Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

kasih ibu membawa kesyurga, kasih bapa tiada tolok bandingnya

with 24 comments

they call him the infamous “wak sabah”

Me pernah cerita dulu, me ada banyak persamaan dengan bonda dan aBo (7). Dari segi perwatakan dan pertuturan.

Tapi dengan ayahnda memang jauh berbeza. Pendapat juga kekadang tidak sama.

Cerita lain, me sudah kerja dua bulan di syarikat yg ini. Tapi gaji belum lagi dapat. Kejam kan.

[+ salasilah haji masrom ]

Alahai.

Written by en_me

Thu 30 Oct 08 at 12:02 pm

Posted in family

24 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kesiannya 2 bulan kerja, belum bergaji? Hmmm…

    weiii kang, pinjam duit ko dua hibu hinggit.. volllee gitteww

    JP

    Thu 30 Oct 08 at 12:08 pm

  2. alahai sedihnya tak bergaji…😦
    tak tanya kenapa x bayar?

    hi ♥ me ♥ yg itteww,
    me yg ini kanns pekeje kontrak, kena cukup bulan baghu leh anto invois, pastu kener tunggu sebulan lagikkks.. tau takperr

    ♥ me ♥

    Thu 30 Oct 08 at 12:21 pm

  3. tajam renungannya. harus menembus lensa kamera sesiapa. hehe🙂

    gittewww yerr..

    KNizam

    Thu 30 Oct 08 at 12:54 pm

  4. Napa gaji nya tak dibayar lagik?
    kejam sungguh…
    alahai…
    rindu pd abah n emak…tapi tak pandai nak tunjuk…-_-”

    rindu pd photoblog me takkks.. ekeke

    Zara

    Thu 30 Oct 08 at 1:19 pm

  5. sayang ibu & ayah!
    Muakssss~

    ko biler nak jadikk ibu nih.. ekeke

    ikhmar

    Thu 30 Oct 08 at 2:03 pm

  6. sabo2..nk uji kitew tu…wat cool jew…ahaks…pdhal da berasap..

    memang tak berasap dapur.. kanns

    dakchomey

    Thu 30 Oct 08 at 2:08 pm

  7. tak dapat gaji?? adehdehhh…

    sakett kannns..

    theconfused

    Thu 30 Oct 08 at 2:29 pm

  8. isk isk isk..sabo ek, nnti dpt gaji leh joli katak😛

    joli wat.. uhuhu

    suw

    Thu 30 Oct 08 at 3:08 pm

  9. ekkk ala….kejamnya kompeni engko tu ME,[…] Tak yah la susah hati…tapi dulu aku susah hati mesti ingat Ibu & Ayah…kau tak gitu ke ME ? atau bila takde gaji baru hingat Bonda dan Abo? kejam..kejam

    ammvoiii akak tewww..

    habiha69

    Thu 30 Oct 08 at 3:08 pm

  10. ko bole idup lagi ker kalo diorg tak byr gaji nih? huhuhu..
    aku keja dulu.. smpi 3 bulan gaji tak masuk.. terpaksa minta sponsor PaMa.. hehe..

    sodeyyynyerrr.. me fulakkks yg nak nangess..

    Jard

    Thu 30 Oct 08 at 3:11 pm

  11. en me,
    tak dapat gaji pon duit simpanan berkepuk-kepuk lagi kan?ehehhe

    ammvoiii, gittewww yerr..

    mimi

    Thu 30 Oct 08 at 5:27 pm

  12. pi mintak gaji ngan pengurus besar je terus.buleh tak?

    saperkarrr pengurus besar ittewww.. uhuhu
    btw, thanx for singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg inih for d 1st time..

    inna

    Thu 30 Oct 08 at 6:28 pm

  13. selalunya, anak perempuan akan rapat dgn ayah, dan anak lelaki akan lebih rapat dengan ibu, betulka

    agaknyerrr larrr.. gitteww

    eclipse

    Thu 30 Oct 08 at 7:04 pm

  14. x dapat gaji? isyh isyh.. ni nak kena repot kat karam singh walia nih..

    sodeyyy kannns..

    ilazz

    Thu 30 Oct 08 at 8:14 pm

  15. Amboi…
    iKHMAR ni bru 17 tahun en_me oooi…

    jangan mare .. me gurau gurau one uooolsss.. ekeke
    tapi oghang dulu dulu umuq dua belasss dah kawennn weiiii..

    ikhmar

    Thu 30 Oct 08 at 8:25 pm

  16. tapela…sabar jer…

    sabor larr nih akak lady teww..

    @tune

    Thu 30 Oct 08 at 10:21 pm

  17. insyaAllah..bulan depan dpt la tuh…

    bulan depannns.. ammvoiii akak lady tewww sampai double shotts.. very derr

    @tune

    Thu 30 Oct 08 at 10:44 pm

  18. salam ziarah…!~
    hm sy masih blank tentang biodata tuan umah. tapi nak juga tinggal tapak kaki kat sini😀
    dude, kita seropaaa. 2 bulan kije, tapi gaji lom masuk. huhu. belum rezeki lagi mungkin ^_^

    blank? afsal lakkks.. saper larr me yg inihh nak glamor gittewww

    nur'ain

    Thu 30 Oct 08 at 10:50 pm

  19. Sabor jer la..
    huhu..
    maunya nk kena serang tak bagi gaji lagi nie..
    hehehe

    nak kena bekhen agaknyerrr tewww.. ehehe

    izie

    Thu 30 Oct 08 at 11:40 pm

  20. huhu…siannye en.me….bsabar ye….

    sabor larrr nih.. uhuhu

    cikf=)

    Fri 31 Oct 08 at 12:02 am

  21. Bro, simpanan byk lagi x pe kot, kalau susah2 jual aje kete, boleh ke? Wes sui orak ketemu wak sabah.. Kirim salam wae lah yo..

    oke tannns..

    Atan

    Fri 31 Oct 08 at 9:15 am

  22. mcm keje gomen plak 2 bln x bgaji….gomen pon dah advance skarang pakai cek dulu….huhuhu….taper lar en.me…dpt sekepok nanti blh cuti2 msia di musim tengkujuh

    gitteww fulakkks katernyer.. sib baik ko cakap musim tengkujuh, vukanns musim luruh.. ammvoiii

    vivavogue

    Fri 31 Oct 08 at 11:51 am

  23. orak ketemu bak kata atan…..kirim salam jugak pada wak sabah….

    insyaAllah joe..

    kenalan lama

    Fri 31 Oct 08 at 6:22 pm

  24. […] Ayahnda me memang penghisap rokok yg tegar. Tapi rokok daun yg guna tembakau dan cengkih. […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: