Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

tag: lesung batu

with 24 comments

a rolling stone

Sekarang me kena jawab tag yg tiba-tiba datang berduyun-duyun menerjah dan menghentam belakang me. Padan muka me. Sepatutnya kelmarin me tulis entri bertajuk ‘no one gave me awards‘, barulah lumayan blog me kan.

Jadi, me kena layan tag dari abang penyubiru dan akak nurdaniella yg itu. Tag yg sama saja.

Sila berikan kegunaan lain yang digunakan oleh anda kepada barang-barang yang dinyatakan di bawah (maksudnya bukan kegunaan sebenar barang tu tapi kegunaan tambahan yang anda buat la dengan barang tu, kira diaplikasikan oleh anda… konon kreatif la tu!)

1) Anak Kunci
Kegunaan asal – untuk dipadankan dengan ibunya.. tak kira la ibu dia kat pintu ke, almari ke atau dalam kereta ke..
Kegunaan sampingan – selalu digunakan untuk mencucuk plug soket dua pin.

2) Penutup Pen
Kegunaan asal – untuk menutup pen bila dah tak digunakan.
Kegunaan sampingan – selalu digunakan untuk mencucuk plug soket dua pin.

3) Botol Mineral
Kegunaan asal – untuk menyimpan air.
Kegunaan sampingan – untuk bekas tuang minyak kereta.

4) Paper lama
Kegunaan asal – untuk di baca..
Kegunaan sampingan – untuk digunakan sebagai alas dalam bakul sampah walaupun sudah ada plastik sampah. Supaya makcik indon itu lebih mudah membuang sampah.

5) Seluar ‘D’ lama
Kegunaan asal – selagi boleh dipakai, me akan pakai.
Kegunaan sampingan – selagi tidak koyak, me akan pakai.

7) Langsir
Kegunaan asal – untuk menghias rumah..
Kegunaan sampingan – Dari bahasa indonesia, langsir adalah sebuah proses mengundur dari sebuah keretapi. Di dalam istilah kereta disebut parkir. Kegiatan langsir biasanya dipandu oleh seorang juru langsir.

8 ) Komputer pejabat
Kegunaan asal – untuk buat kerja rasmi.
Kegunaan sampingan – untuk buat imbasan (scanning.)

9) Duit syiling
Kegunaan asal – untuk bayar tambang bas..
Kegunaan sampingan – untuk menggores kad tambah nilai hotlink dan menggores kertas peraduan gores dan menang.

10) Laman Blog
Kegunaan asal – untuk meluahkan apa yang terpendam dan buat macam diari..
Kegunaan sampingan – untuk mengumpulkan kawan-kawan siber yg ada.

menyampah kan – tak kreatif langsung semuanya.. ooops mana nombor enam – si lesung batu itu. Hampir terlupa me. He he he.

6) Lesung batu
Kegunaan asal – untuk menumbuk bawang merah, bawang putih dsb.
Kegunaan sampingan – di kampung-kampung di afrika sebagai alat pemuas nafsu wanita gersang.. matilah en_me.. acah saja.. kat afrika mana ada lesung batu.. dia orang pakai batu giling saja.. ha ha ha (me gurau gurau one uoolsss – sukernyerrr abang penyu tewww – ammvoiii)

tadaaaaaaa… dah siap dah tag ni, tapi me tak hendak tag orang lain. Bukan hidup me hendak susah lagi menyusahkan orang lain. Voleee kannss?
Alahai.

Written by en_me

Sat 21 Feb 09 at 2:04 pm

Posted in ho hum

24 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. tertbe teringan kat mbe2 yg ku bg “hadiah” time dorg kahwin hari tue

    framestone

    Sat 21 Feb 09 at 2:34 pm

  2. ‘di kampung-kampung di afrika sebagai alat pemuas nafsu wanita gersang’

    erk..en_me nih!!!Huhuhu~

    iKHMAR

    Sat 21 Feb 09 at 2:40 pm

  3. Hehehe..

    terer la lesung batu itu..wewitt!

    ada di pejabat kah?

  4. yg last tu buat zino gelak.. ada ada je en.me ni

    zino

    Sat 21 Feb 09 at 3:19 pm

  5. hahaha. xsnonoh jer yg sal lesung batu tuuu.
    =P

    cik siti

    Sat 21 Feb 09 at 3:40 pm

  6. seronok menjawab tag ye me..hehe

    yus

    Sat 21 Feb 09 at 3:45 pm

  7. Saya suka prinsip en_me yg tak hendak susah dan tak suka menyusahkan orang tewwww.

    Yunus Badawi

    Sat 21 Feb 09 at 4:01 pm

  8. salam en.me itttewww.he..he…kreatif tul la yer…pandai ubah2 kegunaan brang2 tu ekkkkkk…he…he..tahniah!!!

    miss jaz

    Sat 21 Feb 09 at 4:03 pm

  9. pasal seluar d pun kena cerite ek? kelakar lah tag ini….kah kah kah…

    lydiarayyan

    Sat 21 Feb 09 at 4:19 pm

  10. en me…
    gurau ala ala ‘melampau’ nampak!!!

    norm707

    Sat 21 Feb 09 at 5:42 pm

  11. en_me lupe satu la.. langsir kalau dulu2 mak2 slalu wat recycle.. langsir thn lepas buat bj raye anak2.. ahahahahha..
    p/s; nnt miss nuyui wat tag yg en_me bg tu ek.. ehehehehe..😛

    nuyui

    Sat 21 Feb 09 at 7:19 pm

  12. amboiii…melampau gitu fungsi lesung batu..hihi

    ain

    Sat 21 Feb 09 at 10:27 pm

  13. 8 ) Komputer pejabat
    Kegunaan asal – untuk buat kerja rasmi.
    Kegunaan sampingan – untuk buat imbasan (scanning.)

    wahh..very the classs

    fungsi lesung batu lak…muhahaha

    Mohd Hafizd

    Sat 21 Feb 09 at 11:02 pm

  14. wah~
    lesung batu berlatar belakang kan blOg penyubiru..
    hiks~

    intan.dayana

    Sat 21 Feb 09 at 11:35 pm

  15. lesung batu untuk …………? ish ish ish.. suke ek en_me..hehe

    nadxoxo

    Sat 21 Feb 09 at 11:42 pm

  16. wahhh…ter lucahh dctu ok en_me…bababsss skali…hahahhahaha..

    pRicesS_N

    Sun 22 Feb 09 at 11:43 am

  17. he.. he.. lesung batu pun dijadikan tag ya en_me… tag yang kelakor…

    Atikah

    Sun 22 Feb 09 at 6:31 pm

  18. patut la tajuk entry nie tag:lesung batu..
    ada sesuatu pada lesung batu teww..

    izzah

    Sun 22 Feb 09 at 9:50 pm

  19. salam en_me, terima kasih sebab sudi layan tag ni.. kurang kreatif la en_me iteww.. tapi, tang anak lesung tu, melampau giteww.. marah lak pompuan2 afrika tu nanti..

    nurdaniella

    Mon 23 Feb 09 at 9:07 am

  20. cni pon tader lesung batu….benda2 yg kita ingat remeh..bler tader baru ngelabah carik kan…nasib baik zaman skarang dah ader blender…xyahler giling cili lg….penat woooo

    vivavogue

    Mon 23 Feb 09 at 1:23 pm

  21. patutla suka sangat jawab tag ni rupanya en me suka lesung batu yer. hehe..

    ps : thanks jawab tag dari saya. class en me itteww.. hehe

    penyubiru

    Mon 23 Feb 09 at 1:59 pm

  22. huuiikk.. apsal lesung tu naik sampai atas meja laptop ni?? musykil betul..

    sarahibrahim

    Tue 24 Feb 09 at 11:28 am

  23. Balik ni mmg plan nak bawak lesung batu! Windu woo sama lesung batu!!!!

    Reenaz

    Sat 28 Feb 09 at 2:22 pm

  24. […] dari blog abang penyubiru juga.) Dan arakian, abang penyubiru itu amat suka mengetag me – termasuk tag lesung batu yg itu? […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: