Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

car loan

with 10 comments

After showing me the long scratch, me didn’t want to repair it. [+ bigger image ]

Disebabkan me sudah bekerja di syarikat baru, gaji me di syarikat lama masih belum dapat lagi. Jadi, banyak hutang-hutang bank me kena bayar lewat bulan ni.

Semalam petang, My Queen (mQ) sms me,

“amoi bank call tanya pasal loan honda city belum bayar..”

me balas balik,

“bini orang tu taknak tolong bayarkan dulu ke?”

me sudah agak jawapan macam begini,

“mana ada duit..”

Nampaknya kena tunggu jugalah duit gaji me masuk bank dahulu. mQ lebih rela kereta kena tarik bank. Alahai, siapa tidak sayang bini maa..

Advertisements

Written by en_me

Wed 5 Sep 07 at 12:01 am

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rakyat tidak tahu bahawa negara ini tetap berdiri karena hutang. Rakyat tidak tahu bahwa hutang itu entah bila boleh dibayar.

    yginsaf

    Tue 4 Sep 07 at 8:15 pm

  2. dan rakyat tidak tahu bahawasa nya berhutang itu amat membebankan. 😀

    hye there.
    thanks eh sbb comment kat blog sy.
    tp sy masih tak dpt tangkap lg sape la empunya blog ni.
    kawan sy ker?
    but thanks anyway sbb ade gak hati nak bace my blog and leave comment there.

    waiting for ur reply. 😀

    @2hunt

    Tue 4 Sep 07 at 8:24 pm

  3. cakap psl keta, sy blum byr duit keta lg bln ni!! huarrggh…

    trexcic

    Tue 4 Sep 07 at 10:14 pm

  4. @2hunt, dont worry, i mean no harm here.. anyway, i’m not ur old friend.. just passing thru.. sori kaco2 blog u..

    @dhik thirah, belum gaji ke?

    yginsaf

    Tue 4 Sep 07 at 11:44 pm

  5. dah gaji lah..tp blum smpat manage lagi.. huhuuhu

    trexcic

    Tue 4 Sep 07 at 11:55 pm

  6. @dhik thirah, x tidor lagi ke?

    yginsaf

    Wed 5 Sep 07 at 12:12 am

  7. la jgn risau la.
    i’m good n hope u be good also 😀
    thanks for teh comment eh.
    ni dah keje ker?
    apa nama pun saya taktau.

    sy azhan.
    nice to know u.

    @2hunt

    Wed 5 Sep 07 at 12:48 pm

  8. p/s,
    leh sy letak link blog awk dlm list sy???
    😀

    @2hunt

    Wed 5 Sep 07 at 12:49 pm

  9. ok, u can link my blog.. thank u azhan..

    yginsaf

    Wed 5 Sep 07 at 12:54 pm

  10. […] dari kedai, me bawa aDm jalani kursus pengenalan memandu cikcity. mQ mula-mula bangkang. Bukan sebab takutkan cikcity langgar pokok senduduk atau cikcity termasuk […]


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: