Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

raya gathering

with 9 comments

please queue up, malaysian style

Esok hari deepavali. Cuti umum. Me cuti hari jumaat.

Hari ini ada jamuan hariraya di jabatan me. Minggu lepas ada mesyuarat tergempar berkenaan jamuan ini. Kami disarankan memakai baju melayu untuk menunjuk-nunjuk pada ketua-ketua jabatan kami yang kebanyakannya orang-orang putih itu tentang pakaian tradisi kami. Begitu juga dengan juadah seperti ketupat, rendang, ayam masak merah, sate, dalca dan kuih-muih raya. Air sirap dan teh tarik sahaja.

Me tidak pula pakai baju melayu sebab me musafir dan bekerja di “luar daerah”.

Alahai.

3 camera guys

Written by en_me

Wed 7 Nov 07 at 12:08 pm

Posted in friends

Tagged with , ,

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. alhamdulillah,
    sumernyer berjalan spt yg dirancang..

    jumper lagi ditahun depan..

    yginsaf

    Wed 7 Nov 07 at 3:11 pm

  2. Eh, kenapa tak pakai baju melayu… Bila lagi nak tayang kat mat salleh tu…

    Azhar Ahmad

    Wed 7 Nov 07 at 4:28 pm

  3. en me,
    meriah sungguh!

    mana kuntum-kuntum bunganya?

    hairani

    Wed 7 Nov 07 at 4:53 pm

  4. tu berator nak amek apa lak tu?

    azreen

    Wed 7 Nov 07 at 11:42 pm

  5. #azreen,
    berator nak amek makanan.. bukan berator nak amek nomor..

    yginsaf

    Thu 8 Nov 07 at 6:50 am

  6. dept en me yang majoriti lelaki itu…
    ..meriah betul siap pasang lagu raya lagi..
    terliur jugak tengok sate kat pantri ..hihihi

    anyway..structure tgk dr jauh je la.. 🙂

    athirah

    Thu 8 Nov 07 at 8:15 pm

  7. #dhik thirah,
    bukan kes membalas dendam noo..
    kita pun nak tunjuk kita mampu membuatnya, walopun memang majoriti sumer orang lelaki.. ihihi

    yginsaf

    Thu 8 Nov 07 at 8:44 pm

  8. bestnya makan2

    M1N4M1

    Sat 10 Nov 07 at 11:59 am

  9. […] tEo tidak mengaku sudah beli kamera. Tapi lepas me desak, tEo bilang dia baru beli kamera Olympus E-510. […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: