Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

fulus mania – ikan pelaga

with 5 comments


Ikan pelaga siam atau ikan sepilau adalah spesis ikan hiasan yang popular di kalangan penduduk negara Asia Tenggara. [+ pengenalan ]

Ahad malam lepas, me tertengok satu rancangan kuiz kat Astro Ria. Me tertarik dengan hadiah tunai yang ditawarkan. mQ pun teruja sama tapi tidaklah sampai hantar sms untuk masuk peraduan itu.

Mula-mula me tengok duit terkumpul RM3000, kemudian jadi RM5000, kemudian RM10000, kemudian RM20000, dan yang terakhir itu RM30000! Mula-mula tunjuk gambar bagi tanda kunci iaitu fauna (binatang) bukan flora, kemudian tunjuk ekor ikan, kemudian tunjuk badan ikan, kemudian terakhir tunjuk kesemua tubuh ikan. Ramai juga yang mencuba, tetapi tiada seorang pemanggil pun yang menjawab tepat! Memang macam main judilah rasanya.

Tapi yang menariknya, mQ pun main teka-teka, mQ jawap ikan laga mula-mula. Me memang kabur. Rupa-rupanya ikan Pelaga Sepilau. Alahai.

Written by en_me

Thu 6 Sep 07 at 1:58 am

Posted in games

Tagged with ,

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. teka teki: ikan apa yg paling besar dekat damansara ?

    jawapannya: IKANO .. ikikiki

    yginsaf

    Wed 5 Sep 07 at 1:00 pm

  2. fulus mania…fulus mania…

    athirah

    Wed 5 Sep 07 at 10:20 pm

  3. Fulus Mania! (dahulunya dikenali sebagai Durian Runtuh) merupakan sebuah rancangan interaktif di Astro Ria. “Fulus” bermaksud duit dalam bahasa Arab.

    oklah dhik norathira.. sorilah no gosip2 one okay.. and dhik be happy k..

    yginsaf

    Thu 6 Sep 07 at 6:02 am

  4. ikan ape yg selalu suka gelak??

    jawapan:
    IKAN KEKEK = macam kita selalu gelak dlm ym, “kekekkeke”

    p/s,
    pahe ko dak ni?πŸ˜€
    mesti tak paham kan?πŸ˜€
    paham2 jerkan la.hehe

    @2hunt

    Thu 6 Sep 07 at 10:18 am

  5. […] Baru semalam me tahu, aQi sudah ajar adik perempuan dia, aBo (7), pasal permainan di internet – nickjr.com playtime. Ini semua gara-gara iklan di astro itu. […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: