Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

lagi lagi kufi empat segi

with 40 comments

selangor islamic arts garden complex
kuala lumpur international airport, sepang

(insert zzeed)Masa dalam perjalanan pulang dari seberang lautan kelmarin, di lapangan antarabangsa kuala lumpur itu. Me tidak menjangka juga – buah cempedak dah jadi nangka. Me terperasan ada rakan blogger yg amat me kenal dari gambar-gambar di blog beliau. Me yg tegur dulu sebab me tahu beliau tidak kenal me.  Zzeed yg baru saja membuka kembali pintu blog beliau setelah sekian lama ditutup. Beliau baru berkahwin rupanya. Menghantar isteri yg menyambung belajar di australia gitu.

Gambar cawan hiasan diatas me terjumpa di klia juga. Contoh seni khat kufi empat segi yg pernah me cerita di pelabuhan johor dan saratok. Ukiran itu ditulis ‘kompleks taman seni islam selangor’. Dapatkah kawan-kawan membacanya?

Cerita lain, ramai kawan-kawan yg tidak tahu rupanya. Me ke seberang lautan tempohari kemana agaknya. Ada yg ingat me ke brunei yg matawangnya sama nilai dengan negara liliput dibawah sana. Sebenarnya me ke lutong, miri, sarawak untuk pertama kali adanya. Pengalaman yg menyeronokkan. Nanti me cerita lagi.

Alahai.

Advertisements

Written by en_me

Mon 9 Feb 09 at 12:03 pm

Posted in arts

40 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. mesti ade sebinier kan..??
    hehe~

    intan.dayana

    Mon 9 Feb 09 at 12:09 pm

  2. wah!!

    bestnya en me…

    sangat syok itew~

    Zara

    Mon 9 Feb 09 at 12:22 pm

  3. erm…
    TAMAN KESENIAN ISLAM SELANGOR ek me??
    erm..
    aku cume dpt bace, TAMAN & SELANGOR je…
    huhu…
    jenuh arr nk bace…

    chekguBH

    Mon 9 Feb 09 at 12:28 pm

  4. yeay! en_me dah balek!!!!!!!!!!!

    iKHMAR

    Mon 9 Feb 09 at 12:38 pm

  5. selamat kembali.itewww

    Pok Li

    Mon 9 Feb 09 at 12:46 pm

  6. Salam..
    Yes!…saya dapat membaca tulisan empat segi itu dengan jayanya..selepas kecik-kecikkan bijik mata..dan teleng-telengkan kepala..

    pinatbate

    Mon 9 Feb 09 at 2:01 pm

  7. Ukiran itu ditulis ‘kompleks taman seni islam selangor’. Dapatkah kawan-kawan membacanya?

    dapat.
    yay!

    Rya

    Mon 9 Feb 09 at 2:48 pm

  8. cantiknyer seni kat mug tuh…nanti bozzo nak cari satu buat hiasan kat umah…

    bozzo

    Mon 9 Feb 09 at 3:02 pm

  9. salam en_me, selamat dah kembali yer.. saya boleh baca selangor jer.. tu pun nasib baik sebab dia kat bawah sekali..

    nurdaniella

    Mon 9 Feb 09 at 3:12 pm

  10. selamat kembali… ke miri rupanya…

    zino

    Mon 9 Feb 09 at 3:22 pm

  11. walaupun aku boleh membaca kitab muta’al badrin dengan jayanya, namun, aku tak boleh membaca kufi empat segi itu

    roshaizul

    Mon 9 Feb 09 at 4:01 pm

  12. wahhhhhhh sampai ke lutong eh
    saya pun belum sampai lagi ke sana lah. ehhe 🙂

    KNizam

    Mon 9 Feb 09 at 4:30 pm

  13. ada my friends who went there mmg cakap ade lots of places to go. incl lutong.. teringinnya

    kawaii desu

    Mon 9 Feb 09 at 5:11 pm

  14. sonok aa beliau berjalan-jalanan kat sane eah..
    huu..
    dale tak coti rini.
    sungguh tak bes.
    😦

    *secret

    Mon 9 Feb 09 at 5:48 pm

  15. alaa.. akak igt kan gambo en_me tadi. ropenyeer org len. kempunan den..

    ilazz

    Mon 9 Feb 09 at 6:26 pm

  16. haha…gmbo sy takdo pon…ekeke..

    btw, best ke miri tuh? i was stranded at miri last week for 2days..ujan jek…

    Mohd Hafizd

    Mon 9 Feb 09 at 6:37 pm

  17. cantik kaligrafi tu, bak satu hehe

    haritz

    Mon 9 Feb 09 at 6:38 pm

  18. Enchek meeeeee!!!!!

    lydiarayyan

    Mon 9 Feb 09 at 7:19 pm

  19. hehe.. tak pegi sabah ke??

    jard

    Mon 9 Feb 09 at 8:19 pm

  20. owh abg me!
    lutong itu terkenal dgn minyak.
    di situ ofis shell dan di situ ofisnya petronas.
    di situ juga KRP orang2 shell dan petronas dan anak2 mereka melepak. di situ juga aku melepak.

    kerana rumahku tanah tumpah darahku ke lutong hanya 15 minit perjalanan.. miri ada 4,5 pantai. ada ke singgah?

    deennasour

    Mon 9 Feb 09 at 8:25 pm

  21. ~ lor, ingatkan gambar en_me. rupanya blogger lain ekh?? kuat juga ingatan en_me ituew… 😉 ~

    ~ mizzamy ~

    Mon 9 Feb 09 at 8:49 pm

  22. en_me pengumpul koleksi mug yek?

    zieha

    Mon 9 Feb 09 at 9:36 pm

  23. en. Me, jangan lupa ke Kampung Sri Jeram

    dekat sangat KMM dengan tempat kerja saya tue.

    Kedatangan ANDA dialu-alukan 🙂

    jawahir

    Mon 9 Feb 09 at 10:26 pm

  24. aku dapat membacanya sebagai..
    “selangor islamic arts garden complex”
    itu (iteww) pon dgn bantuan en.me..

    - j o h a r i -

    Mon 9 Feb 09 at 10:27 pm

  25. oh tmn kesenian islam slngor.. memang di situ tempat penulis2 khat otai..

    Boolah

    Mon 9 Feb 09 at 10:28 pm

  26. Seni khat kufi empat segi memang kreatif. Hanya yang arif dengannya saja boleh buat. Jadi jangan guna mug tu. Simpan elok-elok. Kalau tak nak. Kita angkat tangan dulu. cop… cop…

    zara

    Mon 9 Feb 09 at 11:37 pm

  27. en_me sempat tak ke pantai2 menarik di Miri spt Tg Lobang, Luak Bay dan Hawaiian Beach? Saya rasa tentu en_me ada beli pasu Sarawak di Piasau.

    Yunus.Badawi

    Tue 10 Feb 09 at 12:41 am

  28. ade bwk ole-ole dari sana? *kedip-kedipkan mata*

    kriesz

    Tue 10 Feb 09 at 12:47 am

  29. selamat kembali.

    en me…amboi boleh kenal orangnya, walaupun tengok gambo je…kalo jumpa saya tegur ye:)

    bigeyesshop

    Tue 10 Feb 09 at 1:16 am

  30. bagusnya, banyakkan lagi info pasal khat ni. makin ditelan zaman dah.

    qdetactive

    Tue 10 Feb 09 at 3:28 am

  31. menarik..
    prasaan pertama meneroka apa yg disuratkn pd tulisan itu..

    noli

    Tue 10 Feb 09 at 7:30 am

  32. jenguk2 en Me…lama tak datang ziarah…. 🙂

    tintaHati

    Tue 10 Feb 09 at 8:51 am

  33. Tunjukkan gambar waktu diseberang laut.

    Abang Long

    Tue 10 Feb 09 at 10:46 am

  34. wah, suka sangat khat kufi

    yazid husain

    Tue 10 Feb 09 at 11:13 am

  35. yer sy boleh membacanya..:)

    p/s:not gimikla…i’m jiwa kacau..:p

    nani

    Tue 10 Feb 09 at 11:29 am

  36. bile la kite nk berjumpe ek

    framestone

    Tue 10 Feb 09 at 11:36 am

  37. kena byk menuntut lg nih….dpt baca pkataan last jeh…owhhh…selamat kembali en.me

    vivavogue

    Tue 10 Feb 09 at 1:32 pm

  38. unique…mmg seni khat suatu seni yg betul2 memerlukan seni yg sgt halus..

    bestnye g miri..xpenah sampai seberang sana..bl la nk sampai agaknya..

    yus

    Tue 10 Feb 09 at 5:44 pm

  39. hm. Alhamdulillah, murah rezeki dan mmg lumayan dapat ketemu.

    zzeed

    Tue 10 Feb 09 at 10:26 pm

  40. […] The world is so small because I met En_me from the virtual world. He greeted me from afar, recognizing my unmistaken face from my website. He was on the way back from a meeting in Kuching. His entry about the encounter: http://yginsaf.com/2009/02/09/lagi-lagi-kufi-empat-segi […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: