Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

kerenah kerani kwsp

with 12 comments

how to be efficient
bangunan kwsp, jalan dato dalam, johor bahru

Ini entri kutuk mengutuk di hari jumaat yg mulia. [+ kerenah yg dulu ]

Jumaat kelmarin hariraya ketiga, tapi pejabat kerajaan kan dibuka seperti biasa. Me pun ambil kesempatan kemaskini penamaan waris kwsp me.

Dipendekkan cerita, bila tiba giliran me di kaunter 18 ada pula masalahnya. Bila akak kaunter 18 cetak maklumat penamaan waris, me nampak ada dua kesilapan pada ejaan. Me tanya, tapi akak kaunter 18 melenting, cakap dia taip ikut apa yg me tulis dalam borang. Bila me periksa semula, memang akak kaunter 18 yg silap taip. Me minta diperbetulkan, akak kaunter 18 selamba bilang,

mana bole en_me, maklumat dah hantar ke kolumpo.. orang kolumpo kena betulkan..

Sambil akak kaunter 18 sembang-sembang dengan akak kaunter 20 pasal nak balik dari pejabat awal – pukul lima, nak beraya katanya.

Alahai.

Written by en_me

Fri 10 Oct 08 at 10:03 am

Posted in myself

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. issy xpatut betul…
    sendiri salah xnak mengaku.dia masih dlm mood raya tu.biasa la org gomen.sy berckp dr pengalaman sbg org gomen.hehe

    tapi xsemua tempat cm tu tau.suatu wak2 dulu,penah g ke kwsp kajang.counter service dia,sy salute&respect.cepat & berbudi bahasa w/pun org tgh ramai.

    aisehh afasal akak tak cakap me noo.. tapi kajang memang jauh dari tempat me gittewww

    sabiah

    Fri 10 Oct 08 at 10:42 am

  2. selalu macam tu..
    tak suka!
    tak suka!

    memang tak sukerrr kanns..

    Maryam

    Fri 10 Oct 08 at 12:16 pm

  3. Soba yo lah En_Me


    memang bersabor.. tapi berdendam nih.. volleee gittewww

    aliff

    Fri 10 Oct 08 at 2:00 pm

  4. memang!!
    Huh, iKHMAR pon pnah kene time nk buat SSPN…huhuhu


    ko budak lagikkks takper.. ekeke

    ikhmar

    Fri 10 Oct 08 at 2:05 pm

  5. eh eh eh.. kaktiny pun buat entri kutuk gak hari nih.. hihihi.. tak baik kan.. hihi
    Jemput Datang Beraya Rumah kaktiny pada 18.10.08 yer..

    ada rahmat sumer tewww.. amvoii entri kutuk mengutuk jugerr yer akak teww.. ekeke

    kaktiny

    Fri 10 Oct 08 at 2:21 pm

  6. Sabo ajer ler…karenah nih ada dimana2 ajer…nak2 berurusan ngan kaunter..

    bosan kannns..

    cendawanintim

    Fri 10 Oct 08 at 3:35 pm

  7. attitude macam ni lah yang mengundang persepsi negatif tentang kakitangan awam. kesian pada yang bagus

    kannns..

    ryann

    Fri 10 Oct 08 at 6:02 pm

  8. perghhhh kalau aku harus aku snap gambar akak tuh semua. haha

    ko nih macam me jugakkks.. gitteww..

    KNizam

    Fri 10 Oct 08 at 9:40 pm

  9. oh orang gomen…bese r tu..lainkali kasi report..
    selalu terkena juga macam tu. tapi selalu juga pujuk dalam hati(huhuhu…takpela…dorang tak sekolah tinggi agaknya).tapi orang sekolah tinggi pun kadang2 macam tu gak. bagi makan kasut saiz 8 sembuh agaknya penyakit tuh…

    kasut saiz lapan memang saiz me.. cam tau tau jakkks.. uhuhu

    thanx singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg inih for d 1st time..

    adielflitzow

    Sat 11 Oct 08 at 12:36 pm

  10. kenapalar en.me x tazkirah syawal kat akak tu? kesian dia x dpt hidayah mesra pelanggan….kesian kwsp ader staff frontrow gtew….

    gittewww kannns..

    vivavogue

    Sat 11 Oct 08 at 1:31 pm

  11. alahai akak kerani… kenapa lah camtu… kan dah menyusahkan pelanggan… iskkk…

    bengang kannns..

    buzzybug

    Sat 11 Oct 08 at 9:48 pm

  12. alahai…
    sabar yer…
    dah mmg itu amalan pejabat gomen…
    lain kali tazkirah kan ajer kerani tu..
    dah terang2 dia salah…

    nk p kwsp kajang gak la lps nie, if dah direkemen baik oleh sabiah tu…
    cumanya.. parking dlm kajang nie mmg sakit kpl..

    malas larr gado gado.. nanti sakit jantongggss.. uhuhu

    zonaku

    Wed 15 Oct 08 at 1:29 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: