Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

pekan malu nak sebut

with 11 comments

can the new government change the name

Dalam perjalanan pulang dari pulau mutiara itu, me teringat dulu cerita rakan me. Me panggil DJ saja.

DJ ada marka. Satu hari marka DJ ajak balik kampong, naik kereta. DJ tak kisah, tapi DJ tanya juga.

Marka bilang,

kat rawang..

Bila sampai rawang, marka suruh DJ terus ke batang kali. Tempat gengster yg mati ditembak polis dulu.

Tapi bila sampai di batang kali, marka suruh terus juga. DJ sudah mula cuak. Tak sedap hati.

Tapi akhirnya, DJ sampai juga ke pekan kampong marka dia itu. Pekan ‘Batang Berjuntai‘.

DJ mulalah naik angin,

afsal x bilang awal-awal?

Marka cakap, dia segan.

Alahai.

Written by en_me

Fri 28 Mar 08 at 12:03 am

Posted in humor

Tagged with , ,

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. teringat me, ‘pantai cinta berahi‘ ditukar jadik ‘pantai cahaya bulan‘ gitteww.. voleeh kan 3x?

    en_me

    Thu 27 Mar 08 at 8:55 pm

  2. alahai.

    Nasib baik sampai gak rumah.

    memanglah sampai, tp benganglah mamat itteww x paham naper segan nak sebut kampong laman sendirik.. x gitteww.. koser!

    NoktahHitam

    Fri 28 Mar 08 at 1:37 am

  3. a’ah, btul2.. PCB kat klantan tu dah tukar dr pntai cinta berahi ke pantai cahaya bulan. skrg da takde org sebut pantai cinta berahi.. tp mkin rmai lak couple dok dating kat situ ..huhu.. zamannn..

    takdok pegawai maksiat kot kat sittewww.. ekeke

    arasis

    Fri 28 Mar 08 at 3:40 am

  4. ada apa pada nama?? patutla skolah lama aku aku tukar nama yang lebih komersial.. ini pun kes malu kena kutuk dengan skolah2 yang elit kat johor tu.

    ko soklah maner, redapples itteww?

    redapples

    Fri 28 Mar 08 at 4:29 am

  5. Ade satu tempat blakang Balik Pulau, kelakar jugak name die, tp tak igt la. En ME ade idea?

    sori bro, chek vukan owang pulau noo..

    NoktahHitam

    Fri 28 Mar 08 at 1:15 pm

  6. Hmm.. pemalu benar Rakan en. Me..
    Huhuhuhuhu..

    ammvoi, vukan rakanme yg pemalu laa.. Tapi awex rakanme yg ittew.. koser

    Polar Bear

    Fri 28 Mar 08 at 2:23 pm

  7. saye suke name lame2.klasik gitu.haha.

    ammvoii.. Suker benor kamu ye.. Ehehe

    pandagumuk

    Fri 28 Mar 08 at 2:47 pm

  8. Batang Berjuntai is my place act…
    sekarang dh tukar name,tp xkomersial lagi..
    berjuntai bestari~

    alahai, x glamor langsung.. Patutnye kena tanya pakar bahaser gitteww.. Atau tukar je jadik ‘bukit berjurai’.. Ehehe

    cikf=)

    Fri 28 Mar 08 at 3:43 pm

  9. cuti lama en.me..ada kenduri besaq ka??hehe
    byk gak nama tempat kat mesia ni yg pelik2..tp dah lupa la..nama serupa pon byk..kat sngor ada serdang..kat kedah pon ada..kembar tp tak serupa naaa..🙂

    nama pelik xpe noo, jgn sampai malu nak disebut.. Hmmm, camaner kiter nk bgtau anak cucu kiter nanti ye?

    fathiyah

    Fri 28 Mar 08 at 10:17 pm

  10. Haah, batang berjuntai tu cikF punya kampung. Mr Ah Fa selalu lalu simpang tu tiap kali hantar adik pegi sekolah kat Kuala Selangor gitu😀

    Jalan sekarang dah cantek seh, dulu banyk construction😀

    me lalu signboard kat plus hiway jer.. ehehe

    Mr Ah Fa

    Sat 29 Mar 08 at 9:30 am

  11. Hello..orang lama bagi nama tempat memang lawak-lawak. Kat Kelantan lagi best ada Kampong Koboi. Tapi ada juga nama yang baguih. Nama Batang berjuntai tu kalau pikiaq 2 kali jadi lawak lucah juga.. ada pulak yang kata dah berlumut..he…

    Penangboy

    Fri 30 May 08 at 7:14 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: