Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

malay 101

with 7 comments

When me got time, me will be very intested in taking japanese language classes, to refresh his worn-out memory of the language. [ dekinai jikan ga nai ]

Jumaat petang yang lepas, masa me bersiap-siap untuk pulang ke kampong, bos me, pAL, sapa me. Me bilang me nak balik kampong naik bas di puduraya.

pAL tanya, “so you are riding a bus?”

Tapi me tertarik cara pAL sebutan “bus” itu. B-U-S bukan B-A-S macam yang selalu kita sebut, walaupun dalam bahasa Inggeris.

pAL kata memang begitu sebutan dia di selatan England. Me angguk dan faham disebabkan loghat itu.

Sementara itu, pAL ada sebut yang dia hendak belajar bahasa Melayu. Ada kelas hujung minggu di YMCA. Me kata eloklah itu.

Alahai.

Written by en_me

Thu 27 Sep 07 at 12:05 am

Posted in transport

7 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Selamat malam (=Good night)
    Selamat datang (=Welcome)
    Apa khabar? (=How are you?)
    Khabar baik, terima kasih.(=I’m fine, thank you.)

    yginsaf

    Wed 26 Sep 07 at 11:54 am

  2. I think Hindi is the most beautiful language. Why? Because I like to see the Hindustani movies for hours, although I dont understand what their saying without the subtitles.. Furthermore, the songs are very nice too..

    hairani

    Thu 27 Sep 07 at 7:52 am

  3. nak blaja bjpun ngn saya pun bole..
    isyohi benkyouzee..:)

    miso

    Thu 27 Sep 07 at 12:39 pm

  4. #rani, me suka tengok filem hindustan awal dan akhir jak.. lama sungguh sesebuah cite hindustan tuh.. ihihi

    #miso,
    sumimasen, wasurete..

    yginsaf

    Thu 27 Sep 07 at 1:25 pm

  5. kat sini, satu lab dgn budak2 pakistan. selalu sgt dgr dorang borak dlm bahasa urdu (bunyinya mcm hindustan). agak2nya, lps ni blk malaysia dah bole ckp urdu kot. haha

    fajar

    Thu 27 Sep 07 at 10:46 pm

  6. #fajar, bahasa urdu dekat-dekat dgn bahasa parsi/arab itu..
    bahut bahut shukriya ..

    yginsaf

    Thu 27 Sep 07 at 10:57 pm

  7. […] lain, datin seri siti nurhaliza taruddin akan pandai berbahasa orang putih bila terbitkan album [ inggeris ] nanti. Dan halim othman tinggalkan sinarfm dengan selamatnya. […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: