Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

brighter lights brighter kids

with 14 comments

nice blue lamp (unrelated story)
pizza hut restaurant, kluang

Semalam petang me panggil mamat cina aCo datang rumah tukar lampu kalimantang bilik aDm. Bilik belajar bahagian tengah juga me tambah dua lagi lampu kalimantang. Biar terang. Sambil tambah kipas dinding. Bukannya tiada kipas berdiri yg besar dan tinggi. Tapi yaasir yg masih kecil itu kan sudah pandai berjalan. Sambil berjalan godeh tekan suis sana sini sambil tutup buka kipas berdiri itu.

Alahai.

Advertisements

Written by en_me

Fri 30 May 08 at 12:01 am

Posted in myself

14 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. abang saya seorang pendawai elektrik, katanya sistem rumah moden dimana soket berada dibawah (selari aras lantai) amat bahaya untuk anak-anak kecil.

    kerana kanak-kanak amat suka mencuba dan bereksperimen.

    me:
    iye, safety at home gitteww

    aliff

    Fri 30 May 08 at 9:06 am

  2. Entry ni pukul 12.01 malam gitu šŸ˜€

    Salam pagi Jumaat En Me itu šŸ™‚

    me:
    waduh mrahfa teww, sampai ke jarum saat pun ko check yer.. ahaha

    Mr Ah Fa

    Fri 30 May 08 at 9:09 am

  3. bahaya tuh…kang tersepi jari yaasir kat celah bilah kipas tuh…seb baik en_me dah tukar…..

    me:
    bukan tukar, tp tambah satu lagi kipas dinding gitew..

    mamawafiy

    Fri 30 May 08 at 9:57 am

  4. kanak-kanak memang sangat suka dan berani bereksperimen, kadang2 masukkan bahan eksperimennya yang tak sepatutnya tu ke mulut.huhuhuhu..sungguh merbahaya..

    me:
    wah, dari pengalaman gitteww..

    JuliaNa

    Fri 30 May 08 at 10:35 am

  5. salam kenal untuk en. me jugak…dah nama pun budak-budak harus tangan nya ada jer nak mencapaikan…kekadang rasa macam nak luruh jantung ni bila tgk budak2 punya xperimen…

    me:
    memang kanns

    Nonie

    Fri 30 May 08 at 11:03 am

  6. aku suka lampu kalimantang… lampu kuning bikin sakit kepala.. tapi si eric tu suka benor lampu kaler kuning yek… cantik tp tak praktikal utk aku yg suka membaca di mana2…

    me:
    ammvoii si eric nakkan yg cantik selalu..

    tasikmerah

    Fri 30 May 08 at 12:00 pm

  7. wah cantik sungguh lampu iteew…blue lagoon giteww warnanya…sesuai utk vilik tidur

    me:
    itteww lampu biru dlm piza hut bandar kluang, xleh nk bawak balik..

    HE

    Fri 30 May 08 at 3:12 pm

  8. kalau mcm tu en_me kena hentikan penggunaan kipas berdiri tu….bahaya tuh…

    me:
    releks lar mama itteww

    mamawafiy

    Fri 30 May 08 at 3:20 pm

  9. Pasang dalam tandas pun lawa.

    me:
    ahaha lawak juger ko

    Jowopinter

    Fri 30 May 08 at 3:28 pm

  10. hari tuh kan saya beli lampu kalimantang. sekali bila pasang tak leh. then tanpa fikir panjang pegi la beli lagi satu. sekali tengok2 balik, bukan lah pasal lampu. pasal starter la yang kena tukar. aisey membazir ajer. haha. nak lelong dalam ebay lah lampu tuh ! hehe šŸ™‚

    me:
    alahai, kekadang mende starter yg ciput teww kiter pandang remeh.. me pun pernah kena camtu..

    KNizam

    Fri 30 May 08 at 8:28 pm

  11. ye la.. semua rumah terbaru memang letak soket kat bawah, sungguh bahaya… alhamdulillah budak2 ni tak plak tertarik dengan soket ni… oooo lampu dalam piza hut ye.. padan le cornice macam kat office2.. canggihnye la kalo wat rumah camtu…

    harap je cornice mcm ofis, tp umah mcm sarang tebuan pun x gune kanns.. periuk belanga lg terbang melayang layang.. adduii

    suealeen

    Fri 30 May 08 at 9:49 pm

  12. me..boleh kah kalau kita nak tanya, aDm tu nama penuh dia apa? huhu. unik pulak.

    memang unik sebab aDm nama penuh dia bukan ADAM.. tp bermaksud lemah lembut..
    me xleh nak sebut kat sinih sebab aDm dah jeling2 kat me ittewww.. koser uu

    aTiQah

    Fri 30 May 08 at 11:44 pm

  13. en_me awat cat tu mcm tersopek je.. tak sampai ye? hehehe

    entahlah, me tak sempat nak tanyer tokey piza hut ittewww.. koser uu

    t.a.t.a

    Sat 31 May 08 at 9:28 am

  14. hahah.. lawak la yaasir.. hehe

    memang lawak sebab nak dimarah tak boleh juger.. ehehe

    nono

    Sat 31 May 08 at 11:23 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: