Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

red beach

with 9 comments

monkey see, monkey do

Kelmarin hari Ahad, me kaum kerabat pergi ke tanjung balau itu.

Cuaca memang cerah dan panas. Ombak laut memang ganas di musim tengkujuh ini. Bendera merah dinaikkan di merata tempat, tapi ramai yang berdegil mandi manda sesuka hati.

Me ambil-ambil gambar saja. Kaum kerabat pun malas nak buat aktiviti berfaedah.

Lepas itu, me singgah ke desaru. Sudah lama juga me tidak ke sana. Tiada lagi pos keselamatan di pintu masuk desaru kali ini.

Masa perjalanan pulang, me cadang nak makan tengahari di restoran nasi beriani kota tinggi, tapi ramainya orang. Begitu juga di KFC itu. Jadi me kaum kerabat makan di Tesco lah pula.

Alahai.

red, red, red is everywhere

Written by en_me

Tue 4 Dec 07 at 12:01 am

Posted in travel

Tagged with , , , , ,

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. iye, me yg lalai hampir melanggar mQ yg sedang mbuat susu yaasir dibelakang van itu..

    yginsaf

    Mon 3 Dec 07 at 6:13 pm

  2. wah…lam sungguh tidak ke tg balau…lama… sungguh-sungguh-sungguh lama

    Chentahati

    Tue 4 Dec 07 at 8:28 am

  3. Wah! bestnye pergi bercuti..
    Tak pernah pergi lagi tanjung balau.
    Desaru pernah lah..
    Anyway, anda dah kena tag
    http://taszara.com/letting-spam-in-for-a-day/48/

    Aizat

    Tue 4 Dec 07 at 12:00 pm

  4. yer… tanjung/teluk balau di kota tinggi kan kalau tak silap… am dah pernah sampai sana… memang best tempat tu… terutama di pulau batu yang kita boleh kesana time air surut…

    ombak besar sebab dia satu pantai dengan desaru… desaru biasa tempat orang pi surf..

    am

    Tue 4 Dec 07 at 2:54 pm

  5. #chentahati,
    naper x gi lagi.. memang sudah jauh berubah..

    yginsaf

    Tue 4 Dec 07 at 6:43 pm

  6. #aizat,
    desaru ngan tanjong balau tu hampir serupa jer.. dua2 ada bendera merah.. kui 3x

    yginsaf

    Tue 4 Dec 07 at 6:45 pm

  7. #am
    iye, desaru n tanjong balau dalam daerah kota tinggi yg selalu banjir itu..

    untuk #chentahati, #aizat n #am,
    thank u singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ini..

    yginsaf

    Tue 4 Dec 07 at 6:46 pm

  8. tnjg balau..tempat saya dan kengkawan bersantai masa di Johor dulu🙂 ..dan juga buat BBQ. hmm.. teringat kenangan lama. Juga di desaru itu.. 🙂

    athirah

    Tue 4 Dec 07 at 10:19 pm

  9. #dhik thirah itu,
    iye kenangan lama mengusik jiwa.. ehehe

    yginsaf

    Wed 5 Dec 07 at 7:48 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: