Memang Lumayan

dagang Pak Malau dagang bertempat, dagang me musafir lalu ..

single parent

An old window house. Me was raised here.

Di tempat kerja baru me ada seorang duda. aJi, si duda baru setahun kematian isteri, sakit barah.

Dulu kami pernah bertugas satu pejabat. Me pelik. Me tengok aJi hensem juga. aJi ada rupa, kecil molek, kemas rapi. Jadi, tempoh hari me tanya aHj, “kenapa tak kahwin lagi Ji? PM pun dah kahwin.”

aJi jawab, “calon tak de lagi la datuk..” Ooops.

Me berseloroh dengan aJi, pelik sebab me ingatkan bila dapat status duda maka saham akan naik mendadak.

aJi kata dia dah cuba mencari, memang umur baru 50 tahun tapi ada satu benda yang membuatkan taraf status itu merundum jatuh. Me acah aJi, “apa dia?”

aJi jawap, “anak 7 orang! Pompuan mana yang mahu kalau anak berderet-deret separuh pasukan bolasepak? “

Terharu me dengar. Alahai.

Advertisements

Written by en_me

Sun 2 Sep 07 at 8:43 am

Posted in friends

Tagged with ,

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Aku berpikir: Bulan inikah yang membikin dingin,
    Jadi pucat rumah dan kaku pohonan?
    Sekali ini aku terlalu sangat dapat jawab kepingin:
    Eh, ada bocah cilik main kejaran dengan bayangan!

    yginsaf

    Sun 2 Sep 07 at 8:47 am

  2. ya..ya..saya kenal rakan en yg insaf itu. 🙂

    athirah

    Sun 2 Sep 07 at 8:36 pm

  3. At least kawan yginsaf tu ada anak buat saham akhirat untuk dia..tu dah cukup baik tu.

    barokah

    Sun 2 Sep 07 at 8:46 pm

  4. Anak 7 orang!!! O.O Banyaknyer~

    EvA

    Sun 2 Sep 07 at 11:49 pm

  5. #dhik thirah, kenal ke sape me?

    yginsaf

    Mon 3 Sep 07 at 5:03 am

  6. EvA, anak bukanlah hakmilik..

    yginsaf

    Mon 3 Sep 07 at 5:04 am

  7. barokah, alhamdulillah, semoga anak-anak beliau sentiasa mendoakan kesejahteraan beliau, dunia dan akhirat.. InsyaAllah.

    Thank you all singgah2 jenguk2 komen2 blog yginsaf yg ini..

    yginsaf

    Mon 3 Sep 07 at 5:07 am

  8. erm, tak tau kot..sbb en tak kenal kan diri, mcmn nak kenal.

    athirah

    Mon 3 Sep 07 at 9:51 pm

  9. […] lain, semalam [ aJi ] pujuk-pujuk me hendak pergi ke putrajaya lah pula. aJi sudah beli kuda-kuda berkaki tiga sebab […]

  10. […] sepatutnya makan di subway. Tapi terbabas ke kenny rogers itu. Bukan salah me, tapi aJi yg tidak berselera nak menjamah sandwich tuna yg besar dan panjang sekaki […]

  11. […] Kelmarin me dapat surat jemputan kahwin. Rakan seofis, aJi yg me ada cerita dulu-dulu. Duda anak tujuh dapat isteri muda jelita, seorang cikgu. Bertuah sungguh aJi […]


Comments are closed.

%d bloggers like this: