me!!!

    jam sponsored ghitewww.. ehehe

    ain

    Wed 25 Feb 09 at 7:54 am

  9. tag heuer la cek me.. idaman tuh.. tapi orient tu cantik jugak. sesuai dengan tangan itu.. exclusive!

    thanx bro..

    chi am

    Wed 25 Feb 09 at 8:18 am

  10. salam me..
    saya pun rasa bulan ni nak beli jam tangan juga lah..
    asyik beli jam murah je kali ni nak beli yang mahal pulak huhuhuhu

    oke, kalo dah beli nanti update one uoolsss.. uhuhu

    faizal

    Wed 25 Feb 09 at 8:20 am

  11. sejak dah dua kali jam tgn saya hilang di masjid, saya beli yang murah aje. takde plak org selera.

    pompuan pon ader jadikk perompak erk.. siannyerrr

    sri intanrh

    Wed 25 Feb 09 at 8:28 am

  12. hmmm..cantik..simple

    harap-harap pandai memasak one uoolsss.. ekeke

    lydiarayyan

    Wed 25 Feb 09 at 8:42 am

  13. jam tangan hadiah dari yang tersayang ker en_me??
    mokcik pun macam teruja plak nak beli jenama orient gitteeww..kebetulan pulak jam tgn mokcik pun MIA dah lebih seminggu nie…huhuhuhu…

    belilarr makcik, kalo tidak nanti ko akan menyosallls.. ehehe, macam iklan shampoo kat tv tewww..

    azwa

    Wed 25 Feb 09 at 8:45 am

  14. jam kesayangan sy br hilang mggu lps kt ofis juge..sgt sedey..skang tgh tggu jam lama sy direpair..jam org bg juge..moral of d story: jg baik2 jam yg org bg..huhu

    camaner leh hilang kat ofis? bahaya tewww..

    fizah

    Wed 25 Feb 09 at 8:54 am

  15. en me, jam takpe beli mahal.. pakai lama…
    hehe cam jam saya neh dah 6 tahun pakai, baru tukar bateri skali je tak rosak2 pun… hikhikhik..berbaloi la dengan harga kan, kalau tiap2 tahun tukar mmg tauke balak pun kayap hehehe..
    lawa jam en me tuh, neh memberi idea saya untuk beli jam hantarn to tunangku.. hehehe orient… tak guna bateri mesti guna tenaga movement dri badan kite eh?

    nak bertunang ghupernyerrr.. ammvoiii kak juee teww

    juelee

    Wed 25 Feb 09 at 9:00 am

  16. canteknye jam tu..bila la dpt beli jam rege mahal ittewww

    jolok kredit kad jakkks.. ehehe

    yus

    Wed 25 Feb 09 at 9:06 am

  17. ~ wah, dapat jam baru dari MQ ke? harus la kena sayang bini kans?😛 ~

    kannns..

    ~ mizzAmy ~

    Wed 25 Feb 09 at 9:56 am

  18. Owh putesnye tangan..awww..main pinanO lagiks.. =p

    sawo matang ghitewww..
    piano tewww hiasan jakkks.. ehehe

    bOnda

    Wed 25 Feb 09 at 10:00 am

  19. Arrgh…aku punya…Nautica..ni ajek…(http://www.kenmarwatches.com/nautica/N10011G/)

    jam jugakkks .. kannns

    matahari

    Wed 25 Feb 09 at 10:02 am

  20. tertinggal jam kt toilet ms amik air smyg..huhuh..xde rezki kot..

    hingatkan kat atas meja, tempat lalu lalang ghitewww.. be careful next time k..

    fizah

    Wed 25 Feb 09 at 10:11 am

  21. Tak pakai jam dah lepas talinya Putus🙂

    janganlarr kecewa ghitewww pok li.. uhuhu

    pok li

    Wed 25 Feb 09 at 10:19 am

  22. en me… dah puas jelajah dipelusuk negeri akhirnya jam kedai ampang park juga yg berkenan ye…hehehe.

    dekat dengan tempat keje ghitewww.. ehehe

    shais

    Wed 25 Feb 09 at 10:36 am

  23. hamboii jam mahal tu..perghh bau kedai hahahaha

    price tag lom tanggall lagikkss.. ahaha

    cintacukulet

    Wed 25 Feb 09 at 11:08 am

  24. waaahhh….tayang jam baru ek en.me~

    takperr.. jap lagikks me cropp .. volleeee ghitewww.. ehehe

    cikf=)

    Wed 25 Feb 09 at 11:42 am

  25. it”s look good on you bro.. haha..
    bley la jadi model jam tangan plak. ekeke

    me model katernyerrr.. ammvoiii

    Mohd Hafizd

    Wed 25 Feb 09 at 11:58 am

  26. saya tak pernah pakai jam tangan bang.
    betulnya tak pernah pakai jam tangan mahal.
    dan sekarang saya langsung tak pakai jam tangan.
    tapi bila baca yang ini, rasa nak beli jugaklah. haha!

    ahaha.. ko kena banjer me black pepper steak pasni..

    addyaholix

    Wed 25 Feb 09 at 12:12 pm

  27. huawarghhh..jeles nih..alaaa akak juz mampu pki jam tgn guess n bum jerk..huhuhuuhu

    stylo tewwww.. uhuhu

    mebby17

    Wed 25 Feb 09 at 12:38 pm

  28. errrkkk sy tak pakai jam tangan tp pakai jam HP

    lagikkks senang kannns..

    kuina

    Wed 25 Feb 09 at 12:45 pm

  29. da lamerr x bli jam tgn….tggu keje laa nti..gne duit sndri..x pon mntk hantaran..wahh gtu…demandsss nyerr N..ahakz!!!

    kena demandds ghitewww.. ahaha

    pRicesS_N

    Wed 25 Feb 09 at 12:58 pm

  30. N pomot en_me kt blog N….

    oke, thank u jugerr.. tanper kawan2 yg best2 macam kamooo, saperlarr me yg inih.. kannnns

    pRicesS_N

    Wed 25 Feb 09 at 12:59 pm

  31. peh. cool betul jam tu.
    berebelanja sekadar kemampuan kita.
    p/s : dah lama xpakai jam tangan. asyik hilang kalau dibeli. hehe.

    nak mintak orang hadiahkannn kerr bro.. ehehe

    alone

    Wed 25 Feb 09 at 1:30 pm

  32. dari pkai jam tgn bek pakai jam dinding..
    satu rumah dapat merasa..kui2..

    ahaha.. lawak sungguh kamooo

    *secret

    Wed 25 Feb 09 at 2:13 pm

  33. en_me, saya masih tak setuju dgn statement:
    “sayang isteri, tinggal-tinggalkan”.

    me tak dapek nak nolong one uoolsss..

    sri intanrh

    Wed 25 Feb 09 at 2:45 pm

  34. bestnye dapat jam daripada isteri tersayang

    tunang tersayang ko tak kasi apa apa kerr.. ehehe

    yazid husain

    Wed 25 Feb 09 at 3:16 pm

  35. dah setahu tak pakai jam tgn…
    patut aku selalu lewat ke opis… hehehehe😀

    chantekkk punyerr alasan ghitewww.. ehehe

    kutaksempurna

    Wed 25 Feb 09 at 3:36 pm

  36. baru 2 minggu belikan jam utk anak lelaki zue..dah rosak. mentang2 water resist..dia mandi pun pakai jam..hu hu hu.

    naper rosak kalo water proof ghitewww.. uhuhu

    zue

    Wed 25 Feb 09 at 3:52 pm

  37. adakah itu tangan en_me iteww? sungguh lembut dan very soft nampaknya, bagus sungguh menjaga kulit. eh, sori, salah topik. i am sorri.

    ammvoiii maksu tewww.. geli gelimann me..

    Mak Su

    Wed 25 Feb 09 at 4:09 pm

  38. aku dan kawan2 budak2 outdoor biasanya layan type2 protrex la paling cikai..

    yg ganasssz ghitewww.. kannns

    Amin Ahmad

    Wed 25 Feb 09 at 4:13 pm

  39. cun orient tuh…nampak retro…bapak bozzo ada 3 jenis…dah dekat 30 tahun pakai ok je…

    me likeyy the automatic ghitewww..

    bozzo

    Wed 25 Feb 09 at 4:30 pm

  40. Wah….ada orang sponsor….!
    Isteri itew ke ?? Hi hi….

    kak tie.. ada beras taruh dalam padi.. ihihi

    Tie

    Wed 25 Feb 09 at 4:43 pm

  41. perggh…. cantek ar jam..
    pinjamkan leh?? hehe

    ko nak watperr ghitewww.. ehehe

    jard

    Wed 25 Feb 09 at 4:49 pm

  42. Cantik Jam en_me… sponsor lagi…

    thank you.. hmmm

    atikah

    Wed 25 Feb 09 at 5:22 pm

  43. aku tak suka beli jam tapi aku suka dapat hadiah jam.hehe..

    ammvoiii abang penyu tewww..

    penyubiru

    Wed 25 Feb 09 at 6:06 pm

  44. ape kne mengene ngan tajuk ek? by the way..chantek arrr…kne ngan tangan en.me😀

    aisehhh tak paham ghupernyerrr.. fenattt tao me tuliss caption kat bawah gambo tewww

    aim-a

    Wed 25 Feb 09 at 8:39 pm

  45. saye nk tambah…penyu di atas tu mmg mengade :p

    tambahan diterimerr .. ahaks

    aim-a

    Wed 25 Feb 09 at 8:41 pm

  46. en me kena buat tag yer??
    hehehe…
    jam baru semangat..phewitt!

    tewww soklan kerr arahannns.. ammvoiii cek zara teww

  47. saya semenjak 2001 dah tak pakai jam tangan
    alasan, menyemak je. rimas bila nak menaip kat laptop. hehe🙂 lagipun kan handphone nyer jam dah ada kan. hehe🙂

    betoii larr bro.. zaman nabi dulu dulu maner pakey jam tangannnn kannns..

    KNizam

    Wed 25 Feb 09 at 9:19 pm

  48. ade jam tgn..
    adiah mak kc time besday..
    tp jrang pkai..
    coz xsuke pkai jam tgn..
    so laci meje je la tampat jam 2 bertape..
    kesian die..

    mesti chantekkks jam ittewww kannns..

    bella

    Wed 25 Feb 09 at 9:25 pm

  49. cantik jam ittew en me..
    tgh korek tabung ayam nak belikan cik hubby TISSOT..

    perghhh tissot tewww.. saperlarr tak cayang mini kannns.. ehehe

    zareda

    Wed 25 Feb 09 at 9:26 pm

  50. bile la laki i nk bg jam neh…
    adesss~

    cuberr ko bagi dierr jam duluuu.. alala

    intan.dayana

    Wed 25 Feb 09 at 11:43 pm

  51. En Me saya peminat jam tangan SEIKO sebab banyak model yang uptodate dan harganya taklah mencecah puluhan ribu kebanyakkannya bawah 3K dah cantik. Mereka gunakan model pellakon Hong Kong jerrr sebab tu murah kot hahahah…

    pelakon indon kerr bangla kerr lagi murahhh.. ahaha

    Azhan

    Thu 26 Feb 09 at 8:44 am

  52. fuh lawaaa tuu.. yg sapayer sapayer punya koleksion ni mahal2 belaka…khanz bang me… tahniah dapat “bini” baru😀

    thanx iza yg chomeyyy tewww.. ehehe

    iza

    Thu 26 Feb 09 at 2:53 pm

  53. sy pon kalau nak carik jam biar yg mukanya pakai sapphire crystal….blh pakai btaun2 gerenti x calar….pastu biar yg ader tarikh kat dlm tuh….baru bbaloi…ngeee

    berbaloiii ghitewww..

    vivavogue

    Thu 26 Feb 09 at 9:25 pm

  54. errkkk~

    sy slalu klo soh pilih mmg pilih jam digital😛
    …psl slow sket nak bace yg analog tuh haha
    dulu2 slalu salah tgk waktu klo guna jam analog hihihihi hampir2 nak terlps class kot!
    buat malu kat budak2 je

    ehehe..

    Adila

    Sat 28 Feb 09 at 9:54 am

  55. macam best je jam tu en.me. tak pakai bateri? canggihnya. *jakun*

    iye, pakai vibration technology ghitewww.. uhuhu

    aishah

    Thu 12 Mar 09 at 4:59 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: