Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

work of art

with 8 comments

something you cannot buy

Ayahnda sejak kebelakangan ini memang suka membuat parang.

Biasanya ayahnda akan beli besi parang biasa itu dikedai di pekan PS. Ayahnda akan asah parang itu sampai tajam memotong nenas atau mengiris tauhu.

Ayahnda akan cari kayu hutan di kebun tempat beliau bekerja untuk dibuat sarung. Kemudian ayahnda akan sapu varnis.

Banyak permintaan untuk membeli parang ayahnda disebabkan kekemasan itu. Tapi ada satu parang yang ayahnda cukup sayang, walaupun ramai yg menawarkan harga berlipat ganda.

parang yg tak ternilai regenyerr..

kata ayahnda.

Advertisements

Written by en_me

Sat 29 Dec 07 at 12:03 am

Posted in property

Tagged with ,

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. the main reason people wants to buy his parang is because he is the silat guru..

    yginsaf

    Mon 24 Dec 07 at 7:44 am

  2. ooo…d mahaguru..do u know how to silat?

    Seni Silat Cekak is a Malay art of self defence which is genuinely original and can be counted upon to preserve life.

    arsaili

    Sat 29 Dec 07 at 12:14 am

  3. aah~ slamat pagi 😀 hehehe…
    ermm… parang tak sama dgn keris kan?
    *baru tahu parang digunakan utk silat* ehehehe

    selamat pagi cik reen itu..
    silat x semestinya menggunakan senjata samada keris, parang, pisau atau sebagainya..

    azrn

    Sat 29 Dec 07 at 9:56 am

  4. salam hari minggu en me 🙂

    singgah jap..

    salam hari minggu juga untuk dhik thirah itu..

    athirah

    Sat 29 Dec 07 at 11:51 am

  5. bro, tempah parang kontot dgn parang buntal satu bleh …hehehehehee….

    me x amik order.. sori wehh

    cicak

    Sat 29 Dec 07 at 1:15 pm

  6. biasalah parang guna untuk silat. seni tempur.. slalu tengok kat pertandingan silat.

    silat boleh juga tanpa senjata..

    Aizat

    Sat 29 Dec 07 at 7:08 pm

  7. wahh. ni mcm kisah org buat katana (pedang samurai) je.

    aku tau gune parang nak kupas durian. nak tebas pokok lalang, sume pakai mesin.

    me guna racun lalang ..
    nak kupas durian, me suruh mamat yg jual durian tu kasik bukak awal2 sehh

    NoktahHitam

    Sun 30 Dec 07 at 9:51 pm

  8. Order parang thru internet bleh ker?

    me x amik order.. sori wehh

    lanog

    Thu 3 Jan 08 at 5:12 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: