Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

village story

with 13 comments

prune to accidents

Hari Ahad, masa me pulang ke kampong, ayahnda mengadu dua perkara.

Pertama, titi kayu kebun me (depan kebun ayahnda) yang ayahnda me baru perbetulkan sebab dilanggar kereta beberapa bulan lepas kena langgar lagi dua hari lalu. Lori yang langgar. Ayahnda dapat pampasan RM20.

Kedua, atap zink rumah sewa me (sebelah rumah ayahnda) bocor. Ayahnda kata dia sudah tampal, tapi kebocoran makin berleluasa. Ayahnda suruh me ganti semua atap zink rumah sewa itu yang berusia lebih 12 tahun. Me sudah kira-kira, adalah dalam tiga empat hibu hinggit malaysia. Siapa pula nak bagi pampasan pada me?

Alahai.

Advertisements

Written by en_me

Wed 19 Dec 07 at 12:03 am

Posted in property

Tagged with , , , , , , ,

13 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. uishhh atap zink pun dah main libu libu ker me??

    anyway, anggaplah sedekah jariah hehehe.

    salam raya korban bro!

    abanglong

    Wed 19 Dec 07 at 1:56 am

  2. Titi kayu, atap zink bole dganti…
    Selamat Hariraya Haji…

    datukj

    Wed 19 Dec 07 at 4:43 am

  3. salam raya bro…thanks sudi singgah selalu..

    zuriaf

    Wed 19 Dec 07 at 1:19 pm

  4. salam raya bro

    KNizam

    Wed 19 Dec 07 at 1:40 pm

  5. Salam raya dari gue. Hehe.

    Affuan

    Wed 19 Dec 07 at 5:39 pm

  6. gambarajah itu ayah kamu kah? alalala…

    baek tukar hari ni daripada harga naek puluh libu. hehe

    azreen

    Wed 19 Dec 07 at 6:02 pm

  7. salam aidiladha to en me.. 🙂

    athirah

    Wed 19 Dec 07 at 10:23 pm

  8. Ahahahah, 3 4 hibu tuhhhhh

    Azhar Ahmad

    Tue 25 Dec 07 at 3:33 am

  9. […] hasil pendapatan kebun me itu untuk mengganti atap zink rumah sewa me yang bocor tempohari. Walhasil pulang ke asal […]

  10. […] ayahnda akan beli besi parang biasa itu dikedai di pekan PS. Ayahnda akan asah parang itu sampai tajam […]

  11. […] lain, ayahnda sudah tampal atap zink [ rumah sewa ] me yg bocor […]

  12. Dpt 20 hinggit jer, mmg tak berbaloi la brader, nk beli pastu nk pasang lagi. Ingat senang mcm makan kacang ke

    it’s okay bro.. jambatan kayu dan kebun bukanlah hakmilik kekal..

    zaki blogjer

    Tue 22 Jan 08 at 10:42 am

  13. salam,ko jambi rumah kat mana,aku dak jambi gak ,kat dg surau dpan dg cikgu apit

    kampong me bukan di parit jambi darat..
    me cumer ader kebun sekangkang kera di sittewww.. depan umah sepupu me jakkks..

    mamatrengit

    Fri 12 Dec 08 at 4:11 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: