Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

raya with a millionaire: part une

with 12 comments

blessed be kids

Hariraya pertama me pulang ke kampung. Sebelah petang.

Memang sudah lama me hendak berjumpa dengan kawan lama sekampung yg seorang ini. Bekas pemenang setengah juta hinggit peraduan courts mammoth. Tahun 1992 dulu, sudah lebih 16 tahun kannns.

Banyak cerita yg tidak sedap sudah me dengar dari orang-orang kampung. Pelbagai obrolan, tomahan dan ejekan rakan taulan juga.

Jadi itulah tujuannya. Me hendak bertanya sendiri pengalaman zMi menjadi jutawan. Me sampai juga rumah zMi yg sedang ditenggelami banjir sejak malam sebelumnya.

Walaupun dapat durian runtuh, tapi me tengok keadaan beliau yg amat sederhana. Masih bujang trang tang tang. Tiada sebiji kereta pun dilaman rumah. Rumah itulah yg me lihat sejak dari kecil-kecil dulu. Tiada perubahan. Jadi me hendak tahu apa muslihatnya. [+ bersambung: part deux ]

Alahai.

Written by en_me

Fri 3 Oct 08 at 12:04 am

Posted in games

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. salam aidil fitri utk En_me dan keluarga…

    salam aidilfitri juger buat abang dari bilik ittewww..
    thanks for jenguk2 singgah2 komen2 blog me yg inih..

    dbi

    Fri 3 Oct 08 at 1:05 am

  2. salam aidilfitri utk me sekeluarga juga..
    yang kecil tuew.. tgk aper?

    Polar Bear

    Fri 3 Oct 08 at 10:12 am

  3. hahha.. apala yang kecil berbaju merah tu tengok ek… ada lipas kot… hahaha

    Adry

    Fri 3 Oct 08 at 11:43 am

  4. wow!
    en_me biler lagi nak bergelar ‘wan juta’??

    ikhmar

    Fri 3 Oct 08 at 1:20 pm

  5. Nyimpen jenang nang jero tin, arek digowo mareng suro, keluputan kulo lahir batin,
    salah silap njalok ngapuro.

    Bocah cilik mangan sego,
    sego dipangan karo gulo,
    wes suwi orak ngomong jowo,
    dino royo njalok ngapuro.

    Buko poso lawuh’e gereh,
    njegor sunge dicaplok boyo,
    keluputanku sing akeh-akeh,
    kito 0-0 eh!

    BaniHassim

    Fri 3 Oct 08 at 5:13 pm

  6. Selamat Hari Raya En Me
    Semoga lebih lumayan tahun ni

    selamat dan selamat juger.. insyaAllah abang azwan tewww

    azwan

    Sat 4 Oct 08 at 10:25 am

  7. Bersempena dengan Aidil Fitri tahun 2008 ini, Abang Bear mintak maaf atas segala keterlanjuran …..kita melangkah meninggalkan ramadhan yg barakah dgn berat hatinya di samping gembira menyambut tibanya syawal yg mulia…. semoga persaudaraan kita kekal dan sentiasa dalam redha Allah…..

    Ketupat diletak di atas para
    Rendang diletak di bawah titi
    Andai ada tersilap bahasa
    Maaf dipinta menyusun jari

    Adat jauh kata mengata
    Adat dekat puji memuji
    Andai ada tersilap kata
    Maaf dipinta sepuluh jari

    Sungai disusur sepanjang sehari
    Dalam gelap menangkap ikan
    Kami menyusun sepuluh jari
    Salah dan silap harap maafkan

    Selamat Hari Raya Aidilfitri
    Maaf zahir dan batin dari Abang Bear

    wassalam

    ammvoiii, fantun fantun lagikkks.. thanks abang bear tewww

    Beruang Madu

    Sat 4 Oct 08 at 10:48 pm

  8. wahhh…tak sabar nak menunggu cerita part deux nanti.. hihihi
    en me iteww..dah terer berbahasa perancis gitu..
    salam aidilfitri..0-0 yek.😉

    0-0? betul kerrr.. tak nyosallll.. ekeke

    athirah

    Sat 4 Oct 08 at 11:13 pm

  9. alala..
    awat yang kecik tu baju kaler merah? huhu..

    btw,
    ish tak sabar nk bace cite millionaire tu😀

    aha, ada gakks oghang terperasan baju yaasir kaler merah yerr.. sebenornyer yaasir dah pakai baju kaler samer dengan yg lain, tapi biasalarr budak tak reti diammms sampai air sirap tumpah basah satu badanns.. sodeyyy kannns

    yonna

    Mon 6 Oct 08 at 8:29 am

  10. selamat hari raya buat en_me sekeluarga
    raya sakan tuh. hehe🙂

    selamat dan selamat ariraya juger wat ko..

    KNizam

    Mon 6 Oct 08 at 1:48 pm

  11. […] yg jutawan itu, zMi. Berikut adalah ringkasan temubual me. Panjang ceritanya. Me pendekkan. [+ part une ] en_me: camana sekarang, sibuk ke, boleh ke sembang-sembang? zMi: taklah sibuk mana, sibuk kemas […]

  12. […] sembang-sembang pasal rakan me yg jutawan di hariraya pertama belum habis lagi ya kawan-kawan. [+ part une | part deux | the archive […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: