Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

sesi jumat (masjid india)

with 13 comments

masjid india, kuala lumpur

Sudah lama bertahun-tahun juga me tidak ke masjid india. Selalu limpas jalan masjid india, tapi tidak pernah singgah bah.

Jadi, me bersembahyang jumaat di masjid india tadi. Tazkirah dan khutbah semuanya dalam bahasa tamil. Doa saja dalam bahasa arab.

Dulu masa zaman sekolah di itm (sekarang uitm), me akan singgah di sini. Tempat ‘pelabuhan’ popular kumpulan tabligh. Kalau solat subuh berjemaah, me ingat lagi tiada doa qunut. Berlainan mazhab gitu. [+ hukum doa qunut. ]


the minaret and some of the needy people

Alahai.

Written by en_me

Fri 7 Nov 08 at 3:03 pm

Posted in myself

13 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. owh really dalam bahasa tamil. x pernh dgr pon. menarik

    iye, bukan bahasa hindustan.. nehi nehi

    eclipse

    Fri 7 Nov 08 at 3:25 pm

  2. ~ lor, dlm bahasa tamil ker? tak pernah masuk pun masjid india tuh. lalu lalang jer kat depan dia. hehehe… ~

    jalan masjid india memang fofularrr.. gittewww

    ~ mizzAmy ~

    Fri 7 Nov 08 at 3:54 pm

  3. pernah smbhyg kat masjid india 2x je…seperti yg bro me ckpkan… mazhab mereka berbeza.. terutama untuk solat subuh…

    nostalgia dan unikks.. kanns

    framestone

    Fri 7 Nov 08 at 4:06 pm

  4. masjid india….hhhmmm, saya hanya lalu-lalng di situ utk cari kain2 ela😦

    kain2 ela dan ubat ubatan kaum jantannn jugerrr..

    Mak Su

    Fri 7 Nov 08 at 4:27 pm

  5. selamat ari jumaat

    moga moga selamat sumerrnyerr.. aminnns

    rya

    Fri 7 Nov 08 at 4:27 pm

  6. area masjid india tu mmg dekaaaattt jek kat ati sya. i laikkkk dat pless. hehehe

    kat ati kamuuu.. ammvoiii

    ilazz

    Fri 7 Nov 08 at 4:57 pm

  7. hehe. masjid jamek jugak yg ku pergi. lalalalla!

    me dah pergi jumat yg lepasss ..

    Sweet Thinker

    Fri 7 Nov 08 at 5:42 pm

  8. Assalamualaikum,
    Masjid India dah makin cantik dan berseri sekarang ya. Dulu-dulu ada juga iktikaf di dalamnya. Kenangan lalu…

    waalaikumsalam juger abang itteww..

    Mya Marja

    Fri 7 Nov 08 at 6:28 pm

  9. kenapa tak datang masjid jamek.. takut kantoi lagi ke hehe

    aper nak takut kantoi.. lenkali kalo me gi masjid jamek, me ping ping larrr abang itteww

    zino

    Fri 7 Nov 08 at 9:39 pm

  10. Salam Me,
    Yang penting sembahyang Jumaat ditunaikan,
    tak kira di masjid mana. Kan?
    Selamat berhujung minggu🙂

    hepi weekends gakks wat akak itteww..

    Bunga Rampai

    Fri 7 Nov 08 at 10:57 pm

  11. wah…dah 3 masjid ni ME solat Jumaat…cukup 40 masjid doa ME makbul lah…insyaAlah…haa..doa aper tu?

    itteww yg me update dalam blog me setakat nih..

    habiha69

    Mon 10 Nov 08 at 3:30 pm

  12. […] ini hari jumaat yg mulia. Minggu lepas me bersolat jumaat di masjid india yg […]

  13. Tak silap 2 masjid khutubah dalam bahasa tamil kat Masjid india dan kat Klang jln tengku kelana.. Ada satu masjid khutubah dlm bahasa pakistan tapi tak pasti kat mana

    gittewww yerrr.. tapi kat masjid india ituari khatib ader cakap dalam bahasa melayu – ‘sila tutup telefon bimbit anda.’

    hashim habeed

    Fri 14 Nov 08 at 2:48 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: