Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

too many thorns

with 10 comments

lemon thorns

Kalau ada masa, me kekadang turun ke kebun sekangkang kera me itu.

Bukan sekadar mencari peluh. Tapi geram melihat rumput yg mula menjalar liar.

Lalang memang sudah me racun lama.

Pernah me terkena cucukan tajam duri pokok limau itu, sampai berdarah jari me. Bisa sungguh.

Alahai.

Current music: KC & The Sunshine “Baby Give It Up”

Written by en_me

Sun 17 Feb 08 at 12:03 am

Posted in property

Tagged with , ,

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. bak kata orang sakit lagi hati org putus cinta walau tak nampak tapi pedihnya tetap ada.. hihi

    ko nih macam lain puler citernyer.. ihihi

    apis17

    Sun 17 Feb 08 at 12:43 am

  2. er, itu limau apa ya yg ade duri itu? pokok limau daku tiada duri itu, ahahha..

    pokok limau berduri namanyer.. ekeke

    anakkawi

    Sun 17 Feb 08 at 1:14 am

  3. Ni pokok limau kasturi kan???erk….

    bukan erk.. itu orkidlaa.. ekeke, pandainyer dier..

    cikf=)

    Sun 17 Feb 08 at 9:03 am

  4. mintak daun sikit nak buat asam pedas.. suh mak masak asam pedas hujung minggu ni sedap jugak.. rindu nye pada emak..

    selamat berhujung minggu en_me

    iye, baliklah kampung tengok emak ko yg itteww..

    Aizat

    Sun 17 Feb 08 at 10:11 am

  5. Alahai.. berdarah ye kena duri tu???
    ada tanam apa ye??? Serai ada??

    serai pun ader, pohon daun kari pun ader.. ehehe

    zool

    Sun 17 Feb 08 at 10:33 am

  6. Mak oiii, besarnye duri… Err, apa kata kita fokus kat air di hujung duri itu, feeeww wwit!😀

    ohoho.. mr ah fa itteww.. me x cukup fokus gittewww

    Mr Ah Fa

    Sun 17 Feb 08 at 11:52 am

  7. rasanya pokok limau purut ek?sy pun suka berkbun..pkk lalang kat umah sy pun banyak tunggu masa nak tuai aje hihihih…acun tak suka sebab bimbang kot2 teracun ubi kayu hehehe………

    ehehe, ku tanam padi, tumbuhnyer lalang..

    nuriman

    Sun 17 Feb 08 at 5:13 pm

  8. rasanya pokok limau purut ek?sy pun suka berkbun..pkk lalang kat umah sy pun banyak tunggu masa nak tuai aje hihihih…racun tak suka sebab bimbang kot2 teracun ubi kayu hehehe………

    ehehe, ku tanam padi, tumbuhnyer lalang..

    ehehe, double shot gitteww

    nuriman

    Sun 17 Feb 08 at 5:13 pm

  9. fuh,besar sungguh duri pokok tu..rsnye mcm pokok limau kasturi je..betul ke??? ;p
    kebun en.me ni ada serba serbi pokok2 yg blh guna utk masakan..hehe🙂

    iye 3x.. sampai jiran india tuh amik daun pokok kari x bilang me pong.. pisang yg setandan nak masak pong hilang dikebas orang.. ekeke

    fathiyah

    Sun 17 Feb 08 at 9:30 pm

  10. […] petang me turun ke kebun sekangkang kera me depan rumah. Menebas lalang yg semakin meninggi dan memanjang. Guna cangkul dan parang panjang […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: