Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

today is my last working day

with 36 comments

i haven’t gone very long
kota kinabalu international airport, terminal one

Sebenarnya me sudah mandi. Tapi me hendak berpantun lah pula. Boleh kan.

Kalau ada sumur diladang,
Boleh me menumpang mandi,
Kalau ada umur yg panjang.. ammvoiii
Boleh kita berjumpa lagi.. kannnns

Hari ini genap setahun me bekerja di ‘Syarikat Bayar Mahal‘ yg ini. Sebagai pekerja kontrak gitu. Dulu me ada cerita masa hari pertama mula bekerja di sini. Dan di sini.

Minggu depan me akan bertugas di syarikat yg lain pula. Jumpa kawan-kawan disana ya. Disana.

Sambil me nak ucap selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak. Me nak pantun lagi.

yu juminten nggelar kloso… dodol kupat ngarep gapuro…
meniko dinten bade poso… menawi lepat nyuwun pangapuro…

Alahai.

Written by en_me

Thu 28 Aug 08 at 12:04 am

Posted in myself

36 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. selamat selamat πŸ™‚

    ok bro, salammz juger buat kamu..

    13may

    Wed 27 Aug 08 at 7:41 pm

  2. en_me: selamat mula kerja di syarikat baru! amvoii! tentu bayar lagi mahal neh!

    thanks cek aliff ittewww..

    aliff

    Wed 27 Aug 08 at 8:15 pm

  3. x faham deh..huhuhu..

    takper, biasalarrr, dak kecik memang lambat nak faham gittewww.. kannnns

    dakchomey

    Wed 27 Aug 08 at 9:13 pm

  4. selamat berpuasa dan berpindah tmpt keje jugk..:)

    thanks cek noha yg jeliterrr ittewww..

    ciknoha

    Wed 27 Aug 08 at 9:17 pm

  5. jalan leklok. igt org tersyg. hati2 ngan bag.

    macam iklan kat puduraya jakkk.. thanks bro loq loq

    Extremist Thinker

    Wed 27 Aug 08 at 10:20 pm

  6. wah…
    siap pantun!
    nk berpantun gak!!!!
    baca erk:
    […]

    Ahaks…
    (sowi..,comment x relevan dgn entry..=p)

    spt kata uncle kamal itu, memblog mengeratkan silaturrahim..
    kalo kita suker komen itu, kita tayang kat orang ramai..
    kalo kita xsuker, kita padam.. supaya yg keroh menjadi jerneh.. dan supaya x mjadi duri dlm daging..

    ikhmar

    Wed 27 Aug 08 at 11:09 pm

  7. lepas ni kerje kat mana pulak ye?


    keje kat bumi bertuah yg inih larrr.. ehehe

    aremierulez

    Thu 28 Aug 08 at 4:29 am

  8. en_me, ajo aku bahasa jawa! wat ah kelas yang intensif untuk aku

    kelasss sudah fenooohhh gittewww.. klise uuu .. ekeke

    roshaizul

    Thu 28 Aug 08 at 9:34 am

  9. semoga lebih berjaya di tempat baru en_me…kalau ada lebih rezeki silalah hulurkan kami sikit di sini..hahaaaaa

    me:
    insyaALLAH.. aminn

    mamawafiy

    Thu 28 Aug 08 at 10:03 am

  10. apa perasaan nak pi kompeni baru, en_me?
    kalo saya, mesti dah x nyenyak tido.. huhu..

    anyway, selamat berpuasa.
    pantun jawa en_me tu, satu pun saya x paham. huhu…

    me:
    perasaan biasa aje.. this is not d 1st time gitteww..

    buzzybug

    Thu 28 Aug 08 at 10:38 am

  11. ~ sama la kita. amy pun bakal pindah tempat baru. tapi en_me punya gaji mesti la beberapa kali ganda nih. πŸ˜‰ ~

    me:
    gaji hanyalah wadah tok me insaf kekurangan n kelemahan diri me yg inih..

    ~ mizzamy ~

    Thu 28 Aug 08 at 11:21 am

  12. Selamat. Selamat. selamat.

    me:
    iyo kang, kabeh mugo2 selamat..

    JP

    Thu 28 Aug 08 at 11:29 am

  13. amboi..perli nampak…haiiiiyyyyaaakkkk….

    me:
    maner perli.. senggol senggol skit jak.. jgnlarr mare

    dakchomey

    Thu 28 Aug 08 at 3:21 pm

  14. slamat bekerja di tempat baru =)

    me:
    Ok thank u

    yonna

    Thu 28 Aug 08 at 3:44 pm

  15. sedey plak rasa.. he he..


    sodeyyyy kannns..

    tasikmerah

    Thu 28 Aug 08 at 4:33 pm

  16. eh wah…. semoga berjaya encik me

    thank u makcek su yg ittewww..

    Mak Su

    Thu 28 Aug 08 at 5:24 pm

  17. selamat bertukat kerja
    selamat hari kebangsaan
    selamat berpuasa
    selamat dapat gaji baru yg lebey masyyuuukkkkk. hehe

    moga selamat selamat selamat dan selamat juger bro.. ehehe

    KNizam

    Thu 28 Aug 08 at 8:03 pm

  18. dah banyak kali tanya. itu bahasa apa ;3

    manyak kali tanyerrr? mengong meee..

    eclipse

    Thu 28 Aug 08 at 8:48 pm

  19. slamat bekerja di tempat baru en_me…

    me:
    thank u cik fauzani yg jeliter itteww..

    cikf=)

    Thu 28 Aug 08 at 11:00 pm

  20. all the best en me iteww… jgn luper org di sini. =)

    post ler gambar workstation baru nanti!! eheheh

    me:
    dek thirah teww, vukannyer jauh 5 lrt station jakkks..

    athirah

    Thu 28 Aug 08 at 11:01 pm

  21. selamat berpuasa di tempat baru. mesti rasa lainkan?

    me:
    ofcoz larr.. ekeke

    qarya

    Thu 28 Aug 08 at 11:05 pm

  22. ok…aku beli pantun nie,

    Doa mintak umur dipanjang
    Insya’lah kita berjumpa
    Kalau dah bosan hidup membujang
    Orang yang disayang jangan dilupa

    me:
    ammvoii, ko fantunn fantunns dgn me larr fulakkks..

    framestone

    Thu 28 Aug 08 at 11:19 pm

  23. wahh..tempat baru mesti bayar lagi mahal..en me jgn lupa belanja nanti ek!

    me:
    gaji yg lebih mahal hanyalah wadah untuk me insaf kekurangan n kelemahan me yg ini..

    mimi

    Fri 29 Aug 08 at 1:00 am

  24. x mara okeyh…

    okey, and jangan majuk majuk one uoools.. peace

    dakchomey

    Fri 29 Aug 08 at 7:05 pm

  25. wahhhh…best jugak main lompat2 gni…..kalau berani sumer mjadi…kalau x cukup berani…dok jeler kat tempat yg mana dah selesa…huhuhuhu


    tapi jangan sampai buat durjana, oghang akan hingat sampai bila bila.. kannns

    vivavogue

    Fri 29 Aug 08 at 10:52 pm

  26. wow baju merah beg merah class gitu i like!! heheh

    selamat berkerja di tempat baru dan selamat menjalani ibadah pose πŸ™‚

    thanks and selamat menyambut bulan ramadhan jugerrr cek farah tewww..

    kawaii_desu

    Sat 30 Aug 08 at 12:40 am

  27. waaa, sudah bergerak maju ke hadapan ye en me? Kenapa dgn Syarikat Bayar Mahal? Ada syarikat lebih bayar mahal kah bro? πŸ™‚

    Selamat beribadah puasa ye en me.

    mrahfa yg fewwwittt itewww, gaji yg mahal hanyalah wadah untuk me insaf dengan kekurangan n kelemahan diri me yg inih.. uhuhu

    mrahfa

    Sat 30 Aug 08 at 3:58 am

  28. Me!! Selamat yeh..

    πŸ˜€


    insyaAllah dek atiqah nasir yg jeliterr ittewww..

    aTiQah

    Sat 30 Aug 08 at 9:50 am

  29. Addoii… pantun Jawa halus. Nak kena cari kamus.

    Wah wah wah kerja baru, terus tukar cara hidup selepas ini. Hahaha

    keje baru sebagai wadah untuk me insaf dgn kekurangan n kelemahan diri me yg inih.. uhuhu

    si dugong

    Sat 30 Aug 08 at 12:42 pm

  30. selamat menikmati segala, tugas baru, merdeka & ramadan

    terimakaseh kak yan yg bukan siapa siapa ittewww..

    ryann

    Sat 30 Aug 08 at 1:35 pm

  31. salam en me! selamat hari merdeka..
    dan selamat berpuasa.. πŸ˜€


    selamat menyambut bulan ramadhan juger cek irdzra tewww..

    Irdzra

    Sat 30 Aug 08 at 9:08 pm

  32. seminggu lg kt syarikat bayar mahal..
    jumaat lepas mkn2 kat tupai-tupai..
    selamat berpuasa…

    sabor bro.. selamat berpuasa juger..

    thanks for singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg inih for d first time.. gittewww

    tempe

    Sat 30 Aug 08 at 10:55 pm

  33. xde plk yang mau beli pantun aku tue la huhuhuhu

    mungkin ko fatut jual kat blog ‘belibuy’ ko yg ittewww.. ehehe

    framestone

    Mon 1 Sep 08 at 5:22 pm

  34. ade jugak jual pantun kat situ..tp xde plk yg sudi beli huhuhu…tgu je la kan…adat berniaga cam nie la

    kena jual kat e-dagang kotttss.. ekeke
    tapi memang adat berniaga, kena manyak bersabor..

    framestone

    Tue 2 Sep 08 at 5:38 pm

  35. dah berpindah?..hehehe

    me pindah keje jerr..

    farina

    Tue 2 Sep 08 at 9:21 pm

  36. mmg bersabar la jugak…selalu kalau yang beli pantun 4kerat sure berbalas 4 kerat jugak…xde riba cuma kekdg termakn idung sendiri ( kne perli la tue ) atau di anggap sebangai nasihat

    ok..

    framestone

    Wed 3 Sep 08 at 8:45 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: