Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

melaka revisited, part quatre

with 11 comments

wong melayu sugih, wolu loro limo limo (udhu kereto sapi ku)
medan ikan bakar, perdu umbai

Kalau dari umbai hendak ke lebuhraya plus arah selatan. Me nasihatkan jangan keluar ke persimpangan merlimau / jasin.

Walaupun jalan yg enak dan nampak singkat. Tapi sebenarnya lagi jauh dan pusing keliling gitu.

Me sarankan tuju ke bandar muar dan keluar ke persimpangan pagoh.

PASCA NOTA: Atau dari muar, boleh terus ke batu pahat, terus ke benut, terus ke pontian, terus ke pekan nenas, terus ke skudai. Gitu.

Alahai.

Written by en_me

Sun 13 Jul 08 at 12:05 am

Posted in travel

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. ~ En_Me pakai Mercedes ker? ~

    itteww merc oghang lain punyer.. me pakai kete lembu jak.. koser uuu uhuhu

    ~ mizzamy ~

    Sun 13 Jul 08 at 8:05 am

  2. wahhhh bergaya la en_me ngan mata belalang tuh. hehe🙂

    vukann mater belalang yg ittewww larrr.. ammvoii

    KNizam

    Sun 13 Jul 08 at 9:27 am

  3. Ni dari arah Johor yer nak ke Umbai.. jalan ni Abg Bear tak reti sangat tapi kalau dari KL memang reti sangat dan entah kenapa dari mana arah pun Umbai ni memang jauh… mungkin jalan sempit dan berbelok belok (hehehehe teringat iklan… go straight dont belok belok!!!)


    kalo dari masjid tanah ke umbai, jalan taklar sempit banget dan taklar berbelok2 sangat.. cumer manyak sangat lampu trafikkk.. tension beb! uhuhu

    Beruang Madu

    Sun 13 Jul 08 at 10:28 am

  4. en_me pun wong sugih gak kan? hehehe…

    sugih kowe ngomonge yoo..

    buzzybug

    Sun 13 Jul 08 at 11:56 am

  5. uhuhu..ye ke pakai kete lembu en_me?tgk cikt;)ahaks..bila nak bawa princess jalan2 naik kete lembu:p

    ammvoiii.. kete lembu yg kelassss gittewww..

    Princess Liyana

    Sun 13 Jul 08 at 1:22 pm

  6. oh. gitu yeh. tapi lalu jalan dalam ni, saya takut sesat ntah mana2 je. ha ha ha.

    malu bertanyer memang sesat jalan ntah maner2 .. kannns

    aTiQah

    Sun 13 Jul 08 at 3:22 pm

  7. kereta en.me hensem ah~
    i lyke

    gittewww yer.. alahai

    sootspirit

    Sun 13 Jul 08 at 4:48 pm

  8. Me.. Me…
    En. ME..
    En. ME…
    Kereta baru… takmau gie london gitew..
    Mau bawa2 kereta baru..

    kete baghu katernyer.. koser uu

    Polar Bear

    Sun 13 Jul 08 at 6:13 pm

  9. yum yum, ikan bakar, lagi dan lagi iye en me itu😀

    sabor jer lar.. ehehe

    Mr Ah Fa

    Sun 13 Jul 08 at 6:58 pm

  10. en_me

    mate belalang deh kete dier! mangan ikan bakar jaga-jaga jangan tercekik tulang!


    iye, me hati-hati sentiasa.. thanks bro..

    aliff

    Sun 13 Jul 08 at 8:27 pm

  11. fuh..merc gitu..
    en.me makan kat mana?
    saya pernah makan kat restoran nelayan umbai..sedap juga🙂

    sodappp kanns..

    fathiyah

    Sun 13 Jul 08 at 11:46 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: