Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

the first house

with 13 comments

the first house me bought

Semalam me jalan-jalan tengok rumah lama me di jalan tembusu itu.

Rumah lama me masa zaman [ aDm dan aTi ] masih kecil.

Me jual rumah itu pada pasangan muda berbangsa tionghua yg bekerja di [ temasik.] Amoi itu kata dia beli rumah me sebab dekat dengan rumah ibu dia.

Tapi me tahu rumah itu sudah lama dilelong bank sejak 5 tahun yang lampau. Sampai sekarang pun rumah itu tidak berpenghuni. Me sedih. Kalau mQ tengok rumah ni pun mesti dia menangis.

ferris11.gifteh-o panas kurang manis di flickr

Alahai.

Written by en_me

Tue 1 Jan 08 at 12:01 am

Posted in nostalgia, property

Tagged with , ,

13 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. rumah bukanlah hakmilik..

    me yginsaf

    Mon 31 Dec 07 at 2:26 am

  2. hepy new year to u too..

    ehehe.. thank u 3x

    shaz

    Tue 1 Jan 08 at 12:46 am

  3. tapi umah adalah tempat tinggal.. haha takde kaitan.. sorry.. hepi new year 2008.. semoga tercapai segala azam dan hajat.

    pernah ayahnda bilang, rumah adalah kubur untuk orang idup..

    Aizat

    Tue 1 Jan 08 at 1:05 am

  4. selamat tahun baru buat me, cantik lap top me tu, aku minat le =D

    Good luck for this 2008!

    aha.. ko nak beli laptop apple itu ker bro?
    pls let me know..
    thank u for d wish..

    Mr Ah Fa

    Tue 1 Jan 08 at 1:10 am

  5. salam tahun baharu semua

    salam tahun baru untuk kamu juger..

    ryann

    Tue 1 Jan 08 at 8:01 am

  6. Kenangan indah sekali. Aku pun slalu lalu umah aku duk kecik2 dulu. Syahdu tol. Hehe.

    umah me duk kecik2 tu maseh ada lagi sbb ayahnda n bonda maseh idup lagi kat kampung.. ehehe
    me jer dah berpindah randah 7 buah rumah beb..

    Affuan

    Tue 1 Jan 08 at 9:06 am

  7. salam tahun baru 2008

    salam tahun baru 2008 juger..
    thank u to be my cyberfriend juger, walopun x pernah jumper..

    nuriman

    Tue 1 Jan 08 at 10:50 am

  8. lalala… selamat tahun baru bro… moga2 tercapai azam…

    ehehe.. salam tahun baru 2008 juger untuk ko..

    palie

    Tue 1 Jan 08 at 4:40 pm

  9. huhuhu.. sedih reading this entry.

    Kenangan lama sememangnya tak dapat dilupa.

    Salam tahun baru en Me!

    Semoga tercapai segala AZAM!

    🙂

    iye 3x dhik thirah iteww,
    kita cuma berAZAM, Tuhan Maha Kaya tentukan..
    mr herve tuh nampak cool dgn me, tp me pernah tengok sendiri dia tengking engineer sorang itu (pasal kerja lah).. ehehe

    athirah

    Tue 1 Jan 08 at 8:37 pm

  10. Sedih ya… mesti banyak kenangan dekat situ…

    memang sedih.. kenangan mengusik pipi itu..

    Azhar Ahmad

    Wed 2 Jan 08 at 12:14 pm

  11. uiyo… rajinnye nak melawat… kalau la saye bole gi lawat rumah pertama, tmpt membesar dulu… tapi jauh beratus km le plak… kat ipon nun… haieee…

    encek me yginsaf, ape kate, alang² dah gi tmn rinting, lajak la lagik ke nusa damai… kehkehkeh… selamat tahun baru pacik!

    cik zatil, mcm me bilang, me melawat kemana kaki me mahu melangkah.. mana tau esok lusa tulat me xleh nak melangkah lagi..

    nusa damai tu kat taman kota masai kan 3x? [ … ]

    Zatil

    Wed 2 Jan 08 at 3:18 pm

  12. aaa… nusa damai kat ngan tmn scientex… hehehe… jauh lagi… bukan… dalam lagi… hehehe… [ … ]

    ok 3x.. me paham

    Zatil

    Thu 3 Jan 08 at 11:06 am

  13. […] – Kondominium, bukan! Rumah kediaman me yg pertama adalah rumah teres tiga bilik. Me jual selepas lebih dua tahun setengah. Me beli rumah […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: