Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

currency

with 12 comments

current rate
plaza pelangi, johor bahru

Tahun 1998 dulu, zaman kegawatan ekonomi. Duit ringgit jatuh merundum nilainya. Me ingat lagi, masa itu,

US Dollar = RM3.80
Singapore Dollar = RM2.30

Sekarang, sepuluh tahun berlalu, walaupun duit ringgit sudah stabil dan duit amerika jatuh nilainya. Tapi masih tidak dapat menandingi duit negara jiran liliput itu.

US Dollar = RM3.40
Singapore Dollar = RM2.36

Sebagai perbandingan, sebelum zaman kegawatan.

US Dollar = RM2.60
Singapore Dollar = RM1.20

Sebenarnya, me nak tukar duit gaji bBk yg nak cuti balik kampung di palembang, indonesia tidak lama lagi itu. Berjuta-juta hibu ghupiah juga.

Alahai.

Written by en_me

Tue 11 Nov 08 at 12:03 pm

Posted in ho hum

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. hahah, sy suka n3 terputar camni..
    memang lumayan bBk anda menjelang percutiannya nanti..

    terputar katernyerrr.. uhuhu

    rya

    Tue 11 Nov 08 at 12:15 pm

  2. hehehe… bibik en. me balik kampung jd jutawan la yer

    kannns..

    lina

    Tue 11 Nov 08 at 12:39 pm

  3. wahh…jd jutawan la bibik en_me bile balik indon nnt erk…hiksss… kompem dia beli banglo sebijik nnt…gitteww!!!

    ammvoiii, akak umie teww..

    umie

    Tue 11 Nov 08 at 1:04 pm

  4. en_me, ko dok mana sbnornyer nih.. kat danau kota ke kat johor. konpiuss lerr..

    don konpiuss konpiuss one uooollsss.. ammvoiii akak itteww

    ilazz

    Tue 11 Nov 08 at 1:38 pm

  5. Mmg lumayan lah bibik dapat ME…peh lumayan-lumayan…jutaan-jutaan rupiah gitu. calculator tu dah tukar bateri belum takut nnti salah kira….lumayan..lumayan.

    aper nak pakey calculator fulakkks.. soh mamak pengurup wang jerrr kirakannns.. vollleee gitteww

    habiha69

    Tue 11 Nov 08 at 1:48 pm

  6. Tahun depan dijangka akan lebih gawat ekonomi.
    Better beli rumah pada zaman kegawatan ekonomi.
    Take care En_me!

    kalo larr me manyak duit gittewww..

    muzem

    Tue 11 Nov 08 at 4:11 pm

  7. aku mahu jd jutawan di indonesia

    kalo ko ader sehibu hinggit jakks, sudah bisa jadik jutawan di sana di sana.. ehehe

    framestone

    Tue 11 Nov 08 at 4:12 pm

  8. Teringin gak pi Indon, Spore pun dah lama x pi, akhir 1988,yang iteringat kita pernah keje sana 2 hari aje, masa tu duit sama nilai…la ni kat kedah,mesy lg.. dlm negeri je la, jadi la….

    ahaha, bukan 1988 tapi 1984 maser tewww aku bz nak gi oversea kannns.. siannyer kat ko.. takperr rejeki ader maner maner insyaAllah..

    Atan

    Tue 11 Nov 08 at 4:48 pm

  9. hej! en_me…if me will be super duper billionnaire in indonesia…hehehehe…£1.00 = 17,349.59 IDR

    diaorang panggey ‘milyar’ gittewww.. ahaha

    danial ma

    Tue 11 Nov 08 at 4:55 pm

  10. Abis en_me ler kene jadik bibik……wakakakaka..

    me kanns ramai askar-askar kat umah.. n kebetulan cuti soklah.. me fulakkkss kener kais pagi makan pagi larrr gitteww..

    pendekar

    Tue 11 Nov 08 at 6:07 pm

  11. hahha..
    tu lah.kalau pegi singapore mmg kayap..
    yonna ari tu pegi 3 hari je.
    tapi grr beratus2 abeh :)) hahaha..
    but singapore mmg damn beautiful🙂
    wahh..bibik nalik indon bila eh?

    *damn beautiful – tau takperr..

    yonna

    Wed 12 Nov 08 at 1:48 am

  12. *balik*

    oke.. oghang tak nisah ponk

    yonna

    Wed 12 Nov 08 at 1:49 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: