Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

my taste

with 23 comments

it’s very rare, no wonder the white mercedes-benz is also stopping by

Semalam cuti hari deepavali.

Pagi-pagi lagi mQ sudah ajak me jalan-jalan cari sarapan. Dalam perjalanan itu, mQ cakap kawan sekerja dia bilang ada warong roti canai yang sedap di taman MR. Kawan sekerja mQ yang selalu tapau tiap-tiap pagi ke tempat kerja.

Apa yang istimewa, mQ bilang, penebar roti canai itu seorang perempuan muda. Ya me ulangi, seorang perempuan muda yang jelita. Walaupun tersesat pada mulanya, me jumpa juga. Warong roti canai tepi jalan dan tepi longkang.

Apa yang membuatnya istimewa lagi ialah kuah sambalnya memang serasi dengan citarasa me. Walaupun [+ kekotoran ] meja makan itu memang ketara dan terbukti bila me lap dengan tisu baru mQ.

Alahai.

Written by en_me

Fri 9 Nov 07 at 12:04 am

Posted in food

Tagged with , ,

23 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. kalo me komplen pasal meja kotor itu, mesti awek tu cakap: “xpelah bang, orang ramai datang sini.. lagipun kalo saya cuci meja tu, nanti kotor balik.. ”

    alahai..

    yginsaf

    Thu 8 Nov 07 at 6:57 pm

  2. haha…mungkin kekotoran tu yg melariskan roti canai di kedainya…siapa tahu??…hehe..

    hafizhood

    Fri 9 Nov 07 at 1:15 am

  3. ooww…tmn MR tu kat mana? nk pi try lah nnti. hehehe

    azrn

    Fri 9 Nov 07 at 2:21 am

  4. #hafizhood,
    kalo mamak bilang, itu petua namanya..

    yginsaf

    Fri 9 Nov 07 at 6:20 am

  5. @azrn,
    kan me sudah bilang di ‘tag’ itu.. jgn ckp me x bagi tahu noo..

    yginsaf

    Fri 9 Nov 07 at 6:21 am

  6. Salam Me

    Ha… ibu pun cuti gak pagi ni. dah baca ni, sat lagi boleh la bawak the boys gi makan roti canai…. hehehe…

    Ibu

    Fri 9 Nov 07 at 9:07 am

  7. Ehhhh, itulah yang syedap… Kalau meja mamak, siap itam2 lagi tempat2 yang ada lubang… Yuckkk

    Azhar Ahmad

    Fri 9 Nov 07 at 1:43 pm

  8. #ibu,
    gi makan roti canai mamak kat maner, ibu?

    yginsaf

    Fri 9 Nov 07 at 1:55 pm

  9. #azhar,
    bukanke mamak dia punye pelaris sebab mamak pakey spender?

    yginsaf

    Fri 9 Nov 07 at 1:59 pm

  10. hmm pasni nak ajak cik abg terai la… mesti dia berminat heheh

    nonie

    Fri 9 Nov 07 at 2:01 pm

  11. #nonie,
    macam lain jer bunyinyer.. tapi xper, biar cik abg terai dulu, kalo x terai camne nak berminat kan kan..

    yginsaf

    Fri 9 Nov 07 at 3:21 pm

  12. salam jumaat juga.. saudara.
    dan
    terima kasih sudi menjadi tetamu saya
    atau mungkin sahabat baru🙂

    -za-

    Fri 9 Nov 07 at 3:47 pm

  13. memblog menghubungkan silaturrahim.. iye saudari, mungkin kita boleh jadi sahabat baru yg baik..

    yginsaf

    Fri 9 Nov 07 at 5:15 pm

  14. mmm..leh wat strategi perniagaan ni.cari perempuan cantik jadi penebar roti.

    neeziee

    Fri 9 Nov 07 at 5:48 pm

  15. roti canai kuah kacang dal ada tak?😛

    kakLuna

    Fri 9 Nov 07 at 8:30 pm

  16. #neeziee,
    alahai, mamak yg hitam legam pakai kain tebar pun orang datang makan roti canai dia jugak! ehehe

    yginsaf

    Fri 9 Nov 07 at 9:50 pm

  17. #kakLuna,
    memang awek cun itu pakai kuah kacang dal, tapi beserta sambal tumis dia yg mencongkam! mungkin me akan datang ke sana lagi.. tungguuu!

    yginsaf

    Fri 9 Nov 07 at 9:52 pm

  18. pandai dia tebar roti..kalu aku tebar cadar lepas la

    M1N4M1

    Sat 10 Nov 07 at 11:51 am

  19. #minami,
    aper yg terlepas? jgn terlepas kain yg ko pakey sudahlaa.. uhuhu (gurau2 je sis..)

    thank u singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ini..

    yginsaf

    Sat 10 Nov 07 at 1:53 pm

  20. […] me dan kaum kerabat mula-mula cadang hendak bersarapan di warong roti canai gadis jelita itu [+ previous link ]. Tapi memandangkan sebab-sebab rahsia, me bersarapan di McDonald’s […]

  21. […] my taste […]

  22. […] mQ mula-mula bangkang. Bukan sebab takutkan cikcity langgar pokok senduduk atau cikcity termasuk longkang itu. Tapi mQ khuatir kalau me tengking-tengking anak bujang kesayangan mQ […]

  23. […] pesan nasi lemak telur goreng. Dan air teh panas. Me juga pesan roti canai kosong satu bungkus. satu pun nak bungkus? leceh betulla nk […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: