Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

pulau pisang bercabang dua

with 12 comments

mangan pisang goreng yok
perarakan pesta floral, teluk danga

Kelmarin me tertengok majalah tiga di tv3 tentunya. Cerita berkenaan pulau pisang, pontian.

Sememangnya dari kecil, kalau ke pantai pontian itu, me akan nampak pulau pisang. Sayup-sayup nun disana.

Pulau warisan bugis dari sulawesi itu. Keturunan lanun juga adanya. Mungkin ada yg marah. Tapi hakikatnya begitu, cerita dari orang tua-tua.

Tapi majalah tiga telah menunjukkan keadaan pulau pisang sekarang. Lagi dekat dan eksklusif. Kontroversi rumah api yg dibina oleh bekas penjajah yg durjana itu. Kini dijaga dan dibangunkan dan dipagar oleh negeri pulau liliput yg baru memiliki pulau yg itu dgn angkuh dan sombong.

Adakah kita akan berputih mata lagi.

Alahai.

Written by en_me

Tue 29 Jul 08 at 12:02 am

Posted in property

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. owhhh semua pulau dia nak
    tak cukup tanah kt tpt sendirikan


    strategy perang stail israel gitteww..

    sootspirit

    Tue 29 Jul 08 at 12:49 am

  2. sudah hilang baru nak buat bising…jgnla tergadai lagi apa yg sedia ada ni…

    kannns..

    fieza

    Tue 29 Jul 08 at 8:51 am

  3. dah terhantuk baru nak terngadah.. dan masih pelanduk yang lupakan jerat.. aduhai..
    masihkah begitu negara-ku yang satu?..

    doakan yg baik baik jer..

    kaktiny

    Tue 29 Jul 08 at 10:41 am

  4. hambik la kalau nak sgt!

    ammvoiii masennyer mulut.. nanti dihambik yer betul betul kanngg

    tasikmerah

    Tue 29 Jul 08 at 11:12 am

  5. errm pulau pisang x pernh dgr pon~ yeoh tapi …
    errm entah..no coment..apa ah diorg tu…nak rampas-ing apa yg kita ada, kalau susah negara jiran gak yg dicariđŸ˜„

    strategy perang stail israel.. percaya atau tidak..

    eclipse

    Tue 29 Jul 08 at 11:59 am

  6. biru mata hitamku

    ammvoiii.. takyah pakai contact lens lagik kannns

    Mak Su

    Tue 29 Jul 08 at 12:54 pm

  7. masalahnya kan me.. kita sendiri tak pandai jaga tanah kita sendiri… dolu² (even sampai sekarang ni) asyik berlembut je dengan ‘orang’ tu, maklumlah pernah jadi anak sendiri. kita yang pi bagi orang tu bina rumah api apehal? sendiri yang tak reti manage jangan nak salahkan orang lain.

    yg lepas usah dikenang.. sekarang nih kita kena bangunkan pulau itu..

    suealeen

    Tue 29 Jul 08 at 12:55 pm

  8. nak buat macam mana, kerajaan kita agak siput sedikit dalam hal sebegini

    siput sedut ker.. nyot nyot

    aliff

    Tue 29 Jul 08 at 1:49 pm

  9. huh.. nak masuk pun tak leh kat rumah api tu. aku bakar karang, haa berapi betul rumah tu karang.

    nak pegang pagar dia pun takleh gak.. kena tengking macam anjing jak.. uhuhu

    t.a.t.a

    Tue 29 Jul 08 at 2:13 pm

  10. ya tuhan selamatkanlah kami!!..

    aminn

    apis17

    Tue 29 Jul 08 at 3:25 pm

  11. urrm x tau ah srategi israil~ errm errm adakah masih aman~

    hmmm..

    eclipse

    Tue 29 Jul 08 at 8:12 pm

  12. keturunan lanun? emm.. i’m a part of them..

    fa

    Wed 20 Aug 08 at 1:05 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: