Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

beriani rice

with 11 comments

what is good to your mouth

Tempohari masa me pergi bandar batu pahat itu, me singgah di gerai tebing sungai itu. Ada nasi beriani. [+ previous visit ]

Me pesan nasi beriani ayam. Memang mencongkam.

Alahai.

Written by en_me

Sun 30 Dec 07 at 12:02 am

Posted in food

Tagged with , ,

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. budak pelayan itu hingat me ni x pandai kira duit agaknya.. sudahlah mula2 kurang sehinggit, pastu bagi sehinggit yang koyak puler..
    korang ni memang wat darah me tinggi jak.. grrrr

    yginsaf

    Mon 24 Dec 07 at 7:28 am

  2. tempeleng jek budak pelayan itu… hihih…

    ark… lapa plak tgk nasik ‘berani’ itu… nyam nyam~!

    fuyoh, garangnyer ko..
    idup mesti sodap..

    Zatil

    Sun 30 Dec 07 at 8:13 am

  3. Ishh..Sedap gile..!! Aku tak breakpast lagi ni..Agak2 buat sarapan pagi mencongkam tak? Kalau mencongkam tali usus aku, aku makan roti je pagi ni..Ok?

    nampak memang sodap, belum try dimakan lagik.. ehehe
    sarapan pagi? kedai nasi beriyani belum bukak lagi la bro!

    thank u singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ini..

    Rizwan

    Sun 30 Dec 07 at 9:24 am

  4. cck bntot plyn 2 ngn pnyapu smph. nkth.

    idup mesti sopan, sabar je laa..
    thank u bro, singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ini..

    smsmen

    Sun 30 Dec 07 at 9:46 am

  5. bestnyer

    nasi beriyani memang best.. tapi xleh makan selalu..

    KNizam

    Sun 30 Dec 07 at 3:34 pm

  6. setiap kali ayah g jhr mesti die mkn nasi beriyani.sedap sgt ke?ish.ni yg nak gak ni.

    itu ayah kamu.. itu selera dia.. x semestinyer selera kamu juger..
    cube kamu bayangkan suatu hari nanti, ayah kamu sudah tiada, siapalah yg akan makan nasi beriyani itu dijohor nanti.. hmmm

    thank u singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ini..

    pandagumuk

    Sun 30 Dec 07 at 8:49 pm

  7. aiyssshhhhh… lapo la plak rasenye.

    aisehmen, kalo lapo makan..

    NoktahHitam

    Sun 30 Dec 07 at 9:48 pm

  8. hehe..sy suke sgt makan ketam..hehe..

    cik ketammm ker nih? ehehe..

    cikf=)

    Mon 31 Dec 07 at 1:21 pm

  9. Mencongkam tu ape yekkkk

    orang johor panggil ‘mencengkam’.. macam best gitu.. kalo kena sekali, nak dua kali, begitulah seterusnya.. ekekeke
    ‘mencongkam’ tu me tahu dari orang2 gombak dan yg sewaktunya.. ala macam iklan petronas, kasut buatan gombak gitu.. ihihi

    Azhar Ahmad

    Mon 31 Dec 07 at 5:52 pm

  10. […] hendak tengok-tengok kedai jual kain. Juga restoran nasi beriani yg mancongkam […]

  11. […] masa dalam perjalanan pulang dari air terjun kota tinggi, me singgah lagi di bandar. Pekena nasi beriani di restoran […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: