Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

raya cookies

with 26 comments

great cookies available no more

Macam biasa me bawa kuih-kuih raya ke pejabat.

Macam biasa juga me jemput kawan-kawan me merasa kuih-kuih yang me bawa itu.

Jikalau sesiapa mahu merasa kuih-kuih, rempeyek itu, (+Β kuih sampan ) itu,silalah bertandang ke meja me. Jangan malu-malu noo. Kalau kuih-kuih me itu tinggal serdak, silalah bertandang ke rumah me lah pula.

Alahai.

Advertisements

Written by en_me

Fri 26 Oct 07 at 12:03 am

Posted in food

Tagged with , , ,

26 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. me pernah niaga kuih rempeyek dan ketumpi kacang hijau di syarikat yg lama.. memang laris, tapi tahun ini me hendak releks lah pulak.. kan kan

    yginsaf

    Wed 24 Oct 07 at 2:05 pm

  2. kuih sampan? 1st time dengar..

    mgkn panggilan lain-lain ttp kuih yg serupa (barangkali) πŸ™‚

    ixora

    Fri 26 Oct 07 at 2:06 am

  3. #ixora,
    me pun 1st time dengar gak..
    ala kuih mcm bentuk sampan, cuma xde pendayung jak.. tapi rasanya memang mencongkam.. nanti me tunjuk gambar kuih sampan itu..

    yginsaf

    Fri 26 Oct 07 at 4:25 am

  4. rempeyek yg sedap tu…:)

    Kak aida

    Fri 26 Oct 07 at 7:22 am

  5. #kak aida,
    (thank u singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg ini!)

    rempeyek kacang tanah memang rangup dan sedap.. tapi manyak kolesterol la pulak.. uhuhu

    yginsaf

    Fri 26 Oct 07 at 8:09 am

  6. boleh pos ke rumah saya tak kuih2 itu? πŸ˜›

    mucs

    Fri 26 Oct 07 at 8:49 am

  7. kuih sampan tu kan memang nama nya kuih sampan kan. hmmm…
    kuih rempeyek kacang dal kegemaran saya. kacang tanah kureng sikit. heh.
    πŸ™‚

    aishah

    Fri 26 Oct 07 at 9:09 am

  8. #ixora,
    ok, me dah update gambar kuih sampan itu..
    sila klik kat link ‘kuih sampan’ diatas..
    jgn ckp me x bilang noo..

    yginsaf

    Fri 26 Oct 07 at 9:52 am

  9. Adehhhh, kuih sampan, lama tak makan….. Pos la ke johor ni….

    Azhar Ahmad

    Fri 26 Oct 07 at 10:30 am

  10. oo.. itu macam ka kuih sampan.. sedap ke tak kuih sampan itu?

    mucs

    Fri 26 Oct 07 at 10:32 am

  11. Nak sikit… Lapau la

    zool

    Fri 26 Oct 07 at 10:58 am

  12. #azhar,
    me order kuih sampan pun dari johor laa..

    yginsaf

    Fri 26 Oct 07 at 11:09 am

  13. #mucs,
    xler sedap maner.. tp rasa special sebab ada kismis dalamnya.. itu yg mencongkam!

    yginsaf

    Fri 26 Oct 07 at 11:10 am

  14. #zool,
    kalo nak dtgla ofis me..
    kalo sedap bagitau member..
    kalo xsedap bagitau me.. jgn heboh2 noo

    yginsaf

    Fri 26 Oct 07 at 11:12 am

  15. Ok,dah tgk!

    Hmm.. bkn setakat first time dgr, tp first time jugak tgk kuih tu.hehe. Tapi kan.. kuih tu nampak sgt sedap. Serius! Mgkn sbb nmpk ada ceri & kismis dlm kuih tu kot.

    Err,pos sini skit boleh..? πŸ™‚

    ixora

    Fri 26 Oct 07 at 11:47 am

  16. #ixora,
    tengok gambar je pun sodap.. itu belum rasa kelazatan kuih sampan itu lagi..

    pos? hmm, tahun depan baru sampai kot.. seriously?

    yginsaf

    Fri 26 Oct 07 at 11:56 am

  17. ada lagi tak?? nak sket…

    4g1rlt3lls4ll

    Fri 26 Oct 07 at 5:48 pm

  18. nak kueh sampan gak…. heheeh πŸ™‚

    KNizam

    Fri 26 Oct 07 at 7:48 pm

  19. #agirltellsall,
    ada lagi sket.. jomlah dtg meja me.. ihihi

    #knizam,
    mai lah dtg meja me.. ihihi

    yginsaf

    Sat 27 Oct 07 at 12:00 am

  20. order dari johor? kat kl tade kuih sampan ke? saya tengah makan kuih sangat agak serupa ngan kuih sampan ni. ada ceri di atas dan kismis di dalam. cuma bentuknya je yang tak macam sampan..

    mucs

    Sat 27 Oct 07 at 4:59 pm

  21. eh, ada kueh sampan
    mnarik2
    i lyke
    tp seksa woo nk buat
    buat 100 keping berjam-jam buat
    tak sanggup
    haha~

    The Iziana

    Sun 28 Oct 07 at 7:22 pm

  22. #mucs,
    bila me datang ofis pagi senin tadi, me tengok kuih sampan yg dulunya penuh satu balang itu pun sudah bersih, bukan setakat serdak, habuk pun takde!

    yginsaf

    Mon 29 Oct 07 at 8:33 am

  23. #the iziana itu,
    typical orang zaman sekarang.. beli lagi mudah.. hulur je duit..

    yginsaf

    Mon 29 Oct 07 at 8:34 am

  24. baru perasan something!

    mucs kan org johor(kalo sy tak silap).. knp dia tak kenal kuih sampan itu?

    ixora

    Wed 31 Oct 07 at 9:54 pm

  25. ye, mucs orang johor. tapi kuih sampan ni memang kuih orang johor ke? tak tau la pulak..

    mucs

    Thu 1 Nov 07 at 8:39 am

  26. syyy..
    me pun orang johor gak.. tapi x tahu nama kuih sampan itu sampai orang kl bagitahu me.. uhuhu

    yginsaf

    Thu 1 Nov 07 at 7:23 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: