Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

tipah tertipu

with 15 comments

how to get to kuala terengganu?
jabur, pahang [+ wikipedia ]

Sebelum me pergi ke pulau wan man hariraya aidilfitri yg baru lepas, me buat penyelidikan sedikit.

Me terjumpa youtube yg menggambarkan ada wajah di masjid kristal itu. [+ youtube ]

Dan kawan-kawan mesti pernah dengar cerita makhlus halus di lebuhraya kan? Jadi inilah pengalaman me ke kuala terengganu tempohari.

Me datang dari mersing lalu kuala rompin dan pekan. Dan limpas bandar kuantan. Tujuan me terus ke kuala terengganu. Me cari lebuhraya pantai timur yg orang kata sudah siap. Me jumpa lebuhraya baru. Me ikut papantanda. Tapi yg peliknya me tidak jumpa arah kuala terengganu. Me tidak puas hati. Sampai di penghujung kampung kuala kemaman ikut jalan lama, tapi me patah balik. Masuk lebuhraya semula. Me tanya cekmek molek di pondok tol itu. Cekmek angguk saja. Akhirnya, lepas tiga kali me pusing keliling lebuhraya yg sama akhirnya me baru tahu. Bahawa lebuhraya pantai timur yg sudah siap itu adalah fasa pertama, dari karak ke kuantan saja. Fasa kedua, dari kuantan ke kuala terengganu masih dalam pembinaan gitu.

Terpaksalah me ikut jalan lama, tepi pantai. Ikut kijal – kerteh – paka – dungun – marang – kuala terengganu. Nostalgia juga.

Dan baliknya me ikut jalan dalam. Dari kampung bukit payung – pekan ajil – kampung landas – bukit besi – al muktafi billah shah – kampung kubu – kemaman – jalan jabor – pekan.

Alahai.

Written by en_me

Sat 18 Oct 08 at 12:04 am

Posted in travel

15 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Insyaallah 25hb nanti i akan ke Ganu dari Pekan, so apa cadangan Me untuk i sampai Kuala Ibai Di Kla Tganu tu..Program di Pahang 25, lpas tu Ganu 26, 27 Ktan la pulok….

    ko lalu jerr jalan tepi pantaii.. ikut paka, kerteh gitteww..

    Atan

    Sat 18 Oct 08 at 12:39 am

  2. 1st time lalu hiway tuh ke en.me? ngeeeee…
    thn bler nak siap fasa2 seterusnyer tuh ek….tp fasa 1 pon dah rahmat habihhh….pecut sikit 2 jam dah blh sampai kuantan…..

    iye, first taing .. gittewww

    vivavogue

    Sat 18 Oct 08 at 1:48 am

  3. cek mek molek tue tak paham ape yang ME tanye kot? πŸ˜‰

    ingatkan paham.. ekeke

    pendekar

    Sat 18 Oct 08 at 1:51 am

  4. dah tau sah pegi selalu. hahaha…

    kannns..

    qdetactive

    Sat 18 Oct 08 at 6:52 am

  5. Ngahahaaa.. Gua pun terkena hari tu..!!
    Tapi nasib baik tak terus sesat..!!

    ahaha, nyamfahh kannns..

    Cerpelai

    Sat 18 Oct 08 at 10:51 am

  6. lama tak lalu jalan itu..dulu sepanjang tiga tahun, berulang alik je dari situ ke johor bila cuti sem.c

    oghang johorr gitteww yerr..

    JuliaNa

    Sat 18 Oct 08 at 1:00 pm

  7. emm..en_me nak ke mana??cam nak pegi jauh je bagi komen kat page saya??

    sodeyy kanns..

    JuliaNa

    Sat 18 Oct 08 at 1:00 pm

  8. LPT yang ke KT mmg x siap lagi… yang dah siap hanya sampai kuantan je…
    saya suka pi KT lalu jalan tepi pantai tu… bleh berenti tepi pantai amik gambar… pantai terengganu lawa2…πŸ˜‰

    bleh berenti suker ati kannns.. tapi bayangkan kalo naik bas ekspress tewww.. ekeke

    buzzybug

    Sat 18 Oct 08 at 8:23 pm

  9. bazir minyak la…
    musti tension kan
    anyway, bila sesat tu la baru kita learn something kan


    minyakk leh dibeli .. maser maner nak carikkks.. kannns

    kawaii_desu

    Sat 18 Oct 08 at 11:01 pm

  10. waahh…jauhnye perjalanan en_me….

    letehh.. sehhh

    cikf=)

    Sun 19 Oct 08 at 12:01 am

  11. huuhhuu..akak juga telah tertipu sewaktu menuju ke kuala terengganu melalui hway itteww…huhuhu dah ler jauh tup2 kena patah balik..

    bengangg akak itteww.. kannns

    mebby17

    Sun 19 Oct 08 at 12:27 am

  12. alahai .. siannya dia ..
    xpe .. kurang2 lepas nih dah tauπŸ™‚

    harap2 pasnih lebuhraya fasa dua tewww dah siap.. vollee gittewww

    Lily.Lulu

    Sun 19 Oct 08 at 9:20 am

  13. kalo naik bas buat laaa mcm orang naik bas, mana bleh berenti2 sesuka hati…πŸ˜‰


    tau takperr.. me gurau2 one uooolss..

    buzzybug

    Sun 19 Oct 08 at 9:48 am

  14. ler. tertipu apanya. cuma tak tahu aje kan?

    memang taktau larr.. tapi signboard tewww sungguh mengelirukannns.. uhuhu

    ihateher

    Sun 19 Oct 08 at 10:41 am

  15. ala en_me…laluan balik itew bermkna en_me sdah d dpn umah Xora bolat nih..hehe…jgn segan2..menyinggah lah…=)

    bagilarr alamat.. volleee gitteww

    ixora

    Tue 21 Oct 08 at 11:34 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: