Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

i think i enjoy the travel

with 4 comments

the tallest mountain in the southeast asia
hentian nabalu, negeri sabah

Semalam isnin adalah hari kedua dan terakhir me di kay kay atau kota kinabalu itu.

9.30 pagi. Naik kereta sewa ke ranau. Nampak pertama kali puncak gunung kinabalu melepasi awan.

11.00 pagi. Tiba di hentian nabalu. Ambil gambar di menara itu.

12.00 tengahari. Tiba di ‘war memorial’, kundasang. Nasib tidak baik untuk melihat puncak gunung kinabalu. Kerana diliputi awan tebal.
2.00 petang. Tiba di ladang teh sabah, ranau jalan menghala ke sandakan. Beli cenderahati, baju kebun teh. Bertolak pulang ke kay kay.
4.00 petang. Berhenti di kundasang semula. Walaupun hujan, me sempat beli empat biji buah bambangan.
6.15 petang. Tiba di medan selera tanjung ru, kota kinabalu. Makan malam sebelum berlepas pulang ke semenanjung di terminal dua.

Alahai.

Written by en_me

Tue 12 Aug 08 at 10:11 am

Posted in travel

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bilalah agaknya aku dapat jejakkan kaki ke KK. Kesian aku….

    kat semenanjung pun tak abis jejaki lagi kannns..

    B

    Tue 12 Aug 08 at 1:23 pm

  2. maksu pun suka travelling, dpt tgk macam2.

    sonok kannns..

    Mak Su

    Tue 12 Aug 08 at 1:39 pm

  3. wau, pergi kebun teh sambil nak tengok gunung kinabalu… dah daki belum gunung itu?

    kundasang macam cameron highlandkan?

    me tak daki gunung.. iye kundasang macam cameron highland juger, tapi jalan yg kurang berliku gitu..

    aliff

    Tue 12 Aug 08 at 1:47 pm

  4. souvenir utk sy jgn lupa beli ek
    hehehehe :”>
    saya pon suke travel, tp xde duit ah nk travel T_T

    mintaklarrr sponsor dengan cek abang yg hensem ittewww.. ammvoiii

    sootspirit

    Tue 12 Aug 08 at 7:39 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: