Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

new dentyne white

with 37 comments

(insert dunhill and new dentyne white)

helps keep your mouth clean & breath fresh
parking lot, taman melati

Ayahnda me memang penghisap rokok yg tegar. Tapi rokok daun yg guna tembakau dan cengkih.

Dari zaman dulu masa me kecil lagi, ayahnda tiap-tiap hari gigih menggunting cengkih dan tembakau. Dipintal-pintal dan digulung-gulung dalam pembalut rokok daun itu. Kadang-kadang sampai berpuluh-puluh ayahnda buat untuk simpanan sehari dua.

Kalau ayahnda ikut me jalan-jalan dalam kereta.
Ayahnda akan sedut dulu tiga empat hembus. Sebelum masuk kereta.
Ayahnda akan matikan dulu rokok itu.
Ayahnda akan pegang rokok itu.
Sebab
ayahnda tahu me memang anti-perokok, terutama dalam kereta.

Kekadang me kasihan juga. Kalau berhenti kat mana-mana, me akan suruh ayahnda hidupkan rokok itu dan hisap diluar kereta. Me sanggup tunggu.

Alahai.

Written by en_me

Mon 1 Dec 08 at 12:03 am

Posted in family

37 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. saling memahami betullah en_me nih. huhuhu

    respect each other.. voleee gitteww

    qdetactive

    Mon 1 Dec 08 at 12:22 am

  2. respect each other gitu…

    insyaAllah..

    @LiYaNNuaR

    Mon 1 Dec 08 at 1:20 am

  3. Salam en me… sensitif nya dua beranak. Bagus la, tanda kasih sayang.

    kasih ayah takdok tolok bandingnyerr..

    albazrah

    Mon 1 Dec 08 at 1:39 am

  4. Your dad reminds me of my arwah atuk. He died last year…. He only smoked rokok daun aje…

    gitteww yerr siannyer .. tapi oghang tak isap rokok pong leh mati kaannns

    Thndrwtch!

    Mon 1 Dec 08 at 2:24 am

  5. bgusnyer…famili xora xde lak yg merokok…
    hope xde la..xora takleh asap rokok..
    tmbah2 kalo time kenyang..mesti nk muntah ble hidu..
    adeh..sakit…

    semoga hidup segar berseh n tiada muntah muntah gittewww bahh..

    ixora

    Mon 1 Dec 08 at 3:51 am

  6. tak tau nk ckp ape pd perokok tegar nih especially kpd org yg kte plg syg.huhu.

    sodeyyy kannns..

    zahra aisya

    Mon 1 Dec 08 at 4:04 am

  7. atuk saya pernah berhenti merokok. tapi merokok semula kerana batuk teruk.. ayoyo~

    gittewww larrr fulakkks.. kannns

    Maryam

    Mon 1 Dec 08 at 7:11 am

  8. huhuhu… bapa ku pon perokok yg tegar.. huhu

    ehe, samerrlarrr kiterrr sekeluarga..

    Jard

    Mon 1 Dec 08 at 7:48 am

  9. salam…nape tak suruh jer ayahanda berenti merokok..eheheh

    dah tanyerrr.. tak sakett pung dier katerrr.. uhuhu

    arsaili

    Mon 1 Dec 08 at 8:18 am

  10. owh. en me anti rokok ye. jarang jumpa neh. huhu.😀

    jommm kiter jumperrr.. perghhh

    diya

    Mon 1 Dec 08 at 8:20 am

  11. errr, ayahanda takde skt2 ke hisap rokok byk2?

    so far ayahnda tak pernah masuk spital.. gittewww

    diya

    Mon 1 Dec 08 at 8:20 am

  12. Kang ME..nak lebih mesra ngan ayahanda tu tolong-tolong lah gulung tembakau ngan potong cengkih..pas tu sambil-sambil cerita lah ngan ayahanda..mana-mana geran tanah yang belom tukau nama..hik..hik.hik…

    kang, dah buat dah.. tapi takleh nak borak borak kat blog nih.. nanti ‘eneng wong seng merie’.. ehehe

    habiha69

    Mon 1 Dec 08 at 9:07 am

  13. ~ dlm family amy, tak dek yg hisap rokok. so far, susah jugak la nak bau asap rokok. cuma my atuk la suka hisap rokok daun nih. masa kecik2 dulu, pernah try jugak la hisap rokok daun. tapi, terbatuk2 sebab bau dia tak best. hehehehe…. ~

    itteww yg jadikk nostalgia nanntiii.. kannns

    ~ mizzAmy ~

    Mon 1 Dec 08 at 9:36 am

  14. kiranya ayahnda me ni mmg enisyg respect org la ye…
    ssh tau nk jmpa org tua yg tau apa mcm mana nk respect org..
    salute sama ur ayahnda la en me!!!

    me pong respek dierr gakkks.. vollee gitteww

    cintan buyut

    Mon 1 Dec 08 at 10:34 am

  15. one word
    salut!
    err, salute?

    ahaha, jommm ngetehhh..

    rya

    Mon 1 Dec 08 at 12:27 pm

  16. kadangkala kite perlu lebih memahami dari menyeksa mereka tanpa kita sedari…bro kawe baru je balik darijohor nie

    dah abes pekser lommm..

    framestone

    Mon 1 Dec 08 at 1:02 pm

  17. wah..anak yg baik! =)

    maner maner.. ehehe

  18. Masa sekolah dulu selalu jugak hisap rokok daun kat rumah wak-wak sebelah rumah..Pahit..tapi senoneng jugaklah..X sedap …dan org tua dulu hisap kat celah tingkap.. tak bagik anak2 tengok..jadik tak ada yang mengikut…

    me hingat ko nak cakap – rokok ittewww makkrohhh.. ekeke

    matahari

    Mon 1 Dec 08 at 1:26 pm

  19. susahnya kalau dah jadi perokok tegar kan

    iteww larrr namernyerr ketagih .. macam oghang men blog nih.. ekeke, tau takperr

    Adry

    Mon 1 Dec 08 at 1:44 pm

  20. owh….risiko org yg bdekatan asap rokok utk sakit lebih tinggi dr org yg hisap…huhu

    risiko leh beli insurannncee nih.. ehehe

    cikf=)

    Mon 1 Dec 08 at 1:49 pm

  21. bagus en_me buat camtu…
    kalo merokok dalam keta… aduhh… susahnya nak ilang bau dia… sesak napas plak dalam keta tu…

    kena tutup aircon bukak tingkapp gittewww kerrr.. very derrr

    buzzybug

    Mon 1 Dec 08 at 2:57 pm

  22. juga teringat arwah ayah aku… kalau dok rumah memang dia layan rokok daun je.. siap ada satu bekas untuk segala macam bahan2 rokok dia.. kalau jalan2 dia bawak gudang garam.. senang!

    keretek gudang garam lagikkks kawww beb.. uhuhu

    shazmi

    Mon 1 Dec 08 at 3:12 pm

  23. nak buat cemana? susah, ek

    layannn jakkks..

    Mak Su

    Mon 1 Dec 08 at 4:26 pm

  24. merokok membahayakan kesihatan, pesanan dari kerajaan Malaysia, sokonglah kerajaan malaysia he he he

    tapi cukai rokok saper yg cekup tewwww.. ammvoiii

    etomyam

    Mon 1 Dec 08 at 4:54 pm

  25. alhamdulillah last week habis… lupe nk bgtau bro

    ko takyah bgtau me.. ko update jakkks dalam blog ko yg ittewww.. ehehe

    framestone

    Mon 1 Dec 08 at 5:36 pm

  26. Alhamdulilah ayahnda saya dapat berhenti merokok,dia kasihan anak2 dan cucu, setakat ni keluarga xde yang hisap… hisap lain ada laaa.. Kapan arek mareng Perak maneh…Wes sui orak ketemu…

    lungo neng tanjung tualang? insyaAllah.. me hingat nak gi the lost world of tambunnns gittewww..

    Atan

    Mon 1 Dec 08 at 5:39 pm

  27. tak suka dentyne..rokok laaggiii tak suka..

    abes abang suka aper.. perghhh

    pinatbate

    Mon 1 Dec 08 at 5:56 pm

  28. Hye en_me…!
    iKHMAR sudah kembali….Wuwuwu.Kangen sama temen2 blog ini… =p

    fuyoh.. kangen kambek me seng iki yo.. (paham kerr, ehehe)

    iKHMAR

    Mon 1 Dec 08 at 7:47 pm

  29. waaaaahhhhh memahami btl XD~

    tolak ansur gittewww..

    eclipse

    Mon 1 Dec 08 at 8:29 pm

  30. wah bagus saling faham menahami, ayah aq berhenti merokok selepas aq nampak dunia ini. he he he

    wah bertuahnyerr aq itteww..

    yazid husain

    Mon 1 Dec 08 at 8:57 pm

  31. teringat zaman jadi perokok dulu, arakian bermula dengan rokok daun. Tujuan asal nak halau nyamuk waktu motong gotah…

    ammvoiii, nostalgia tewww bro..

    alhayie

    Mon 1 Dec 08 at 9:03 pm

  32. ayam berkokok di atas btg, hisap rokok penyakit datang..😛

    macam lain jaakk bunyinyaakk..

    ChekguBH

    Mon 1 Dec 08 at 9:43 pm

  33. salam en_me…thanks drop by to my blog…
    hope leh singgah lg..
    xD

    no problem abang din.. anytime.. anytime

    eazy izzuddin

    Mon 1 Dec 08 at 11:24 pm

  34. Kasihnya ibu..membawa ke syurga..
    kasihnya ayah..masa berada…
    huhuhu

    ammvoiii, bermadah sungguh kamu yerr..

    athirah

    Mon 1 Dec 08 at 11:34 pm

  35. doktor siap pesan kat atuk sy jgn berenti isap rokok…sbb doktor kata wpun merokok atuk sihat walafiat je…takut2 kalau berenti esok atuk tiba2 jatuh sakit plak….pandai kan doktor tuh?

    gittewww larrr fulakkks.. kannnns

    vivavogue

    Tue 2 Dec 08 at 5:27 am

  36. perokok tegar eh en_me hehe🙂

    saperrr.. koser uu

    KNizam

    Tue 2 Dec 08 at 7:45 am

  37. yonna pon anti-perokok.
    boleh pengsan bau asap dia🙂
    bagus la incik tak smoke🙂

    bukan dulu dulu tak pernah hisap, tapi tak ketagih.. gittewww

    yonna

    Wed 3 Dec 08 at 10:29 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: