Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

the replacement

with 12 comments

maaf yo, aku kudu lungo (udhu cerito seng ngisor)
sunge sarikei, sarawak

Ahad yg lepas, me panggil tukang paip tukar saluran paip air dari meter di luar pagar. Sampai ke tangki air di loteng. Sampai ke singki di dapur rumah.

Saluran paip baru guna gred 7. Lebih tebal, kata tukang paip itu. Me akur.

Sebenarnya, me perasan saluran paip lama sudah bocor. Bawah tanah. Sudah berbulan-bulan bil air rumah mencecah behatus-hatus hinggit setiap bulan . Jadi cemburu bila rakyat negeri darul ehsan tidak perlu bayar bil air kan.

njalok opo meneh toh
sunge sarikei, sarawak

Alahai.

Written by en_me

Tue 22 Jul 08 at 12:01 am

Posted in property, travel

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. posisi budak baju oren itu sgt suspiciyes…..wakaka


    takper takper, think positive seyyy..

    lydiarayyan

    Tue 22 Jul 08 at 9:07 am

  2. nak save, tukar meter tu terus, letak meter mainanšŸ™‚

    atau tak payah pakai air .. lagik save kannns.. ammvoiii

    azwanhadzree

    Tue 22 Jul 08 at 9:20 am

  3. pindah la ke selangorrr ….

    kalo pindah tak semestinyer takdok masalah.. gittewww kannns

    Lily

    Tue 22 Jul 08 at 9:46 am

  4. ~ lor, bukan en_me duk kat gombak ker? gombak tuh KL or Selangor? ~

    konpius.. kannns

    ~ mizzamy ~

    Tue 22 Jul 08 at 10:33 am

  5. tertarik ngan budak baju oren tu.. mesti nak suruh dukung tuh.. hihihi

    macam tau tau jer akak nih.. ehehe

    kaktiny

    Tue 22 Jul 08 at 11:54 am

  6. Semoga En. Me akan jadi Ahli exco Terengganu.
    Leh dapat Mercedes baru. Opss.
    Terkeluar topik lak.

    ALahai.

    ammvoiiii..

    muzem

    Tue 22 Jul 08 at 3:34 pm

  7. 20 unit pertama shj percuma. kalau nk lebih lagi, pegi terengganu seperti kata muzem. heheh.

    gittewww yerr..

    zzeed

    Tue 22 Jul 08 at 3:41 pm

  8. pindah selangor la en me
    leh berjiran ngan saya nanti..ehehehe

    tak semestinyer kiter berjiran nanti takdok masalah .. ammvooiii

    Mimi

    Tue 22 Jul 08 at 4:49 pm

  9. salam,

    aliff agak sibuk dua tiga hari ni, baru dapat baca entri en_me pasal adat pengkebumian iban dan lain-lain entri. takziah, dua ratus lebih untuk sejam setengah perjalanan di bahagian ke berapa rumah panjang mQ di sibu ni?

    paip air sedang giat diganti di taman yang aliff tinggal oleh syabas. kejap keruh kejap jernih, skang minum air minerel jawabnya.

    salam juger aliff.. sumer oghang bz gakkks.. ihiks

    aliff

    Wed 23 Jul 08 at 12:08 am

  10. mak mertua kita kat kg cukup suka dengan 20mĀ³ yang percuma tu… pergi bayo senĀ² je kat pejabat pos.. tu pun kumpul 3 bulan sekali. 3 bulan sekali pun belum tentu… dah sahĀ² ler yang 20mĀ³ pertama tu ditulis dengan “Dibayar oleh KDEB”, dah tentu meter takkan dipotong punya. mungkin boleh kumpul sampai setahun….

    gombak memang pelik kannn… ada yang poskod KL, ada yang poskod Selangor…

    sempadan zig zag gittewww.. kannns

    suealeen

    Wed 23 Jul 08 at 12:52 pm

  11. ehhh?? rakyat darul ehsan tak payah bayar bil air? ye ke? kalo saluran bawah tanah yang bocor, kita gak ek yang kena tanggung bil tu?

    abis saper yg nak bayauuu.. gittewww

    buzzybug

    Wed 23 Jul 08 at 4:52 pm

  12. alahai setakat rm6 je jumlah rebet tu langsung tak masyuk la en_me..bukannya saya tak bersyukur..tapi memang skit rebet dia tu…tapi kalau en_me kata beruntung sapa2 anak selangor dapat duduk di negeri yg aman sentosa dan best..memang betullah tu

    bersyukur larrr..

    mamawafiy

    Thu 24 Jul 08 at 2:34 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: