Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

asam pedas madu 3

with 27 comments

together we improved ourselves [+ zoom out ]
jalan alsagoff, pontian – johor trunk road

Dulu kalau me limpas jalan besar depan warung diatas, tulisan pada papantanda itu memang merah menyala. Betul-betul berhadapan depot tahanan PATI, pekan nenas.

Tapi sekarang, warna merah pun sudah pudar. Namun, me gagahi menembak juga. Buat kenangan. Walaupun tidak pernah menjamah sesuap nasi di situ.

Cerita lain, akhirnya jumaat lepas me terima cek gaji me. Selepas dua bulan bekerja di syarikat yg ini. Tapi kena tunggu esok untuk tunaikannya.

Cerita lain lagi, kelmarin kan me ziarah abang sepupu di parit jambi darat. Tetapi abang sepupu tiada dirumah. Tujuan me juga hendak memungut hasil kebun kelapa sawit yg sekangkang kera dihadapan rumahnya. Hasil penuaian selama setahun. Dan tetiba semalam abang sepupu masukkan kesemua hasil itu kedalam akaun bank me. Walaupun tidaklah berjuta-juta hibu hinggit, tapi seronok juga kan.

Alahai.

Written by en_me

Tue 4 Nov 08 at 12:03 am

Posted in photography

27 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. La en_me nie..kenapa x lajakkan sampai parit raja nie…bole jugak paw singgit dua dari ‘rezeki’ en_me itteww…ngeh ngeh ngeh

    saperlarr me yg inih nak jalan jalan ke parit raja ittewww..

    umie

    Tue 4 Nov 08 at 12:38 am

  2. ‘3’ nya dibuat seperti jauh sikit untuk ape ye. supaya senang ditukar kepada ‘4’? hahaha…

    ammvoiii abang q itteww..

    qdetactive

    Tue 4 Nov 08 at 2:36 am

  3. lapar asam pedas melaka😦

    jom cek yonna jalan jalannnns..

    yonna

    Tue 4 Nov 08 at 3:42 am

  4. hasil yg tuaian tuh blh ler buat modal terebang ke cni….

    ammvoiii akak ittewww, bestnyerrr kannns kalo leh terbang ke newyork itteww..

    vivavogue

    Tue 4 Nov 08 at 4:33 am

  5. alhamdulillah…akhirnya dapat lah ME gaji yang tersangkut tu…ME buatlah kenduri kesyukuran supaya bertambah lagi rezeki tu….tak pon belanja kita makan..[…]

    kang, duete akeh, hutange yo pirang pirang.. orak ngono? uhuhu

    habiha69

    Tue 4 Nov 08 at 7:38 am

  6. Salam bro…bila nak belanja nih???….wan tengok previous entry, teringin sgt nak balik Jengka….hahahaha, padahal baru jea balik sana…..

    banjer mee goreng mamak no problem abang ittewww.. kannns
    btw, ko felda jengka beraper?

    wanhidayat

    Tue 4 Nov 08 at 9:10 am

  7. en_me,
    ok la tu

    kannns..

    zonaku

    Tue 4 Nov 08 at 9:28 am

  8. dah sampai tu kenapa tak pekena asam pedas tu dulu.. tak kan kerana madu 3 tu kot hehe..
    dah dapat gaji.. dapat juga hasil sawit.. wow kayo en.me sekarang hehe..

    dapat gaji memang besttt.. gitteww

    zino

    Tue 4 Nov 08 at 10:47 am

  9. amvooiiii en_me giiishhiieeewww…sudah kaya-kaya ribu riban menanam sawit katanya…

    sawet tengah turun harga nih.. sodey one uooolsss

    art

    Tue 4 Nov 08 at 10:47 am

  10. Berdasarkan iklannya nampak sodap jek asam pedas ittew ( sila abaikan perkataan madu heheehe)…waduhhh dapat gaji pehtu dapat plak hasil kelapa sawit…rezeki masa bulan2 tua nie heheehe

    abaikan perkataan aperr.. ammvoiii akak ittewww, koser uu

    azwa

    Tue 4 Nov 08 at 12:30 pm

  11. nak ikut skali dgn yonna makan asam pedas melaka

    kat kl ader kerrr.. ehehe

    Jard

    Tue 4 Nov 08 at 12:43 pm

  12. asam pedan MADU 3.
    adakah okeh nie, bermadu 3. haha

    ammvoiii, salah salah typo gittewww.. bergetar tangan kannns..

    eclipse

    Tue 4 Nov 08 at 2:48 pm

  13. * kesilapan menaip.
    asam pedas MADU 3
    adakah tokeh warung ini bermadu 3. haha

    sukernyerrr dierrr.. very derr

    eclipse

    Tue 4 Nov 08 at 2:48 pm

  14. madu itu racun barangkali

    hi syiqah, where r u from?

    sHeqa

    Tue 4 Nov 08 at 3:57 pm

  15. Mana sedap dengan asam pedas parit jawa? he he he!

    iyo kang, parit jowo emang lagik jempol.. ehehe

    JP

    Tue 4 Nov 08 at 4:10 pm

  16. waduhh en_me, murah sungguh rejeki mu. Cuba la bwk banjer2 kitorg, laaaagi bertmbah murah rejeki tuhh.. hehehe.
    dah kem salam kat samerin lom?

    banjer nohal.. ping ping me deknoooo..

    ilazz

    Tue 4 Nov 08 at 6:10 pm

  17. helo encek me… hihih… ingat lg ye kat kite… tenkiuk… kpala tgh serabot sket skang… huahuahua…
    aaaahhhhhh… asam pedas… kite suke asam pedas… heheh…

    apahal tak hingatnyerrr.. hujan emas dinegeri oghang, hujan sendiri kat masai jakkks.. ekeke
    mesti ko terer masak asam pedasss.. kannns

    Delaila

    Tue 4 Nov 08 at 6:46 pm

  18. en_me;
    Waaahhhhh lumayan … memang lumayan … dapat dua bulan gaji, dapat duit kelapa sawit!!!
    Lumaaaayaaannnnnn…. hehehehehhee

    الحمد لله abang ghazaaz kat kaabah ittewww..
    جزاك اللهُ خيراً singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg inih.. jangan serik serik yerr..

    Ghaz

    Tue 4 Nov 08 at 7:11 pm

  19. wah asam pedas tu mmg kegemrana akak tu…kalau asam pedas ikan pari mmg sodap wooo…

    sodapppp kannns..

    nuriman

    Tue 4 Nov 08 at 9:21 pm

  20. jom layan asam pedas madu! err camna rupa masakan dia ;p.

    entahlarrr.. gi larr rikkiii

    ad3ck

    Tue 4 Nov 08 at 9:53 pm

  21. waaa…sakan en_me😀

    kannns..

    13may

    Tue 4 Nov 08 at 10:50 pm

  22. out of topic–>
    pernah study kat sinie ke.. baru kita tahu ek..tahun bila tue ek

    lamerr dahhh.. sembilan poh tujuh kottt..

    framestone

    Tue 4 Nov 08 at 11:46 pm

  23. huhuhuh..naper kita tak tau pun kat situ ader asam pedas madu3…ahaks…nak kena g survey nih

    gi larr survey, nanti bgtau me deknooo.. jangan fulakkks tak balik balik nanti yerrr, ehehe

    mebby17

    Wed 5 Nov 08 at 12:54 am

  24. ahaha… gue x reti masaklah~! lalalalala~!…
    salah tu en me… hujan emas di negeri org… hujan sendiri kat ipoh jugakkkkk~! hihih…

    aper ko buat kat ipoh deknooo? ko dah kawennnn yerrr.. takdok jemput me pong.. uhuhu

    Delaila

    Thu 6 Nov 08 at 10:39 pm

  25. Saya mmg duduk kat Pontian. Kalau balik mmg lalu pekan nenas… selalu gak nampak gerai asam pedas tu. Popular jugak rasanya…

    akak tak singgah singgah kerrr..
    btw, pontian katner – pontian besar ker pontian kecik ker..

    Kikuri

    Fri 7 Nov 08 at 7:53 am

  26. Pernah singga sekali je. Ok gak… but a bit expensive for a small place. Akak duk Pontian kecik… dekat je dari pekan nenas.. 15 mins drive…

    oic.. oghang pontian gitteww

    Kikuri

    Sat 8 Nov 08 at 10:45 am

  27. ushhh en_me ni, terbayang pula kelazatan asam pedas ikan kembung yang banyak bendi dan ada bunga kantan tu..

    mesti akak fandaiii masak masak asam pedasss.. kannns

    JuliaNa

    Sat 8 Nov 08 at 11:29 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: