Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

bunga orkid

with 16 comments

nice purple flower [+ see more orchids ]
orchids garden, kuala lumpur

Semasa di taman orkid kelmarin, me ambil banyak gambar. Adalah 172 keping gambar bunga-bunga orkid di situ.

Rakanme, aJi pun sama tapi aJi ambil 92 keping sahaja sebab aJi guna manual fokus. Me guna auto fokus, cepat dan gambar pun cantik juga.

Me telah paparkan sebahagian dari bunga-bunga orkid di Flickr.

While I was at the orchid garden, I took a lot of photos. It’s about 172 frames of orchids. My friend, aJi, was there. But he took only 92 frames because he prefers using manual instead of auto-focus. I used auto-focus, and the photos are not bad either. Some photos I uploaded into Flickr.

Alahai.

Written by en_me

Sat 24 Nov 07 at 12:01 am

Posted in photography

Tagged with ,

16 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. kiambang ungu cantik.. kamera me xleh nak zoom lagi nak tengok lebah itu..

    yginsaf

    Thu 22 Nov 07 at 6:01 pm

  2. cantik…cantik..🙂

    athirah

    Sun 25 Nov 07 at 7:53 am

  3. #dhik thirah,
    kalo tengok dgn mata sendiri lagik cantek..

    yginsaf

    Sun 25 Nov 07 at 12:27 pm

  4. purple cantek

    M1N4M1

    Mon 3 Dec 07 at 3:55 am

  5. […] bunga orkid […]

  6. […] terjumpa satu laman orkid, Halaman Orkid Juita namanya. Teringat me pada Taman Orkid di Tasik Perdana […]

  7. […] terjumpa satu laman orkid, Halaman Orkid Juita namanya. Teringat me pada Taman Orkid di Tasik Perdana […]

  8. cantik dan kalau join dengan bunga putih cantik jugak. terima kasih lalu kat blog

    cantik itu ciptaan Yang Maha Kaya..
    thank u juger singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ini.. jgn serik2 noo

    fahmi

    Wed 2 Jan 08 at 9:15 am

  9. […] Burung Kuala Lumpur di tasik perdana. Berhadapan taman orkid aka taman anggerik yg me sudah pergi bulan lepas. Memang […]

  10. Encik me pakai lens dengan berapa aperture? 1.8 ya?

    Cantik betul. Lights yang masuk tu memang berjaya ‘keluarkan’ bungan tu dari gambar ni.

    Syabas Encik Me!

    mr ah fah,
    maser iteww me baru jer beli eos 40d me yg iteww.. me x tahu lagik aperture ker shutter speed ker ISO ker lagik.. ehehe
    tp me akan check nanti, n bagitahu mr ah fah k..
    thank u for d compliment..

    Mr Ah Fa

    Mon 28 Jan 08 at 12:22 am

  11. “bunggga”…
    “orkidla”

    pandainyer..

    lydiarayyan

    Fri 1 Feb 08 at 1:21 pm

  12. ola, i minat ngan bunga orkid. so beautiful.

    it’s god creation.. thank u for coming here for d 1st time..

    RiTa......luV wu ZuN

    Wed 12 Mar 08 at 1:59 pm

  13. hi

    salam

    feroz

    Mon 14 Apr 08 at 1:51 pm

  14. […] ataupun pokok siantan, (ixora jawa). Bukan ixora sejenis rama-rama ya kawan-kawan. Bukan juga bunga orkid. […]

  15. […] batu yg tinggi. Juga tidak ketinggalan replika burung kenyalang itu. Teringat me masa pergi ke taman orkid dengan aJi tahun […]

  16. […] Kemudian me melawat taman bunga raya (kembang sepatu – hibiscus rosa sinensis) berdekatan.  Sambil me ke taman orkid dan anggerik yg bersebelahan juga. Tapi me perasan, sudah tiada lagi penanda nama pokok bunga orkid disitu. Tidak seperti [+ tahun lepas. ] […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: