Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

kapit cookies

with 13 comments

but some chinese say it is a junk food

Dulu me ada buat bisnes rempeyek. [+ previous entry ] Me ambil pesanan dari [ kluang ] itu. Ada rempeyek kacang tanah, ketumpi kacang hijau dan ketumpi kacang dal. Tapi yg paling popular ialah kuih kapit.

Semalam masa me makan sorang-sorang di warung ala-thai tomyam itu. Ada makcik bawa 2 beg plastik besar. Penuh dengan rempeyek, kuih kapit, kerepek dan macam-macam lagi.

Mula-mula me tak layan. Tapi me kasihan. Me beli juga.

3 paket sepuluh hinggit,

makcik tu kata.

Me bawa ke pejabat. Me ajak rakan-rakan me cuba, tapi rasa tak mencongkam macam yg me biasa jual dulu-dulu.

Cerita lain, gaji me tak dapat lagi.

Alahai.

Advertisements

Written by en_me

Fri 11 Jan 08 at 12:02 am

Posted in food

Tagged with , , ,

13 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. rempeyek wak tunot jugak yg mencongkam..
    alahai

    me yginsaf

    Thu 10 Jan 08 at 9:23 am

  2. kuih kapit ni ada dlm versi gulung2 jugak kan?

    iye 3x.. tp nama dia masih kuih kapit kan 3x?

    ixora

    Fri 11 Jan 08 at 12:23 pm

  3. duit biasiswa pun x masuk lg 😦
    alahai.

    alahai, xkan fama (father mother) x support skit2 kot? hmmm..

    pandagumuk

    Fri 11 Jan 08 at 12:46 pm

  4. Ahahahah, saya, masa buat Ijazah, jual kerepek dari bilik ke bilik. Apapun, bukan en me sahaja, saya pun tak dapat gaji lagi….

    iye 3x.. me teringat rakan me jual karipap (epok-epok owang johor bilang) dari zaman sekolah rendah sampai sekolah menengah, sampai keje jaga.. sekarang ni beliau dah pencen, jaga kedai kat rumah orang tua kat kampong jer..

    gaji ko last month lum abis lagi kan 3x? uhuhu

    Azhar Ahmad

    Fri 11 Jan 08 at 1:09 pm

  5. encik me, ahad lepas masa makan-makan ngan kawan kat restoran mamak kat kota damansara, pun ada seorang makcik yang bawa bungkusan jual kerepek2. berat sgt.

    Saya pun beli 3 bungkus kerepek [kerepek ubi pedas, kerepek pisang dan kerepek keladi].

    Tapi alahai, tiga-tiga tak sedap. Macam mana kita nak sokong kalau mereka buat ala kadar?

    anggaplah sedekah jer akak bayan iteww..
    mungkin makcik iteww orang yg sama me jumper malam kelmarin.. agaknyer..

    Bayan

    Fri 11 Jan 08 at 2:41 pm

  6. Biasa la barang sekarang ni. Bukan cam dulu2. Kualiti yillek.

    zaman inflasi.. sumer harga naik, quality turun..

    Affuan

    Fri 11 Jan 08 at 5:00 pm

  7. bese gaji masuk bape hb?

    bese masuk 5hb .. tp bulan nih boss cuti, jd lambat skit.. uhuhu

    aria-ayumi

    Fri 11 Jan 08 at 5:14 pm

  8. “Ammaaaa? Saaaappadeh!”

    Terjemahan: “Iye ke? Maaaaaaaari Makan!”

    🙂

    iyo iyo iyo.. aku wes mangan..
    Terjemahan: “iye 3x, me sudah makan!” ehehe

    Mr Ah Fa

    Fri 11 Jan 08 at 6:36 pm

  9. saya pon suka kuih kapit ni…
    kuih tradisional lg sdp berbanding kuih moden…saya suka lg 1 jenis kuih..cakar ayam..best!

    cakar ayam me x suker sanget.. ehehe

    fathiyah

    Fri 11 Jan 08 at 10:06 pm

  10. […] kelmarin me pergi ke kluang. Ambil pesanan rempeyek wak tunot. Dua kotak di kampong […]

  11. En. Me, saya ni pembuat kuih kapit. Kuih kapit kitaorang lain dari yang lain. Kuih ni kitorg bakar tak mcm setengah org buat goreng. memang sedap sebab ianya nipis dan rangup. Kalau u nak rasa bagi alamat saya boleh hantarkan. Kalau nak berniaga pon boleh.

    megat

    Thu 1 May 08 at 12:19 pm

  12. *** la hampa nih

    spt kata uncle kamal itu, memblog mengeratkan silaturrahim..
    kalo kita suker komen itu, kita tayang kat orang ramai..
    kalo kita xsuker, kita padam.. supaya yg keroh menjadi jerneh.. dan supaya x mjadi duri dlm daging..

    lanang

    Mon 2 Jun 08 at 5:17 pm

  13. marah betul…cari pengedar kerepek..

    spt kata uncle kamal itu, memblog mengeratkan silaturrahim..
    kalo kita suker komen itu, kita tayang kat orang ramai..
    kalo kita xsuker, kita padam.. supaya yg keroh menjadi jerneh.. dan supaya x mjadi duri dlm daging..

    lanang

    Mon 2 Jun 08 at 5:19 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: