Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

zero milestone

with 20 comments

exactly infront of the post office [+ zoom out ]
sri medan, batu pahat, negeri johor, malaysia

Me masih ingat. Dulu masa zaman sekolah di luar negara. Ada rakan me bilang, setiap batu penanda jarak untuk sesuatu tempat seperti diatas akan dimulai di pejabat pos.

Me memang tahu, di masai, johor, batu penanda jarak memang berhampiran pejabat pos masai. [+ masai photo blog ]

Biasanya me tidak kisah pun. Tapi kelmarin, masa me jalan-jalan ke sri medan. Memang betullah seperti kata-kata rakan me yg itu. Batu penanda jarak bertanda ‘0’ tercacak betul-betul di depan pejabat pos.

Alahai.

Written by en_me

Wed 12 Nov 08 at 12:07 pm

Posted in travel

20 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. akak seriau nak masuk sini sejak terserempak dengan ulor kuning aritu..hehehe

    sori aah akak ittewww..

    Ungku Nor

    Wed 12 Nov 08 at 12:18 pm

  2. kalu pejabat pos mini tak ada ya batu itu?
    ahahah..

    lawak kannns..

    rya

    Wed 12 Nov 08 at 1:20 pm

  3. Me…yang penanda kat KONGKONG tu pun sebelahnye ade Post Office yek?

    ammvoiii, ko bacer sumer entri me ker… ahaha
    kongkong orak eneng pos opis.. kotak pos waiee tohh..

    habiha69

    Wed 12 Nov 08 at 1:27 pm

  4. owh…yeke? kat pejabat pos bandar tenggara takde pun batu penanda jarak tu?

    manerlarrr me tauu.. alala..

    roshaizul

    Wed 12 Nov 08 at 1:39 pm

  5. Oh gitew rupanya, tie tak tahu lak. Nanti nak check kat hulu ganu nih!

    gi larrr check, nanti jangan luperr bgtau me akak tie itteww..

    Tie

    Wed 12 Nov 08 at 1:50 pm

  6. alahai. cenggitu ceritanye. huhu!

    cenggitu larrr.. adernyerr

    Sweet Thinker

    Wed 12 Nov 08 at 3:22 pm

  7. wow, itu pengetahuan yang baru saya tahu tu en me😀
    Terima kasih daun keladi gitu, kat sekolah oversea dulu ada penanda jalan macam ni jugak ke?

    anytime my bro.. anytime..

    mrahfa

    Wed 12 Nov 08 at 3:28 pm

  8. owhh..ye ke en_me, tak lah, penanda ada di mana-mana sahaja..eh, ye ker?
    hehehe

    aiseh cek tini itteww.. me bilang kan “dimulai”.. memang penanda ader dimaner2.. entri me nih panjang sangat dan susah nak dipahami kerrr.. very derrr

    mardihah

    Wed 12 Nov 08 at 3:35 pm

  9. ini satu info yang bagus nie…akak pun baru tahu la kalau batu tanda tu dimulai kat pejabat pos. balik nanti nak gi check nie hehehehe

    gi larrr check.. jangan tak check.. ehehe

    azwa

    Wed 12 Nov 08 at 4:17 pm

  10. hype !…
    salam singgah…
    =)

    silakan abang deen ittewww..
    moga moga kita leh jadi rakan siber yg baik baik deknooo..

    eazy izzuddin

    Wed 12 Nov 08 at 4:20 pm

  11. salam..i see..gitu rhupa nyer

    gittewww larrr agaknyerrr.. kannns

    arsaili

    Wed 12 Nov 08 at 4:52 pm

  12. selalu dok prhatikan batu jarak tu..tak pulak tahu ianya bermula di pejabat pos.
    tq for you info.

    nanti me check pejabat pos bandar kulai erk.. ekeke

    zue

    Wed 12 Nov 08 at 5:43 pm

  13. kat pejabat pos besar dayabumi kat mana yek batu penanda itewww….tak perasan fulakss…masa dating-dating dulu…

    ammvoiii dating dating gitteww..

    kenalan lama

    Wed 12 Nov 08 at 5:46 pm

  14. bukan kerja JKR ke tentukan penanda nie. kebetulan kot =.=”

    ko masih tak cayerrr erk cek nadiah ittewww.. hampehhh

    eclipse

    Wed 12 Nov 08 at 9:38 pm

  15. maknenye pejabat pos tu pusat sri medan la. hahaha

    pusat katernyerrr fulakkks.. uhuhu

    qdetactive

    Thu 13 Nov 08 at 2:09 am

  16. selama ni tak pernah tau pula lepas ni nak tgk la kat area2 pejabat pos hehehe… thanx 4 the info

    u r welcome akak lina itteww..

    lina

    Thu 13 Nov 08 at 11:14 am

  17. pos opis kat area nih x dek pon batu camtu. batu jalan ada laa..

    ko dok katner area maner deknooo.. citer larr sikittt..

    ilazz

    Thu 13 Nov 08 at 1:46 pm

  18. […] yg bermula di hadapan pejabat pos di sesuatu bandar. Me sudah cerita di pekan masai dan pekan seri medan. Bukan ‘batu belah batu bertangkup’ ya […]

  19. lah yer ker…baru aku taw..huhu esok nk balik seri medan nak lalu depan post office la..x pasan plak ade..hehe…

    hi cek yan.. ko takdok blog kerrr.. n jangan luper snap pic nanti erk..

    yan

    Fri 23 Jan 09 at 11:38 am

  20. Wahhhh, ini boleh tambah koleksi perjalanan kayuhan saya ni ! Terima kasih atas infonya, harus dicari ni ! Bacakan tentang batu tanda 0 kilometer di lokasi lain pula, kat [http://basikaltouring.blogspot.com/2012/12/batu-tanda-0-kilometer.html]

    Azizan Zolkipli

    Thu 27 Dec 12 at 12:42 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: