Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

copycat me hates

with 24 comments

earth moving machine
kampong sungai latoh, kongkong, masai, johor

Dulu di syarikat lama me ada rakan, me panggil yHy. Tapi taklah rapat sangat. Dulu me pakai kereta proton saga saja. Masa itu yHy pun guna saga juga. Bila me tukar wira, yHy pun tukar wira.

Lepas bertahun-tahun, me dah tukar kereta nasional banyak kali pun, yHy tetap setia pakai wira itu juga.

Bila me tukar wira terakhir me, me beli cikcity itu. yHy pun beli honda civic. Tentunya yg lebih besar kuasa kuda dan bodi. Aiman tak kisah.

Bila me beli van buruk toyota unser itu sebagai kereta kedua, yHy pun beli mpv toyota estima yg lagi besar. Sampai dua biji! Bayangkan, tapi aiman masih tak kisah.

Baru minggu lepas me dapat tahu, yHy sudah beli mercedes benz warna hitam. Sama kelas dengan kereta lembu me yg itu. Boleh ke me buat tak kisah lagi? Kalau korang mesti bengang tahap angkasa kan kan? (pinjam lagi ayat azhar ahmad jap)

Mungkin me tukar saja pakai traktor seperti diatas itu. Boleh sondol-sondol gitu.

Alahai.

Written by en_me

Sat 19 Apr 08 at 12:02 am

Posted in transport

Tagged with , , ,

24 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. haha
    tahap angkasa…
    blh guna

    anyway, cuba beli soyuz, gerenti takdak sapa nak challange, takpun airbus 380

    huhu

    keta lembu ke

    cek farah itteww, me vukanlah hencem nak naik ke bulan gitteww.. koser u

    kawaii_desu

    Sat 19 Apr 08 at 12:51 am

  2. hahaha
    mungkin anda idola dia😉

    ammvoiii, me idola katernyer.. koser

    Soot Spirit

    Sat 19 Apr 08 at 10:17 am

  3. Owh..boleh pulak lawan lawan yeh.
    Kamu beli trekta tu aja lah. Sekali lalu, habis ranap merce beliau. ha ha ha

    cek atiqah itteww, dier bukan nak lawan lawan, tapi nak tiru tiru copycat gittewww gitewww.. macamlah xleh beli benda jenama lain yg lobeh mancongkam!

    atiqahnasir

    Sat 19 Apr 08 at 10:23 am

  4. he may be not that smart,
    but he knows wat luv is..
    and he loves u smpi semua nk tiru u

    *quote balek komen kamu kt blog saya😛
    muahahahhaa jgn mara😛

    ewahhh cek iziana ittewww.. ko pun nak copycat me juger yer..

    Soot Spirit

    Sat 19 Apr 08 at 10:29 am

  5. Kikiki, benz itu en me samakan dengan kereta lembu aje.

    Kui kui kui, nanti ada duit kita beli bas pulak ye, misti syok dapat jalan ramai-ramai😀

    adduiii, korang gelak kat me yer.. bas dua tingkat okey ker mrahfa itteww? uhuhu

    Mr Ah Fa

    Sat 19 Apr 08 at 11:09 am

  6. encik me beli la bas ke feri ke..benda yg leh naik ramai2..hiks😛

    betui kata en ahfa..nak naik ramai2..baru besh🙂

    alaa..persetankan ape yang dia nak buat..at one point dia akan berenti gak🙂

    eh..inah pakai kelisa..en me x mo tiru ke??alalalallaa

    keteapi lagi mancongkam kan kan cek inah itteww?

    sebenornyer rakan me itu dengki n jelez2 gittewww.. adduiii geram sehhh

    inah

    Sat 19 Apr 08 at 11:11 am

  7. first time tgk kamu buat entry mcm ni.haha.lawak gile.die adore gile kat en me la.that’s y la.kite pun slalu kene.kalau leh nak brg sebijik sebijot.pastu pure2 x tau kite ade brg mcm tu.lagi saket jiwe.

    saket jiwe xper, jgn saket giler khinzir la puler.. uhuhu

    pandagumuk

    Sat 19 Apr 08 at 1:34 pm

  8. Belum en. Me gi Kerja LONDON giteww..
    nanti mesti gie sauth africa…

    hmmm, ker ko yg nak gi LONDON banget.. alala

    Polar Bear

    Sat 19 Apr 08 at 2:02 pm

  9. cuba ko pkai spende di luar
    msti pasni dia terus pkai spende di kepala
    muahahaha :opss:

    spender diluar itteww superman..
    spender dikepala itteww batman..
    kalo x pakai spender gitteww ko panggil apper yerk? wakaka

    Soot Spirit

    Sat 19 Apr 08 at 3:20 pm

  10. ehehe en.me, bagus sungguh kawan itu. Sahabat sejati gitewww. Semua benda nak sama.

    sahabat jelesi gittewww.. macamlah takdok mender lain dier nak beli.. wehhhh!!

    mimi

    Sat 19 Apr 08 at 4:49 pm

  11. apa le yg nak kisah sangat biar le dia nak beli apa pun.. dia beli pun duit dia kan.. me beli pulak duit me kan hehe so ok lah tu.. sesekali ajak le dia minum

    cuba tengok kalau me oder teh tarik dia nak oder apa dia ikut tak? kalau dia ikut oder lagi makanan yg pelik2 dia ikut tak hehe

    memanglah fakai duit dier.. tp macamlah xder idea lain nak beli jenama lain..

    sorri ahh, dier team A me team B.. tengok2 dr jauh jak.. no ngeteh2 one uoolsss.. koser.. alala

    zino

    Sun 20 Apr 08 at 7:05 am

  12. kita lagi la best, naik LRT, ramai pulak orang ikut-ikut naik LRT. Jiran sebelah, jiran 2-3 belah pun ikut gak. Jiran atas bawah pun sibuk naik LRT gak. Teruk kan dorg sume nih… esh. kakaka… sabor je ler.

    chewah, lagik ramai yg jaki jipang kat ko yer.. Ehehe, sibaik xleh nk bawak balik lrt ittew.. Koser u

    Ainin Naufal

    Sun 20 Apr 08 at 7:30 pm

  13. hahahah…
    assalamualaium tuan rumah…
    apakah yg dimaksudkan kereta lembutu en me?

    waalaikumsalam encek bad yg mulia ittew.. Kete lembu yg bekaki empat laa.. Alalala

    alhaddad

    Sun 20 Apr 08 at 8:50 pm

  14. salam kunjung…
    ooo…menarik tractor tuh la…
    berapa harga satu?..
    nak hadiah kat mak n abah la..:)

    ek eleh.. Aper kelass adiah mak bapak tractor? Baik bagi stemroll gitteww.. Ehehe, gurau2 cek hanny itteww

    hanny

    Sun 20 Apr 08 at 9:05 pm

  15. salam balas kunjungan. mantap traktor tu, boleh langgar org smp penyek tu heheh

    puas sudah menanam budi, tractor juge dipandang orang.. Ngeh 3x

    tedungs

    Sun 20 Apr 08 at 9:07 pm

  16. yang pasti tayar traktor tu lagi besor dari tayar merc.. heheh..

    something is so obvious.. Fandainyer

    tasikmerah

    Mon 21 Apr 08 at 10:43 am

  17. tapi tak tiru eos en me kan?

    dier x tahu eos itteww mender.. Ammvoiii cikgi apis itteww

    apis17

    Mon 21 Apr 08 at 1:55 pm

  18. nasib baik tak rebut kumpul bini…..wakakaka…

    ammvoiii cek lydia itteww.. Jelatang ke jelapang? Ehehe

    lydiarayyan

    Mon 21 Apr 08 at 4:33 pm

  19. alahai bestnya cerita org berduit ni..senang2 je nak copycat mende yg mahal2 gitu…cuba mcm org spt saya ini…takdela nak berlawan bagai….

    mama salina,
    mcm rakanme bilang, duit is not everything.. But everything mau pakai duit meh! Sekian timekase..

    mamawafiy

    Mon 21 Apr 08 at 5:13 pm

  20. huhu…sabar en_me…biarlah dia nak copycatz tew…mungkin memang citarasa nya sama ngn en_me, takpun dia memang menjadikan en_me sebagai idola dia dalam bab2 kenderaan ni. relax.😉

    iye 3x, me tgh bsabor ni.. Grrr

    aishah

    Mon 21 Apr 08 at 6:02 pm

  21. chet….!

    Me:
    ammah..!

    lydiarayyan

    Tue 22 Apr 08 at 7:48 am

  22. oho…salina yea…

    Me:
    betul kan kan

    mamawafiy

    Wed 23 Apr 08 at 3:27 pm

  23. kue kejo neng di..kok akeh duit te…iso tuku kereto seng larang2….

    eneng kerjo kosong neng tempat kue….oil & gas/petrochemical…..

    weh mas insan, haku orak iso ngomong akeh2..

    bak sini ko punyer cv ..

    insan

    Wed 23 Apr 08 at 6:30 pm

  24. […] Yg pasti, belum pun me sempat menggigit, ibu jari kaki kanan me sudah melecet-lecet meletup-letup tahap angkasa walaupun baru dipakai setengah hari. […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: