Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

lagi lagi gelang ku patah

with 16 comments

no wonder there is no malay in town [+ different image ]

Lagi cerita di gelang patah.

Dalam perjalanan pulang, me ikut jalan lama. Me tidak ikut lebuhraya [ jambatan kedua ] yg ada pembayaran tol itu.

Me berhenti tepi jalan di pekan ‘Lima Kedai’ itu. Sudah banyak berubah. Pembangunan yg pesat. Sepatutnya ditukar nama, jadi ‘Lima Hibu Kedai’.

Cerita lain, rakan-rakan me satu jabatan bergembira hari ini. Mereka baru saja dapat surat kenaikan gaji dan bonus tahunan dari [ pAL ]. Bergoleng-goleng me tengok jiran me, [ zHr ] seorang tuh. Me hanya [ pekerja kontrak ] yg tidak mendapat apa-apa persuratan.

ferris11.gifMore pictures on Flickr.

Alahai.

Written by en_me

Thu 17 Jan 08 at 12:01 am

16 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. old village days are no more..

    en_me

    Wed 16 Jan 08 at 8:06 am

  2. buat [per] me g gelang patah???
    lain kali jemputla datang utm..hehe=)

    me jalan-jalan jer..
    utm kat skudai itu ker.. ehehe

    cikf=)

    Thu 17 Jan 08 at 6:12 am

  3. saya x penah g gelang patah =(

    johor pun x penah sampai =(

    ko dok katner? mesti orang utara nih..

    inah

    Thu 17 Jan 08 at 8:06 am

  4. hoho… lima kedai… kenangan kenangan… lalala… samat pagi pacik me~!

    ehehe, kenangan mengusik pipi iteww..

    Zatil

    Thu 17 Jan 08 at 8:28 am

  5. er..tak pernah dengar!

    Macam mana kita orang johor tak tau kewujudannya???

    Raya cina ini mesti pergi pusing2! Tak kira.. apa nak jadi..jadilah!

    ko johor dok belah maner?
    kalo pergi nanti, jgn lupa belikan me ole2 k.. good luck

    chentahati

    Thu 17 Jan 08 at 8:50 am

  6. How do u get a PR of 8?

    sebab korang lah me dpt PR iteww.. uhuhu

    saperlah me tanpa kawan-kawan yg selalu singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ini..

    Hani

    Thu 17 Jan 08 at 9:13 am

  7. yup…
    utm skudai=)

    insyaAllah, kalo dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki..

    cikf=)

    Thu 17 Jan 08 at 9:50 am

  8. lima kedai? sudah lama x ke sana… dulu masa duk mutiara rini.. selalu solat jumaat situ..

    iye 3x, ondway dari gelang patah ke taman tun aminah, me nampak juger mutiara rini yg ijo iteww..

    Palie

    Thu 17 Jan 08 at 12:00 pm

  9. Wee, nanti Mr Ah Fa jadi org Renggam!

    Johor I’m coming!
    🙂

    welcome to johor bro! bila ko nak gi aussie iteww?

    faisalayob

    Thu 17 Jan 08 at 12:21 pm

  10. hehe. hima hibu hedai.

    ehehe, sengau beb..

    Affuan

    Thu 17 Jan 08 at 1:46 pm

  11. wahhhh unik la. kat sabah masa saya pergi kundasang ada area nama “bundu tuhan”. tak sempat amik gambar signboard tuh🙂

    itulah ko.. jalan-jalan cuci mata jer.. ehehe

    KNizam

    Thu 17 Jan 08 at 1:52 pm

  12. jauh perjalanan luas pandangan. november lepas ada peluang ke singapura, tapi sebab tak sempat nak buat pasport, terpaksalah melepak saja di puteri. hmm..🙂

    salah sendiri, naper x buat paspot awal2 noo?

    aishah

    Thu 17 Jan 08 at 2:48 pm

  13. EN Me, memanglah. Turun Johor tak ping2 oghang….

    camaner me nk ping.. nombor tefon ko pong me x tahu.. ehehe

    Azhar Ahmad

    Thu 17 Jan 08 at 5:15 pm

  14. hmm..memang salah sendiri. mula2 bos kata boleh apply pas beramai2..tapi sehinggalah tinggal 2-3 hari before bertolak ke JB baru bos bagitahu, tak dapat, kena buat pasport. masa tu, kerja dah bertambah2. tak sempat. takpelah. mungkin lain kali pergi lagi best.

    aha, lain kali jgn lengah2 tau.. nanti kempunan nak gi oversea.. n jgn luper update kat blog tau.. ehehe

    aishah

    Fri 18 Jan 08 at 9:37 am

  15. haha nak pegi umah sedara dari batu pahat ke gelang patah lalu kat 5 kedai nie.. kelaka name.. ade 5 je kedai kat situ

    memangla gitu, dulu2 kat situ cumer ladang getah je.. pekan ‘lima kedai’ tuh betul2 kat simpang ngala ke gelang patah dari skudai..

    cuber ko bayangkan.. lima kedai dipenuhi ladang getah.. alahai

    Aizat

    Sat 19 Jan 08 at 12:00 am

  16. […] Kalau gaji dia orang belas2 hibu hinggit. Dapat bonus 2 bulan […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: